Commander Keen slaví 20. výročí

Jak strašlivě ten čas letí. Ledva uděláte první krůčky, už byste si zase radši pěkně sedli, protože vás chůze unavuje. Ledva ochutnáte první žejdlík piva, už cítíte, že vám to nějak nedělá dobře na žaludek. Ledva si zahrajete roztomilou hopsačku na PC, už zjišťujete, že od jejího vydání uběhlo 20 let! Těch pár vlasů, co vám zbylo, je šedivých a v zimě vás bolej klouby. Hnus.

Víte, že Commander Keen byl jednou z prvních her na PC, které uměly plynulý scrolling? Na konzolích či Amize tehdy běžná věc, na PC nevídaný zázrak. Studoval jsem prastaré svitky a díky tomu vám mohu naprosto přesně vysvětlit, jak se podobně náročnou grafiku podařilo rozpohybovat. Takže pozor: John Carmack vzal všechny ty algoritmy, registry a EGA grafické karty, provedl trochu černé programátorské magie, které ani zbla nerozumím, a scrolling byl na světě! Fascinující, že? Až mě budete citovat v odborné práci, nezapomeňte uvést zdroj!

"Aliens ate my babysitter
Ate her right down to her toes
Worse, they still look hungry
And are trying now to bite off my nose."

O popularitě Commander Keena svědčí například remake, o kterém už jsem se dokonce jednou ublognul. Pokud se chcete dozvědět více, doporučuji Commander Keen Wiki, nebo třeba stručnou historii od Bludra sepsanou v roce 1998. Takže taky slušnej archiv. Popř. zamiřte na mobygames nebo sem na pěkné slideshow.

"My name is Keen
A fighting machine
Helmet on head (except when in bed)
A pogo for height
A ray gun for might"

Commander Keen slaví 20. výročí

Komentáře k:
"Commander Keen slaví 20. výročí"

  • Venca napsal:

    Já vim že to neni o Keenovi, ale mrkněte sem http://www.retrogames.cz/. Mám orgasmus!! Juchůůůů

  • Robotron3 napsal:

    Tak vsechno nejlepsi Keene. Ale uprimne. Me se Commander Keen nikdy nelibil, snad az na tu uroven v Doomovi, kde jsem ho mohl zastrelit :) Mozna jsem byl uz v ty dobe na takovy infantilni skakacky starej (a to sem byl porad dost mladej) a nebo ve srovnani s hrami na Amize mi to prislo velice ubohe. Ale proti gustu..

    Treba 2D duke se mi taky nelibil a ty blbiny od Apogee taky ne, to uz frcelo Ninendo a Sega a ty hry byly uplne nekde jinde. I takhle zpetne mi to prijde docela smutny, jak PCckari vzpominaji se slzou v oku na takove ehm hry v EGA grafice, kdyz na ostatnich platformach jely hry v highcolor a se skutecnym scrollingem, ne tim, na co si hralo PC a co vytvoril z potu Carmack.

    Ale uz mlcim :)

  • Liso1 napsal:

    no tiez sa pripojim ku gratulacii, najvaic ma stve ze ked bude Keen oslavovat 100 rokov, uz tu nebudem a on hej :D
    mne sa Keed paci az od 4. dielu v tej novej grafike

  • Robotron3 napsal:

    Ale tak abych Keenovi zase nekrivdil, jeden se mi taky celkem libil, mozna taky ta ctyrka, i kdyz jsem ji nikdy nedohral :)

  • Gamer napsal:

    Gratulace starý brachu :-) No mě vždycky bavil Keen. Baví mě i teď, občas si zahopsám. Stejně tak mě bavil i ten Duke 2D. A další podobně grafické plošinovky jako Cosmo, Dangerous Dave, Biomenace. Vždy si rád zahraji. A to je přeci ten okamžik, no ne? Ten okamžik, kdy i po 20ti letech si hru s oblibou pustím a navrátím se k ní. Takhle přeci vznikají legendy ;-)

Článek je staršího data, možnost vložení komentáře byla automaticky vypnuta.