Nová verze OpenXCOM

Až to na vás zase příště přijde a vy po sté a první rozjedete báječné UFO: Enemy Unknown, nebudete se muset trápit s DosBOXem, popř. padavou wokenní verzí hry. Je tu totiž OpenXCOM, open-source reimplementace původní hry, která nejen řeší ony proklaté bugy, které UFO trápí od počátku věků, ale navíc přidává nové možnosti, jako např. tweakování desítek parametrů týkajících se samotné herní logiky. A to zdaleka není vše!

OpenXCOM umí vysoká rozlišení včetně 1920x1080, podporuje rozličné grafické filtry pro lepší zobrazení, umožňuje nastavení ovládání, nabízí více jak desítku překladů atd. Zajímavou funkcí jsou instantní bitvy - nemusíte rozehrávat celou kampaň, přímo v menu si můžete nastavit libovolnou bitvu. Od typu ufa, přes terén a denní dobu, po rasu emzáků a vybavení výsadku. Dokonce se můžete nechat překvapit misí vygenerovanou zcela náhodně.

openxcom-01

Důležité je, že v aktuální verzi 0.9 se kampaň dá dohrát. V podstatě tedy není důvod setrvávat u původní hry, OpenXCOM jí už teď plně zastoupí. Patrně na vás sem tam nějaký ten bug ještě vybafne, ale v každém případě se projekt nezadržitelně řítí do zdárného finiše.

Protože jde pouze o nový engine, je nezbytné si někde opatřit datové soubory z původní hry. Legálně si jí můžete pořídit např. prostřednictvím Steamu. Po nakopírování souborů do adresáře OpenXCOM je doporučené spustit patch, který v původních datových souborech opraví některé chyby.

openxcom-02

Bezbolestná v jedný a odjištenej granát v druhý ruce... that's how I roll, motherfucker!

Komentáře k:
"Nová verze OpenXCOM"

  • w1k napsal:

    mne to hadze hned par chyb:
    pri instalacii: 99% – MAPS/CULTA05.MAP permission denied.. spustam ako admin, win8 64bit

  • w1k napsal:

    a hra nejde spustit.. :/ DATA mam v users….., aj v program files, aj zlozku GMDEFEND

  • Sledge napsal:

    To je zvláštní. Já to pouštim na W7/64bit a jak instalace, tak spuštění bez problémů. Úplně jsem nepochopil, jak to myslíš s tou složkou data – normálně jí nakopíruj do toho stejnýho adresáře, jako si rozbalil / nainstaloval OpenXCOM.

  • Ftl napsal:

    MInule kdyz sem si tam dal tu lepsi hudbu a sound tak mi to padalo. Snad je to opraveny uz :)

  • w1k napsal:

    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Data folder is:
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] C:\Users\viktor\Documents\OpenXcom\data\
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] C:\Program Files\OpenXcom\data\
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] C:\Program Files\OpenXcom\data\
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] User folder is: C:\Users\viktor\Documents\OpenXcom\
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Config folder is: C:\Users\viktor\Documents\OpenXcom\
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Options loaded successfully.
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] SDL initialized successfully.
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] SDL_mixer initialized successfully.
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Attempting to set display to 640x400x8…
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Display set to 640x400x8.
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Attempting to set display to 640x400x8…
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Display set to 640x400x8.
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Using SSE2 2X zoom routine.
    [09-05-2013 12:46:29] [INFO] Loading resources…
    [09-05-2013 12:46:30] [ERROR] GMENBASE not found

    ak mu nieco chyba, preco to nevytvori uz pri instalacii? ta uz prebehla korektne.. ufo mam z 486games..

    • Sledge napsal:

      Já bych chybu hledal u verze hry z 486games – cracklá pirátská verze hry nemusí obsahovat všechny potřebné soubory. Ostatně vzpomínám si, že ta pirátská verze dělala rozličný skopičiny (rozsypaný cizácký báze např.).

      Osobně jsem použil soubory ze Steamu a na žádnou podobnou chybu nenarazil…

    • Anonym napsal:

      Večer si budu dělat svojí verzi s tou dobrou hudbou z ps verze tak ti to můžu někam upnot

    • Ftl napsal:

      Večer si budu dělat svojí verzi s tou dobrou hudbou z ps verze tak ti to můžu někam upnot.

      Ty tam evidentně nemáš ty zvukový soubory páč GMENBASE je další zvuk :)

  • Simon napsal:

    Kua, že toto nexistovalo asi 2 mesiace dozadu ked som to mal chut rozohrať a žiaden poradny build sa nedal zohnať

  • w1k napsal:

    no, uz je to vyriesene.. stiahol som original hudbu a ide to..
    teraz k hre:

    system a logika hry nie su povodne..
    ked ufon trafi, tak trafi, nepomoze ani 50x LOAD..
    hra je o cosi narocnejsia.. co je dobre :)

    • killer66 napsal:

      To ako fakt? OpenXCOM ma tuto prij****u featuru zvanu „pre-generated seed“?
      Hmm, to som ho chcel vyskusat ale ak je to pravda tak ani nahodou. Po dohrani XCOM 2012 ktore ma v sebe presne tuto debilnu featuru na to rozhodne nemam vobec naladu.
      Ale tak snad sa mylis a nie je to tak, resp. je tam niekde moznost volby.

  • w1k napsal:

    hm, nie je to na skodu.. hra sa o cosi predlzi a nuti cloveka viac rozmyslat.. zial, po misi s terorom v meste mi hra po zabiti chrysalida spadla (opakovane), tak si pockam na dalsiu verziu..

  • Neny napsal:

    Tak jsem to včera večer horko těžko zprovoznil :-) a EJHLE, ono to není na sítovou hru :-(((( to je pech … Chceme klasické UFO dát po síti ! :-)

  • Jirka napsal:

    Poradíte mi někdo, krok po koku jak to rozchodit :(