Rogue-like XCOM? X@Com!

Klasická UFA znáte nazpaměť,  všechny mizerné předělávky a duchovní pokračování jste dohráli a při zmínce o nejnovějším XCOM: Enemy Unknown se vám samým vzrušením klepou kolena? Pak vás určitě bude zajímat X@Com, minimalistická variace na klasické UFO téma.

X@Com je zatím jakýmsi technologickým demem, ochutnávkou, která naznačuje, kudy se hra ubírá. Napovědět nám může už podtitul The X-COM RL, kde RL znamená rogue-like. Cílem projektu je přenesení principů ze série X-COM (resp. prvních dvou dílů Enemy Unknown a Terror from the Deep) do jednoduché ASCII grafiky při zachování hratelnosti. Poté by měly následovat další kroky v zájmu vylepšení ovládání a rozšíření obsahu. Základ hry by mohl být dle autora hotový někdy v roce 2013.

Aktuální alpha demo obsahuje generátor náhodných misí, trojici misí připravených a sandbox.  Je to celé dost hrubé, pathfinding nefunguje úplně ideálně, chybí zvuky apod., ale pro představu to rozhodně stačí. Celý ten nápad s ASCII grafikou sice zní trochu šíleně, ale jednoduchá grafika  dává hře na přehlednosti a to i přes fakt, že mapy neskrolují, ale jsou celé na jedné obrazovce. Jakmile se  trochu zorientujete a začne pracovat fantazie, dostaví se onen důvěrně známý UFO feel, který v některých moderních předělávkách tragicky chyběl.

Bez problémů si dokážu ve stejném stylu představit kompletní hru a rozhodně je X-COM RL projekt, který budu po očku sledovat. Druhým takovým jsou samozřejmě Xenonauts.

Rogue-like XCOM? X@Com!

Komentáře k:
"Rogue-like XCOM? X@Com!"

  • Harry napsal:

    Tak to je fakt hardcore předělávka.. Krabice nepřišla, že tráváš čas tímhle? ;)
    PS: Chci zpět Top 10 volťáků ;)