Fallout 1, část druhá – Vault 15

Tak tedy vzhůru do Vaultu 15, jak jsem byl dohližitelem instruován! Přijdu, pozdravím, poprosím o náhradní vodní čip, a než bys řekl "kůže spálená radiací" budu zpět v pohodlí rodné třináctky. Nebo že by ne?

Minulý zápisek jsem skončil trochu neslavně, a to skonáním v táboře podlých Khanů. Povolal jsem tedy kouzlo nejmocnější, load, nechal jsem khány khánama, a namířil si to rovnou do útrob Vaultu 15. Vyjma drobného zaškobrtnutí v podobě náhodného setkání s hejnem krtokrys byla cesta klidná, a já se tak mohl zhojen a odpočat vydat do útrob starého Vaultu, který kdysi kypěl životem, ale dnes je jen opuštěnou dírou v zemi, jak jsem byl v Shady Sands upozorněn.

Fallout 1, část druhá – Vault 15

Opuštěnou ovšem pouze nepočítám-li krysy, prasokrysy a krtkorysy. Zmutovaná krysa ženského pohlaví je zjevně pro ostatní zvířenu neodolatelná. Naštěstí je se mnou Ian, který přemnoženou havěť čistí poměrně zdatně i bez mé pomoci, byť s občasným bonusem ve formě friendly fire kulky mezi lopatkami. Po třetím podobném bonusu jsem zjistil, že na rozdíl od dvojky nemůžu společníky v podstatě nijak ovládat. Dokonce i obchodování je beze změny, bezplatná výměna vybavení se nekoná. Inu, budu se muset od ostrostřelce Iana držet trochu dál. V ideálním případě tak tři herní obrazovky.

V úvodních komnatách zrezlého Vaultu na mě čekal jeden chabý loot (světlice a stimpacky) a jedna zapeklitá hlavolamka k rozlousknutí. Výtah, co nejede. Přesněji výtahová šachta vs jedno lano v batohu. Stačilo jen pár minut protáčení mozkových závitů na plné obrátky a slaňoval jsem o patro níž se stejnou elegancí, jako lezec Sylvester Stallone v báječném devadesátkovém hitu Cliffhanger.

V druhém patře jsem nalezl veledůležitý artefakt, naprostý základ výbavy pro bloudění radioaktivní pustinou - ano, byla to bunda kožená větrem ošlehaná a rukávu prostá. Vzhledem k tomu, že visela ve skřínce v jedné z ubikací hádám, že šlo o doplněk sexuálních hrátek dávných obyvatel. Lano nalezené opodál mou teorii podporuje.

Fallout 1, část druhá – Vault 15

Další šachta, další lano, další patro, další krysa a... další level! Perk earlier sequence ze mě jistojistě udělá nejrychlejšího deratizátora na západním pobřeží! A přichází boss Vaultu 15, krtkokrysa všech krtkokrys. Než k ní stihnu doběhnout, vypráší jí kožich Ian. Vyskakuje si, holomek. Za trest nedostane podíl z lootu, který v tomto patře zahrnoval páčidlo, granát, plastickou trhavinu, náboje a novou hromovou hůl - submachine gun. Ho ho ho. Vodní čip samozřejmě nikde, hra mě v info okénku vlevo dole (Tedy na stejném místě, kde měl být jistý Hitler gentlemanem, náhoda?) sděluje, že čip je v jiném hradě jinde.

Tedy zpět do Shady Sands, prodat nadbytečné, zakoupit potřebné a zhojit raněné. Bohužel hned, co jsem se dokodrcal k hlavní bráně, jsem byl opět povolán do akce. Prosťačka Tandi byla unesena gangem Khanů a v celé osadě se pochopitelně nenajde nikdo, kdo by si to s nimi na férovku vyřídil. Jak se tu probůh mohli tak dlouho obejít beze mě? Vydal jsem se tedy zpět za Khany a tentokrát jsem postupoval VELMI obezřetně a s čerstvým sejvem v záloze. Zdvořile jsem vůdci Gharlovi za propuštění Tandi nabídl 600 zátek a se slovy "ponížený služebníček" pelášil fofrem pryč.

Fallout 1, část druhá – Vault 15

Jenže já jsem prostě nepoučitelný. Po inkasování odměny za osvobození Tandi jsem se rozhodl, že to s Khany vyřídím jednou provždy. Protože jsem pan Hodný, nezapomeňte. Nakoupil jsem stimpacků, co šlo, stoupl si na výhodné místo kryté ze tří stran a rozjel světelnou show. Trochu jsme si zakřepčili, trochu jsme si zastříleli, a o jednu menší genocidu později jsem oděn ve slušivém koženém brnění a v ruce třímám nástroj postapokalyptických diplomatů, mocnou .44 Magnum Desert Eagle.

Fallout 1, část druhá – Vault 15

A teď!? Pravděpodobně Junktown. Nebo snad Hub? Neměl bych plýtvat časem, do vyčerpání vodních zásob ve Vaultu 13 zbývá 105 dní...

Na tuhle nepříjemnost, tedy omezený čas, jsem taky úplně zapomněl. Vím, že ho můžu trochu nahnat zaplacením karavan s dodávkami vody, ale vzpomínám si, že z toho Dohližitel nebyl dvakrát nadšený. Snad mi ta stovka dní bude stačit.

Fallout 1, část druhá – Vault 15

Komentáře k:
"Fallout 1, část druhá – Vault 15"

  • RadaR napsal:

    Opět parádní čtení!

  • Vencino napsal:

    nevim, čim to je, ale dostal sem chuť zahrát si jedničku :)

    zkuste si dát charisma na 1 a přijít do tábora nájezdníků poblíž Shady Sands

  • Hanss napsal:

    mno, na prodlouženej víkend jedu do divočiny (vesnice bez netu), tak asi nahodim na noťas tu jedničku taky a zkusim si to střihnout. a zkusim melee, se sledgehewer…pardon sledgehammerem to byla myslim celkem sranda :)

    • Sledge napsal:

      Inteligence na 1, charisma na 1 a bourací kladivo do ruky.

      Ty konverzace pak! „Uh? uh huh? huh!“ – jak po půlnoci v nádražce :)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)