Zbrusu nové staré hry!

Ne, nedošlo kdesi v hlubokých sklepeních zapomenuté herní firmy k objevení krabice s nikdy nepublikovanými hrami. To je má poslední soutěž o tablet nesla ovoce a vy si tak můžete zahrát zbrusu nové hry pro "báječný" DOS.

Soutěžící byli celkem tři a ne každému šla práce odruky tak, jak si prve představoval. Někteří dokonce šlápli do temného bahna programování her poprvé. Nakonec ovšem díky příznivé konstelaci hvězd a elektronů každý dodal výtvor, které bylo možné akceptovat a náležitě ohodnotit. Všem třem upřímně děkuji za účast v soutěži (bez prdele!) - jsem rád, že je někdo ochoten pustit se do něčeho náročnějšího, než je oblíbené lajkuj a vyhraj.

První hru dodal FTL. Jeho HARSTOR je bravurní textovou adventurou, nebo možná lépe gamebookem, se záludnými slepými cestami a jemným humorem. Jen nejtvrdší hráči se propracují na konec. A pozor - hra je dosud neonávodovaná, notoričtí kresliči dopodrobna popsaných mapek se mohou chopit svých tužek číslo jedna. Pro tvorbu této v budoucnu jistě zhusta citované legendy zvolil FTL oblíbené prostředí Borland C++ 3.1.

Volím směr sever!

harstor_000

Slayn dodal ve strachu z nesplnění termínu hry dokonce dvě. Nejprve pojišťovací a velejednoduchou hříčku Tic-Tac-Toe, napsanou v proslulém Pascalu, a dále pak epické post-apokalyptické rogue-like erpégé FALLOUTRL stvořené v céčku. U obou her jsem zaznamenal hezké poprvé - piškvorky jsem napoprvé dohrál a Fallouta napoprvé shodil. FALLOUTRL zjevně pokračuje v nejlepší tradici legendárních přešlapů Bugthesdy Bethesdy! Pro snažší proniknutí do hry přikládám oficiální manuál:

  • pohyb čísla na numpadu
  • otevření dveří 'o' + směr na numpadu
  • zavření dveří 'c' + směr na numpadu
  • střílení 's'
  • 'l' (malé L) pro lootování mrtvoly/skříně
  • '>' pro přechod do dalšího levelu
  • inventář 'i' a v něm
  • 'e' pro oblečení brnění/zbraně
  • 'u' pro použití předmětu
  • 'd' pro upuštění předmětu

frl_001

Logout neměl malých cílů a směle se vrhnul do tvorby grafické a znamenitě pojmenované střílečky. Leč, jak už to tak s velkými díly bývá, Star Trek: High Voltage nebude vydán v termínu, je třeba vybrousit kód, umravnit Borland Pascal a promyslet marketingový plán. Nedočkavci zatím mohou alespoň nahlédnout pod pokličku a vychutnat si následující techdemo.

Logout však nehodil flintu do žita a do soutěže poslal jiný kus. Action Worm je bezpochyby unikátním konceptem a zasloužil by si rozvést dále. Nerad bych se pouštěl do podrobného rozboru hry, ale prozradím vám, že v roli červíka sbíráte zelené čtverečky. A to hra prosím vznikla za pouhou hodinu a půl! Famózní záležitost...

aw_000

Za vypíchnutí stojí i hardware, na kterém jsou oba uvedené tituly vyvíjeny. Jde doslova o sen hráčů a ozdobu herních doupat. Posuďte sami: Elonex 486 s AMD DX4/75MHz, 64MB RAM, 1.4GB HDD a Windows 95. Máme důkaz:

elonex

No a nakonec pohleďme na tvar, který má na svědomí autor těchto řádek. Vlastni ani neví, kam tím mířil, jen si zkoušel oprášit ony minimální znalosti Pascalu, kterými kdysi vládl. Ale jak na to tak kouká, tak si z toho Pascalu vlastně udělal malování...

game_000

>> Kompletní herní balík si můžete stáhnout zde a o svých vlastních projektech nám můžete povědět třeba na fóru v tématu o programování :)

A ještě jednou díky soutěžícím! ;)

Komentáře k:
"Zbrusu nové staré hry!"

  • Logout napsal:

    Marketingový plán je jasný, jeden hra + datafajl s jedním typem oponenta za USD9.99, každý další typ oponenta za USD1.99. Marketing by mi šel, vo tom žádná!

    Co je ale problém je ten Pascal. Ten se nebude umravňovat ba ani vybrušovat ale prostě se opustí a napíše se to v něčem, co bude stíhat alespoň 30fps v EGA režimu. Doufám, že někdy v listopadu (po potřebné měsíční pauze) bude další kolo soutěže s programováním…

    A na závěr – v Action Wormu jsou dva typy čtverečků – zelené a červené. Principielně se nemusí jíst žádné, Worm roste sám od sebe, ale pozření zeleného život dává, naopak konsumace červeného život béře. Tak schválně, jaké dáte highscore?

  • MM napsal:

    bude dalsia sutaz v programovani hier? :)
    Pascal je ok da sa v nom urobit rychla hra ako aj v c++

    • Sledge napsal:

      Což o to, soutěž můžu vyhlásit klidně hned, otázka je, o co soutěžit, mé fondy nejsou nevyčerpatelné :)

  • ryba napsal:

    Ahoj
    Kdyby někomu chyběl hudebník, rád bych zkusil vytvořit něco pro PCspeaker / AdLib. Třeba se domluvíme. xrybaseznamcz