AMD K6-III+ a Need for Speed: Porsche 2000

Byla to tehdy taková nemilá situace. Zatímco já se pachtil s Pentiem 133, soused si pořídil tehdejší "chytrou volbu" - AMD Duron 600 MHz. Krásu jeho zbrusu nové PC sestavy sice hyzdila Riva TNT2 M64, nicméně i tak to byla výpočetní nadřazenost dokonale nepopiratelná. A samozřejmě mi to dával patřičně sežrat, například na Need for Speed Porsche 2000.

S jakou nevídanou plynulostí a vizuální opulentností bouraly neovladatelné vozy Porsche do svodidel! Jakým mocným basem duněla neposlouchatelná techno urážka hudebního vkusu! Jak zoufale v porovnání s Porsche vypadal třetí díl série, který poslední jsem díky záchraně v podobě mocné 3dfx Voodoo karty uspokojivě rozběhl.

Ale teď se konečně budu smát já! Nyní, po předlouhých 15 letech, může podceňovaný Socket 7 vrátit úder! Tedy, vrátit...

Na videu výše se můžete sami přesvědčit, že na AMD K6-III+@500MHz s Matroxem G400 to stále tak úplně dokonalé není. Ani v nejnižším rozlišení 640x480 se hra nehýbe plynule. Pravda, detaily jsem ponechal na maximu - když ono to na low vypadá jako rozšlápnuté psí blití.

Smůla je, že tohle je problém platformy jako takové, a ani v případě, že bych sehnal procesor K6-III+ schopný běžet na 600 MHz (můj zvládá 550), to nebude o moc lepší. Možná frejm, možná dva, ale na celkovém dojmu to mnoho nezlepší. Dám ruku do ohně za to, že na Pentiu II kolem 400MHz by se poršáci proháněli mnohem plynuleji.

Závěr, poučení, katarze? Asi nic, prostě jsem se chtěl podělit. Však mě ta příprava videa zabrala větší část nedělního odpoledne.

Technická: video je nahráno přes Aver Game Broadcaster HD (C127). Horší kvalita je dána povahou signálu, než to přes VGA zachytím, ztratí to dost, s tím se nedá hnout. Snad jedině sehnat AGP kartu s DVI.

Bonus: Quake 3 Arena timedemo!

Komentáře k:
"AMD K6-III+ a Need for Speed: Porsche 2000"

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)