OpenRA: klasický Command & Conquer v moderním hávu

Je obecně známým faktem, že není ušlechtilejší zábavy, než je poctivý a férový multiplayerový mač v klasické real-time strategii. Důstojní mužové se tiše usadí ke strojům, nalijí si sklenku vína či whisky, a promyšlenými tahy vedou kroky svých armád až k triumfálnímu vítězství nebo hrdé prohře. Na konci klání si distinguovaní džentlmeni pevně potřesou pravicí a uznale pokývou hlavami nad schopnostmi svých skvělých soupeřů.

Nebo si daj, blbouni, pěkně lidově po držce, až půllitry lítaj! Co má co vyhrávat, zmetek jeden! A beztak je to noob a čítuje. Sem to viděl, ty vole, ty mariňáky takhle rychle prostě postavit nemůžeš, jasnej podvod! Navíc jsme hráli verzi 1.4564897 a já jsem zvyklej na 1.567456, kde je všechno úplně jinak! A vůbec, zapni Dooma, tě vyklepnu...

A nebo si střihneme odvetu v něčem archivním a uzrálém. Co třeba Command & Conquer: Tiberian Dawn, Red Alert nebo Dune 2000? Že jde o staré hry, které těžko sesíťovávat na moderních systémech? Omyl!

openra-01

Díky existenci OpenRA je pořádná bitka ve Westwoodím stylu vzdálená pouhých několik kliknutí. OpenRA je moderní open-source engine, který umožňuje multiplayerové klání ve výše uvedených titulech, a to nejen na lokální síti, ale i přes internet. Nejde o do puntíku věrný port původních her, naopak, celé je to udělané znovu a lépe. Např. i nejstarší hra ze trojice, Tiberian Dawn, je nyní hratelná ve vysokém rozlišení, které vám dává perfektní přehled o situaci na bojišti.

Zprovoznění nemůže být jednodušší. Po nainstalování staženého balíku a spuštění OpenRA budete vyzváni k instalaci dodatečných dat. Po odkliknutí si program sám ze svých serverů stáhne grafiku a zvuky ke zvolené hře, což trvá jen malý okamžik, a je hotovo, může se hrát. Není tedy třeba hledat poškrábané originální placky, nebo hry lovit kdesi po internetu.

openra-02

Nečekejte ale, že si cvičně projedete singleplayerovou kampaň, OpenRA je skutečně zaměřený výhradně na multiplayer, osamoceným vlkům musí stačit skirmish proti počítači, popř. samostatné single mise.

Netřeba zoufat ani v případě, že vás kamarádi s poznámkou o "starých vykopávkách" pošlou k šípku. Síťovou hru je totiž možné založit veřejně. Pokud tedy nemáte sparring partnera, stačí se připojit do jedné z veřejných her a nechat se vyklepnout zoufalcem, co sedí ve sklepě kdesi v Tramtárii a OpenRA jede poslední tři roky v podstatě v kuse.

GDI for the win!

Komentáře k:
"OpenRA: klasický Command & Conquer v moderním hávu"

  • Harry napsal:

    Promyšlené tahy distinguovaných džentlmanů, hahaha :-D
    Když jsem naposledy hrál multiplayer v SC2 (OK, to není moc retro, ale styl je stejný), tak se mi klepaly ruce a spílal jsem neznámému pubošovi na druhé straně konexe za každýho zničenýho BCčka (pokud jsem se k němu vůbec dostal..).
    RTS se nehrají na promyšlené tahy, ale na zběsilý klikfest a screen-hunt, což nám zkušenějším už pomalu přestává vyhovovat ;)

  • Leia napsal:

    Jééé, to byly časy. Jako stvořené pro mě, která nemá ráda klikliklikliklikliklik rychlost „hlavně všechny hned rozmetat“, ale která si hru vychutnává :) Aneb naprosto souhlasím s komentářem od Harryho.

  • Liso napsal:

    Podarí sa ti to sprevádzkovať aj cez tvoj herný server? Dáme cez víkend džentlemanský match?

  • Ftl napsal:

    Hmm kdyby se neco zorganizovalo tak bych si taky dal particku :) Sice sem to nehral tak 15 let a multak nikdy,ale aspon tusim jak se to ovlada :D