4 dungeony pro Android

Startovač na Brány Skeldalu pro iOS a Android je stále v běhu a stále to vypadá, že by se dobrá věc mohla podařit. Vážně, nebuďte škrti, těch pár korun nikoho nezabije! ;) Pokud smartphone nemáte teď, dřív nebo později si ho stejně pořídíte a pak se poctivá kobkařina bude sakra hodit!

Komu se ovšem nechce čekat na mobilní verzi kvalitního českého dungeonu, může si pár zatuchlých chodeb proběhnout už teď. Oblékl jsem si kroužkovou zbroj a šťastné trenýrky a neohroženě jsem se vrhnul do smrtícího bludiště služby Google Play, abych se po několika dnech sveřepého boje a překonávání zákeřných pastí vítězně prosekal až ke sladké odměně.

Nebylo to snadné, klasických čtverečkových dungeonů je na Androidu jako šafránu, ale přeci jen vám pár kousků předložit můžu. Tak tedy vzhůru dolů!

Deadly Dungeons

Pěkná grafika s plynulým pohybem mezi čterci, real-time souboje na dvě tlačítka, povedené ovládání, početné množství rozličných skillů, volitelná casual obtížnost zmemožňující vaší postavě zemřít. To jsou tak nějak Deadly Dungeons v kostce. Nečekejte žádné složité pasti nebo hádanky, hra nabízí náhodně generovaná bludiště a je orientovaná především na akci. Pokud jste někdy hráli Dungeon Hack, tak jste doma.

Právě tento přístup ale hru dost zabíjí - ač mám radši RPG akčnějšího ražení, přeci jen bych sem tam uvítal nějakou tu zapeklitou hlavolamku. Dále bych ocenil, kdyby úrovně aspoň trochu dávaly smysl. Nic proti náhodnému generování, ale i v něm by měl existovat nějaký řád. Projel jsem pět pater a už ve druhém mě nezajímavé bludiště dost zmáhalo. Naštěstí je tu automaping, který celý proces bloudění výrazně urychlí.

Možná hlouběji čekají nějaké náročnější výzvy, ale dost o tom pochybuju.

deadly-dungeons

Dungeon Explorer

Na první pohled je vidět, odkud vítr vane - grafika je těžce inspirovaná hitem Legend of Grimrock. Hra samotná bohužel není inspirovaná vůbec ničím, zjevně je to šunt spíchlý horkou jehlou. Grafika je parádní, o tom není sporu, stejně jako v případě Deadly Dungeons jde o plně 3D engine s plynulým pohybem mezi jednotlivými políčky, ale ten zbytek stojí za starou bačkoru. Žádný automaping, žádný inventář, žádné vylepšování postavy, náhodně generovaná nesmyslná bludiště... mám pokračovat?

Trochu zajímavý je snad jedině soubojový systém - místo prostého bušení do tlačítek šmatláte směrem, kterým chcete vést zásah. Jestli to má nějaký vliv na sílu útoku jsem ale nezjistil. Myslím, že ne. V Google Play najdete Dungeon Explorer i v placené verzi, ale vybodněte se na to.

dungeon-explorer

QuestLord

QuestLord se nevydal cestou moderní 3D grafiky, právě naopak, vizuální zpracování je těžké retro. Skoro bych zatleskal, ale bohužel, záměr se podle mě tak úplně nevyvedl. Abych to vysvětlil - pustíte-li si nějaký starší dungeon, dejme tomu Wizardry 6 nebo Might & Magic III, spatříte grafiku sice hrubou, ale perfektně ostrou. QuestLord má grafiku v podobném duchu, ale prohnanou blurem. Na malém displeji telefonu to asi nebude tolik vadit, ale na sedmipalcovém tabletu už to vyloženě vypadá hnusně. Ovládání je trochu chaos, neustále mačkám, co nemám, ale dá se na to zvyknout.

Dál už následují samá pozitiva a sociální jistoty. Na rozdíl od odfláknutého Dungeon Exploreru si na QuestLordu dal někdo záležet, jde o dungeon v pravém slova smyslu. RPG prvky, questy, zajímavé lokace, tvorba postavy, inventář, konverzace s NPC, jednoduše klasika. Pokud si chcete na Androidu slušně zakobkařit, máte vítěze. Není sice zdarma, ale těch čtyřiceti korun litovat nebudete.

questlord

Aaagh!

Ošklivé, prazvláštní, ovšem překvapivě dobré a nápadité! Na první pohled vás trochu zarazí grafika. Samotná bludiště jsou střízlivě otexturována, objekty do něj vsazené ale vypadají jako cosi, co jste si na nudných biologie kreslili do učebnice (hned po tom, co jste spermiím nakreslili knírky, pochopitelně). I samotná herní náplň není tak úplně vážná - řekněte, ve které jiné hře začínáte na veřejných WC, bojujete proti gremlinům se záchodovou štětkou v ruce a v inventáři máte mocnou falešnou bradu, která vašeho hrdinu sice dělá mužnějším, ale jinak neposkytuje vůbec žádnou ochranu?

Vtipně je řešená i minimapa v levém dolním rohu - je složená z ASCII znaků, takže evokuje klasické rogue-like RPG z dob minulých (a vlastně i současných). Šikovné je ovládání - žádná zbytečná tlačítka, kam prstem táhnete, tam hrdinu pošlete. Aaagh zkuste, bude vás bavit!

aaagh

Komentáře k:
"4 dungeony pro Android"

  • StareHry napsal:

    už keď si spomenul Android, mohol by si sem hodiť aj dungeony pre iOS (ak teda nejaké sú) , keď tak by som pomohol s testovaním :)

    • Sledge napsal:

      Všechny hry jsem chtěl poctivě otestovat, což bych u iOS zařízení nemohl, žádné nevlastním.

      Ale když sis tak pěkně naběhl -doufám, že článek o dungeonech na iOS sepíšeš ty, což? ;)

  • StareHry napsal:

    to ma aj hneď napadlo, aj som na AppStore našiel niekoľko zaujímavých kusov, ale všetko platené, možno by sa na otestovanie dalo pár kusov kúpiť, uvidíme

  • LubikCZ napsal:

    Když mě tenhle žánr ale vůbec nebere stejně tak strategie a střílečky, kromě starých klasických DOOMovek a textovky taky nemusím :)

    • Sledge napsal:

      Dungeony ne, strategie ne, střílečky ne… takže co nám vlastně zbývá? :) Adventury, logické hry? (Zrovna dneska jsem při pročítání starých svitků narazil na Lost Vikings 2 :)

      • LubikCZ napsal:

        A co takhle závodní, simulátory a ty adventury a logické, hopsačky, plošinovky nebo třeba emulátor ZX Spectra, já si vystačím s málem :)

Článek je staršího data, možnost vložení komentáře byla automaticky vypnuta.