Stopařův průvodce po galaxii – 2 plné hry zdarma

V roce 1984 z dílen Infocomu vyšla textová adventura inspirovaná sérií knih Stopařův průvodce po galaxii. Ba co víc, sám Douglas Adams, stopařův tvůrce, měl ve hře prsty, což zaručuje jistou obsahovou i formální kvalitu.

Sám jsem textového stopaře v podstatě nehrál, tento zapomenutý žánr počítačových her mě vždycky nechával naprosto chladným. Patrně za to může "Arabela", kterou jsem kdysi zkoušel prohánět na školních PC a která mi přišla, omluvte to výrazivo, jednoduše debilní. Je ale téměř jisté, že textový stopař má něco do sebe, protože nezůstal bez odezvy a dočkal se několika předělávek.

Tou první je grafická adventure hra The Hitchhiker's Guide To The Galaxy Remake. Jak lze soudit z webové prezentace a ze screenshotů samotných, jde o dílo nadšených amatérů. Výrobním prostředkem bylo proslulé Adventure Game Studio (AGS), výsledkem je tedy klasicky vyhlížející point'n'click adventura ve stylu lucasovek let ranně devadesátých.

Stopařův průvodce po galaxii – 2 plné hry zdarma

Druhou zajímavou předělávkou je flashová hra THE HITCHHIKER ADVENTURE GAME by Douglas Adams - 20th Anniversary Edition. Na rozdíl od předchozího ukaž'a'klikni zpracování se tento druhý kousek mnohem věrněji drží originálu. Jde tedy opět o textovou adventuru, ovšem doplněnou o stylovou grafiku a funkční ovládací rozhraní. Co se doprovodné grafiky týče, máte na výběr dokonce dvě verze od různých autorů.

Stopařův průvodce po galaxii – 2 plné hry zdarma

Hodnocení uvedených her nechám na vás, na nějaké definitivní soudy se po několika minutách hraní necítím. Ale tak nějak jsem si říkal, že minimálně druhá uvedená webová by vás mohla v líném pátečním odpoledni zajímat.

Komentáře k:
"Stopařův průvodce po galaxii – 2 plné hry zdarma"

  • Gamelicker napsal:

    Jj to byly doby kdy člověk podobné hry hrával. Připomíná mi to starou dobrou hru Secret of Monkey Island, která měla stejnou kostrbatou grafiku, ale hratelností převyšovala i dnešní pecky. Je škoda, že dnes se již hry dělají spíše kvůli penězům než pro hráče. Je znát že ta hratelnost šla trochu dolů. Když si vzpomenu třeba na hru Eye of the Beholder, kdy jsme hráli klasický čtverečkový dungeon dlouho do noci a byla to super zábava, tak dnes je to hodně často až přeplácané a moc složité na hraní. Ale to je jenom můj názor a takové malé povzdechnutí.

  • simon napsal:

    Gl : Pŕ, pŕ. Monkey Island mal krásnu VGA grafiku, rozhodne nieje kostrbatá. ;)

Článek je staršího data, možnost vložení komentáře byla automaticky vypnuta.