Transport Tycoon, lekce první

Představme si hypotetickou situaci. Mějme dopravní uzel DU, pro lepší představu řekněme kruhový objezd, a na něj připojeny dvě poměrně vytížené dopravní trasy EV a JP. Protože je DU naštěstí relativně slušně dimenzován, dopravní situace, ač není ideální, je alespoň únosná. Automobily, busy a jiné drožky zrovna nefrčí rychlostí nadsvětelnou, ale doba záseku v zácpě se počítá max. na minuty.

A nyní! Zúžíme-li na hranici únosnosti fungují trasu JP ve směru DU na jeden pruh z dřívějších dvou, co se stane? Nemusíte mít vysokou školu věštění z křišťálové koule, ba dokonce nemusíte mít nahrány ani desítky hodin v libovolné verzi Transport Tycoona, aby vám došlo, že trasa JP je od té chvíle z hlediska pohybu drožek naprosto a totálně V PRDELI.

Dobrá, situace není růžová, ale co když do naší výbušné směsi přisypeme ještě faktor F1, dejme tomu několik tisíc studentů pendlujících v autobusech sem a tam v podstatě celý den? Zjišťujeme, že jsme nejen V PRDELI, ale také V HAJZLU.


Považujme situaci za skutečnou, povolme uzdu fantazii a rozeberme si důvody zůžení JP na jeden pruh. Součástí JP je totiž tramvajová trať, kterou bylo nutno (a to opravdu bylo) prodloužit o dvě zastávky a celkově rekonstruovat. A protože kvůli nějakému ďábelskému bezpečnostnímu nařízení z vychlastaného mozku úřednického génia jest zakázáno míti dva pruhy, koleje, a další dva pruhy pokryté souvislým přechodem (lidé jsou totiž nesvéprávní a nejsou schopni se rozhlédnout nalevo a napravo),  musíme při rekonstrukci obětovat v každém směru pruh a místo něj postavit ostrůvek, oázu bezpečí pro nebohé chodce.

A opět si položme otázku: zúžíme-li vytíženou silnici, co uděláme proto, abychom neblahé následky tohoto činu na trase, kde jezdí desítky autobusů, alespoň trochu zmírnili? No ano, pustíme busy na tramvajovou trať, vejdou se! A na to nemusíme mít odpovědi ze sofistikovaného Transport Tycoona, na to nám naprosto postačí hrubý model ze SimCity.

Ovšem chyba! Popsané řešení by totiž velel selský rozum a ten je dnes vyloženě de móde. Mnohem lepší je trať pokrýt trávníkem kvalit golfového hřiště, protože tak je to krásné a tak je to správné!

Inu dobrá, situace nastala, je kritická a je třeba jí řešit. Tedy zařízněme autobusy dříve, než se stihnout do kolony vůbec dostat. Jako ideální se jeví nově postavená konečná tramvajová zastávka. Zastávka, která je zcela BĚŽNÝCH rozměrů a rozhodně není dimenzována coby přestupní bod. Tak jsme se zasmáli, že, taková pitomost by přece nemohla nikoho napadnout... a zase chyba!

KONEC DOPRAVNÍHO ZPRAVODAJSTVÍ, příště zase více o hrách ;) 


P.S. Všechny postavy, místa a děje jsou smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečností je čistě náhodná a neúmyslná!

Komentáře k:
"Transport Tycoon, lekce první"