Indiana Jones: Fate of Atlantis na tabletu

Jedna věc je krátký test, věc druhá pak poctivé zahrání. V minulém článku o ScummVM na tabletu jsem nastřelil radosti a úskalí provozování klasických adventur na moderním dotykovém zařízení. Otestoval jsem pár kousků s pokud možno co nejrůznorodějším ovládáním a adventury od LucasArts jsem označil za vítěze.

A tímto to potvrzuji. Právě jsem dohrál Fate of Atlantis a mé dojmy jsou veskrze kladné. Mluvím pochopitelně o hraní v direct módu, méně pohodlný touchpad mód bude s největší pravděpodobností fungovat vždy, ale není to úplně ono (rozdíly direct vs. touchpad ovládání viz minulý článek). Až na pár menších zádrhelů je kombinace viditelných příkazů a jednotlačítkového ovládání na tabletu naprosto bez problémů.

V případě Indiana Jonese zádrhely spočívaly v některých specifických vychytávkách, které hra nabízí. V první řadě jde o nastavování kamenných disků, pomocí kterých otevíráte a aktivujete celou řadu mechanismů, od dveří po sochy. Pokud máte na sobě naskládány všechny tři disky, je nastavování toho nejmenšího (worldstone) trochu náročnější na přesnost. Pokud si nejste úplně jisti kombinací a potřebujete trochu experimentovat a zkoušet, každé zbytečné ukliknutí je k vzteku. A pokud budete hrát např. v jedoucí tramvaji, vztekat se budete.

Indiana Jones: Fate of Atlantis na tabletu

Druhým zádrhelem jsou neosvětlené místnosti. Pamatujete, jak fungovaly? Stojíte de facto v absolutní tmě a pohybem kurzoru po obrazovce narážíte na aktivní předměty s popisem sharp wood thing a metal thing. Po kliknutí na touch Indy předměty podrobněji prozkoumá. S myší v ruce to jde - nakliknete touch, šmrdláte po obrazovce a až najedete na aktivní předmět, kliknete. Na tabletu v direct módu tento postup použít nelze, protože po nakliknutí příkazu touch musíte rovnou kliknout na předmět, nemáte možnost náhodného šmrdlání. Takže si musíte zapamatovat, kde aktivní předmět byl, nakliknout touch a pokusit se do daného místa trefit popaměti. Jde to, ale pár slepých pokusů vás to stát bude. Postupné rozsvěcování místnosti tak, jak se Indyho zrak přizpůsobuje šeru (což je mimochodem geniální) naštěstí trochu pomůže.

Indiana Jones: Fate of Atlantis na tabletu

Až na tyto drobnosti jsem na nic zásadního nenarazil. Hra si nelibuje v pixelhuntingu, všechny předměty mají rozumně veliké aktivní oblasti, inventář se ovládá pohodlně... Pokud hledáte první adventurku pro zahrání na svém novém tabletu, nelze než Fate of Atlantis doporučit. Pokud naopak hledáte tablet vhodný pro adventury, radím vám poohlédnout se po 10", Nexus 7 a jeho sedm palců je podle mě tak tak na hraně.

Mimochodem - až nyní jsem si uvědomil, jak moc strašlivý je dabing v namluvené verzi hry. Indiana a Sophie jsou ještě v pořádku, ale z pokusů dabérů o německý přízvuk se vám budou ježit chlupy na zádech.

A nyní je na řadě Discworld II: Missing Presumed...!?. Jedničku jsem sice nehrál, ale po Indym z roku 1992 mám chuť na něco s grafikou ve vyšším rozlišení :)

Komentáře k:
"Indiana Jones: Fate of Atlantis na tabletu"

  • mchlumak napsal:

    S 8″ palcem jsem zatím s touhle hrou neměl problém, už mám všechny tři worldstones, až se vyhrabu z labyrintu, tak dám vědět, jak jde ovládat ten vrchní.
    Jinak tmu ve vykopávkách jsem díky TN displeji vyřešil jednoduše – stačilo se koukat na displej pod velkým úhlem :D