Soutěž! Stvořte hru pro DOS a vyhrajte knížku za 500 Kč

Aktualizace:

3.2.2015 - Hotovo! První část soutěže, tedy příjem soutěžních příspěvků, je u konce. Celkem mám v evidenci následující tituly:

  • Gardner
  • H01HV
  • Housena
  • Meteroid
  • Pacmaze
  • Wurmi
  • prototyp Planes

Pokud vaše hra v seznamu chybí, znamená to, že se zatoulala někde po cestě. Nechám tedy ještě pár dní pro případné opozdilce a nejpozději začátkem příštího týdne vyvěsím do samostatného článku soutěžní anketu, samozřejmě i s hrami ke stažení.


9.12.14 - Cena pro druhé místo! Je to tak, sáhnu ještě hlouběji do své kapsy. Soutěžící, který se ve výsledné anketě umístí na druhém místě, si může též vybrat knížku, ale pouze v hodnotě 250Kč. Třeba bestseller Vaříme s Láďou Hruškou! :) Ale vážně - je to šité na míru knížce Mikropočítačová revoluce, ale vybrat si můžete samozřejmě cokoliv.


Dlouho předlouho, dokonce víc jak rok, tu nebyla žádná pěkná soutěž o nějaké ty hodnotné ceny. Nejvyšší čas tuto škvíru ve stázi něčím zaplnit.

msdos

A protože jsem nedávno spustil doshaven.eu, rozhodl jsem se využít okamžiku a vyhlásit soutěž v tvorbě hry pro DOS. Celé je to docela jednoduché - máte téměř tři měsíce na tvorbu hry, která bude spustitelná pod Dosboxem. Došlé hry dám k dispozici ke stažení a zároveň zveřejním anketu, ve které se rozhodne o výherci. Výherce obdrží knihu dle vlastního výběru v maximální hodnotě 500 Kč z nabídky knihkupectví martinus.cz. (Samozřejmě hrazeno z mé kapsy, obskurní soutěž pochopitelně nikdo jiný sponzorovat nebude :) Prostě u nich občas sám nakupuju a mám dobré zkušenosti, to je celé.)


Soutěž v kostce:

  • Tvorba nové hry pro DOS. Výsledek musí být spustitelný pod Dosboxem a soutěžící musí zaslat i zdrojové kódy pro kontrolu (zveřejněny nebudou).
  • Používání různých game maker enginů (např. AGS) je povoleno.
  • Hra se musí zazipovaná vejít do 1024kB (+- pár kilobajtů)
  • Hru zašlete na sledge@high-voltage.cz (ideálně formou odkazu ke stažení, přílohy se zazipovaným exe souborem se rády ztrácejí).
  • Termín odevzdání: 1.2.2015 včetně.
  • O vítězi se rozhodne formou ankety. Hlasování bude omezeno jen na zde registrované uživatele a bude trvat cca měsíc. Kdo bude v anketě fixlovat, půjde do pekla! A taky ven ze soutěže :)
  • Soutěžící souhlasí se zveřejněním své soutěžní hry zde a na doshaven.eu
  • Vítěz obdrží knížku dle vlastního výběru do 500Kč (bez poštovného) z výše uvedeného knihkupectví. (Objednám já a jako dodací adresu uvedu adresu výherce.)

Proč knížka? Vždyť většinou se soutěžilo o nějakou starou konzoli!

Protože na rozdíl od těch starých krámů se knížka podle mě hodí každému. A zároveň mi to přijde stylovější, než "kupte si za 500 něco u alzy". Mimochodem, z aktuální nabídky bych doporučil např. titul Mikropočítačová revoluce. Sám si na něj výhledově brousím zuby :)

Dodatky:

  • Pokud při svých zápasech s Pascalem / Céčkem a dalšími jazyky narazíte na nutkání něco ventilovat, zkuste to na fóru.
  • Na jakoukoliv otázku ohledně pravidel, která bude začínat slovy "A proč ...", dostanete jedinou odpověď: "Protože". Možná ještě "protože proto" ;)
  • Pravidla soutěže se průběhu mohou trochu měnit. To jen, aby si teď někdo neudělal screenshot a pak mě netahal za slovo :)
  • Kdo se pokusí odevzdat hru stáhnutou odkudsi z hlubin internetu, bude veřejně zostuzen! A já osobně nad jeho jménem pronesu hlasité "fuj!"
  • Nebojte se posílat i jednoduché hříčky. Mrkněte, co se sešlo minule.
  • Našli jste na disku 20 let starý výtvor, který ovšem nikdy nespatřil světlo světa? Fajn, neříkejte mi o tom, nalepte někam aktuální datum a tvařte, že jde o horkou novinku.

Hodně štěstí a těším se na hry!

Komentáře k:
"Soutěž! Stvořte hru pro DOS a vyhrajte knížku za 500 Kč"

  • LubikCZ napsal:

    Myslím si, že odměnou pro víherce je samotné zveřejnění na doshaven.eu a to, že díky zveřejnění poputuje do světa, ale i ta kniha je dobrý nápad.

    • Sledge napsal:

      No, bude to chtít ještě hodně práce, než si doshaven vybuduje takovou návštěvnost, aby zveřejněné věci skutečně „putovaly do světa“ :)

  • LubikCZ napsal:

    Tak na jedné soc. síti už o tom vědí. Problém je, že tam nemám skoro nikoho koho by staré hry a počítače zajímaly tak jako nás.

  • Mario napsal:

    Programovat se mi moc nechce, protože jsem na to celkem lama, ale zjistil jsem že Game-maker 3.0 byl uvolněn jako open source… to by nebylo špatné vyzkoušet… má s tím někdo zkušenosti? :)
    http://www.aderack.com/game-maker/index.php?title=Main_Page

  • slayn napsal:

    Zrovna když jsem začal přepisovat tu hru z loňska.. :D Ale už jdu na to, letos zkusim něco grafičtějšího..:)

    Návrh – změnit limit velikost na 1.44 MB, je to hezčí!

  • AfBu napsal:

    Ahoj všem,
    ani nevím jak jsem se sem dostal (@retrocip tuším), ale každopádně bych rád hned na úvod Sledge proklel. To mi nesmí dělat, dávat nějakou soutěž v něčem, co bych i tak rád udělal, ale nemám motivaci. Takhle mám nejen motivaci, ale i opětovný záchvat retro šílenství! Takže tohle berte prosím jako mé malé představení a zároveň přihlášku :o)

    Oprášil velmi chatrné znalosti Pascalu (kdysi dávno jsem dělal v Delphi) a včera jsem se pustil se do základů SVGA (nejsem úplně textový typ, ani na 16 barev mě extra neužije, za to 320x200x256, to už je jinčí kafe). Celou noc tu zápolím s problémy (pointery, dynamické proměnné a všechno možný na co nejsem – jako líný prasátko zvyklý na menežovaný jazyky a gigabajty ramky – zvyklej), ale nakonec si myslím že rozumný základ mám – tedy hodně holý základ. Zatím umím:

    – inicializovat svga
    – načíst si vygenerovanou paletu ze souboru
    – načíst si grafiku (pozadí, sprity) ze souboru
    – kreslit do bufferu (sprity s průhledností, výkonnostní testy jsem zatím nedělal)
    – počkat si na vertical retrace
    – a buffer vysolit do video-paměti

    Já vím, není to moc, ale mám radost jako malej kluk. Všechno se snažím si psát sám, nepoužívat už hotová řešení, takže mi pod rukama bobtná vlastní unita pro práci s grafikou. Jediné co používám cizí, je unita na myš.

    No a tady je teda výsledek mé první noční seance:
    http://youtu.be/-whysA_G4WQ

    Zatím nic moc, ale když mi budete držet palce, něco z toho i bude. Každopádně až toho bude víc, šoupnu ven zdrojáky, ať se můžou všichni pokochat jaký jsem to vlastně prase ;)

    • LubikCZ napsal:

      Teď si připdám jako Alenka v říši divů :D Já si hrál povětšinou s různými typy BASICu (ZX Spectrum BASIC na Didaktiku M, pak jsem přešel na QuickBASIC na 386ce a Borland BASIC na vyšších strojích, ale ten jsem zkoušel jen z projíždějícího rychlíku :D). Zkoušel jsem i Pascal a Turbo Pascal, ale ty jen okrajově, asi tak jako ten Borland BASIC. Ale v podstatě nic svého jsem nedělal, většinou jsem vzal už něco hotového a přizpůsobil jsem si to podle svého a musím dodat, že k lepšímu (a nebojte se, nos nahoru nemám, pýcha je mi cizí :)). No ale už by byl nejvyšší čas začít s něčím svým, ale vůbec nevím jak! Asi mi už věkem odumírají mozkové buňky :D

      • AfBu napsal:

        Na basicu jsem taky zacinal, ale na variante pro ATARI, QBASIC jen hodne z lehka, rychla otocka pres TP na Object Pascal a pak uz jsem se vezl. Dlouhe roky PHP a JavaScript, ted jedu i dost C# a Haxe a k tomu jen tak cvicne Java a par dalsich obskurdnich silenosti. Zajimavy je, ze k ASM jsem se dostal vlastne az ted, po letech, kdyz me chytne takovyhle retro zachvat – na tech uctyhodnych dedeccich se bez strojovych instrukci s rozumnou grafikou nejde popasovat. Ale dobry zaklad se da vymyslet i v textove nebo jen staticke grafice.

        Moje vyhoda je, ze se programovanim zivim, skoro takovy cheat, ale obdivuju, ze se snazis a drzim palec ;)

        Jeste se porochnim v tom TPU pro praci s SVGA, pak ho sem postnu v nejake prvni pouzitelne podobe s demem, treba bys ho mohl vyuzit. Zatim me trapi extremni pomalost vykreslovani spritu s pruhlednosti, ale to snad alespon trochu doladim.

  • Harry napsal:

    Ten design na http://www.doshaven.eu je hustý retro ;)