Doom

(všechny články o hře Doom)

Rychlovka u Perverse Doomu

Varování: tento článek obsahuje strašlivé věci. Sexuálně explicitní grafický materiál v nízkém rozlišení, sprostá slova a brokolici. Proto by jej měli číst jen elitní pornoprasáci. A vegani. To jsem si zase jednou nasral do vlastního hnízda! Leebigh byl pod recenzí českého megawadu Mor Doom požádán, zda by příště svou doomerskou pozornost nezaměřil na „legendární“ Perverse Doom. Velmi rozumně odmítl s tím, že není moc o čem psát. A měl pravdu! Což jsem si bohužel uvědomil až poté, co jsem odvážně zahlásil, že… celý článek »

mikro ZOOM na DOOM

mikro ZOOM na DOOM beta aneb Durangáá Jako starému harcovníkovi hrami Wolfenstein (u jedné z verzí to bez legrace málem dopadlo hospitalizací – o tom až v dalším článku) a především hrami Doom, mi nemohlo ujít ID Softwarem připravované další dílo pojmenované Doom. Občas si připadám jako ve filmu pro pamětníky, když někomu o 25 let mladšímu vyprávím něco málo o starých hrách. Ale na chvilku pryč s minulostí. Dostalo se mi cti vyzkoušet Doom beta, samozřejmě dostupný je pouze… celý článek »

Romerovy střípky z historie Dooma

U příležitosti jednadvacátých narozenin famózního Dooma zapátral John Romero v archivech a podělil se se světem o raritní a dosud neviděné podklady z vývoje. Mrkněte, jak mohlo vypadat BFG, jakými útoky nás mohl trápit Spiderdemon a jak si na nás mohl otvevírat držku Pinky :) Osobně mě zaujala drobnost související s tajnými levely – esesesák v EGA barevné paletě, pozůstatek z raného stadia vývoje Wolfensteina 3D. Vzhledem k tomu, že jsem nedávno věnoval čas Catacomb 3-D, dokážu si představit, jak by výsledek… celý článek »

Pirate Doom! – Guybrush s brokovnicí

Pokud mě Google nešálí, o parádním modu Pirate Doom! není na českém internetu dosud ani řádek, nepočítám-li dvě zmínky kdesi na fórech. Proto neváhám a jako rytíř na chcíplém oslu spěchám tu strašlivou situaci vyřešit. Pirátské lodě, ostrovy, poklady a rum! (Doufejme, že ne ten tuzemský…) Pirate Doom! je totální předělávka klasického Dooma do pirátského hávu. Celkem je pro zhašení vaší krvelačnosti připraveno osmnáct piráty naplněných map. A že nejde o piráty ledajaké! Impové ve slušivých kloboučcích, archvilové v sexy sukýnkách z havajských trav, cacodémoni s šátkem… celý článek »

DOOM: 20 let s motorovkou a kýblem na krev

Nechtěl jsem, opravdu ne. Jak snadno se mi DOOM hraje, tak těžko se mi o něm píše. Každičký pixel hry byl proprán ze všech možných i nemožných úhlů, a pokud se zrovna nechlubíte novou mapou nebo modifikací, těžko napíšete něco objevného a zajímavého. Jenže… 20. To se prostě mlčením přejít nedá. Navíc žumponoři na Bonuswebu nasadili znovuzveřejněním rok starého článku laťku tak nízko, že vlastně není co zkazit. Ťukám tedy IDDQD + IDKFA a cesta vzpomínkami může začít. Doom je 20 let… celý článek »

DOOM: po kolena v braku

Tak jsem se konečně pustil do četby pozoruhodné knižní série DOOM. Zatím jsem se s vypětím všech sil dokázal vypořádat s prvním dílem z celé tetralogie a vážně přemýšlím, jestli se pustit dál. Nejprve trochu k příběhu. Ono to ani nebude moc bolet, není moc o čem mluvit. První kniha, tedy Po kolena v mrtvých, totiž v zásadě sleduje ďábelsky propracovanou a rafinovanou dějovou linii prvního dílu naší oblíbené vyvražďovačky. Ostrý mariňák Flynn Taggart je poté, co předvede svou nonkonformnost a… celý článek »

Nově ve sbírce: SEGA Saturn

Long time no see! To víte, člověk v létě raději vysedává ve stínu vzrostlých kaštanů a za zvuků projíždějících vlaků bedlivě sleduje, jak mu větrá pivo. Zahálím tak moc, že jsem se vám ještě nestihl pochlubit posledním zásadním přírůstkem do sbírky – konzolí SEGA Saturn. Přiznávám, že těch 1600,- se mi za něj původně vysolit ani nechtělo, ale když má někdo narozeniny, může si dovolit zatlačit na patřičných místech ;) A tak se stalo, že se má sbírka, pomalu ale… celý článek »

Svěží a odpočatý mířím na festival

Je tu konec června a já vypotil pouhé tři články? Mohl bych to pokrytecky svést na okurkovou sezónu, ale místo toho nabízím upřímnou omluvu se slibem, že se polepším! ;) Lenost mě přepadla, inspirace pomálu a ty vzácné okamžiky, kdy jsem odněkud vyškrabal trochu energie, jsem věnoval jiným projektům. Teď a tady vám aspoň dám vědět, nad čím aktuálně hloubám. V první řadě je to konzole Sony Playstation 2, dovezená za pár korun z dalekého Albionu. Je to původní velký… celý článek »

Commander Keen: Doom of Mars – retro plná hra zdarma

Commander Keen je fajn. Doom je super. A co taková kombinace Commander Keena a Dooma líznutá Dangerous Davem? Že to zní trochu nepravděpodobně? Zní, ale digitální vody internetů jsou hluboké téměř nekonečně. Na každou otázku nabízejí odpověď a na každou choutku související video. Rule 34! Commander Keen: Doom of Mars je pochopitelně fanouškovský projekt, návrat id software ke kořenům se nekoná. Odrostlejší Keen s pubertálně poďobanou tváří je nicméně pořád stejný frajer jako zamlada, a impové tak mají opět pořádný pech. Nejdřív… celý článek »

id Tech 1 – velká trojka Doom, Heretic, Hexen

V článku K DOOMu jen tři krůčky, aneb jak to vlastně začalo jsme si zrekapitulovali první pokusy chlapců z id softu o použitelný, rozuměj dostatečně rychlý a pohledný 3D engine. Což o to, byl to jednoznačný úspěch, Wolfenstein 3D je klasika nad klasiky, ale k té opravdové bombě ještě ždibíček chyběl. Tou bombou byl pochopitelně Doom, poháněný zbrusu novým enginem. A Doom Engine umožňoval kousky předtím neviděné. Předně dovoloval podlahy a stropy v různých výškách, level tedy nebyl pouhá placka. Prkotina,… celý článek »

Přírůstek do sbírky – Doom a Hexen pro SEGA Saturn

Netvrdím, že jde o nějaké extra raritní buřty, ale každá originálka Dooma potěší, u Hexena to platí podobně. Obě hry mají zachován i manuál, a to je hnedle radost 2x taková. Např. hry pro Mega Drive jsou většinou sehnatelné jen coby samotné cartridge, v lepším případě cartridge s obalem, ale manuál naleznu jen výjimečně a pokud ano, většinou je rozdrbán a pokreslen. Krabičky i CD samotná  jsou téměř netknuté, rozhodně pro ně musím v poličce najít nějaké čestné místo. Celé to… celý článek »

Doom Builder – peklo ve vašich rukou

Jak krásným by svět mohl být místem, kdyby kreativitě nás, průměrných, neházelo klacky pod nohy vlastní neumětelství. Kdyby každá geniální myšlenka, která nás po lahváči na gauči napadne, byla promptně zhmotněna. Bohužel, svět je místem drsným a nespravedlivým, a tak jsou vavříny oceňováni jen ti šikovní a učení. A nám ostatním nezbývá než frustraci z nemožnosti vlastní seberealizace zapíjet mocnými doušky ze špinavého půllitru v zaplivané čtyřce. Ovšem neklesejme na mysli. Technika postupuje mílovými kroky vpřed a mocné nástroje i… celý článek »

Pařanská romance 1, DOOM

Čtenář (nyní už vlastně spolupracovník) Neny mi poslal svou Pařanskou romanci 1 a já vám jí samozřejmě nadšeně předkládám k přečtení. Dílo pochází z roku 1997 a autor sám se omlouvá za jistou jazykovou nevybroušenost, ale o to je text zajímavější a autentičtější. Ruku na srdce, kdo z nás v prvotním opojení Doomem nesepsal pár podobných řádků? Střeva, násilí, kosti zaseknuté v řetězu motorové pily, Andrejovy struhadlové skluzavky do bazénů s jódem a tak dále ;) Pokud vyhrabete v šuplících… celý článek »

K DOOMu jen tři krůčky, aneb jak to vlastně začalo

Doom. Těžko o něm mluvit, aniž by došlo k pověstnému nošení půllitrů do nádražky. Pokud jste téměř dvacet let stará hra, která definovala žánr, ví o vás pamětníci první poslední, a mladším ročníkům je to zase všechno naprosto putna. Zaostřeme tedy tempus ocularus ještě hlouběji do minulosti a zkusme první jmenovanou skupinu zaujmout trochou binární prehistorie. Nejprve konstatujme zjevné a stokrát omleté: Doom to všechno začal. To, co po dvaceti letech vyústilo v hromadu naskriptovaného a pro laika od sebe… celý článek »

DOOM: Po kolena v mrtvých a tvorba levelů obecně

Ne, stejnojmennou publikaci bezesporu vysokých kvalit jsem nečetl, ale k následujícímu obrázku myslím perfektně sedí. Pokud si snad tohle peklo chcete zahrát, jde o nuts.wad. Ne snad, že by bylo o co stát, bez cheatů na nesmrtelnost a munici jde o nehratelný nesmysl. A proč to sem tedy cpu? Protože mě zajímá, zda se někdy někdo z vás pustil do tvorby úrovní pro svou oblíbenou hru. Za sebe mohu zodpovědně prohlásit, že veškeré mé pokusy se velice blížily zde uvedené příšernosti…. celý článek »

Co na sebe? Tričko DOOM!

Přišel čas vyházet ze skříně trika s nadlimitním množstvím děr a s neidentifikovatelnými skvrnami záhadného (mimozemského?) původu! A čím vysloužilce nahradit? Jako správný geek se pochopitelně nemohu jen tak odebrat do nejbližší tržnice  a koupit si nevkusné triko s nápisem Kenvello přes obě bradavky. Proto jsem se zamyslel, pochopitelně hluboce, a toto je výsledek zvýšené aktivity mých alkoholem a nedostatkem spánku zdecimovaných neuronů! Na fotce barvy nevypadají nic moc, ale v reálu to vůbec není zlé a z trika mám… celý článek »

Plné hry zdarma: DOOM naprosto a zcela zdarma

Začít článek o DOOMu je vždycky peklo. Co moudrého doplnit k milionkrát omletému tématu? Doom je legenda, to víte. Doom je věčný, to také víte. Doom je i po letech hustodémonsky ďábelský akční nářez, to tak nějak tušíte. Ale možná nevíte, že Doom ani po téměř dvaceti letech od vydání není tak úplně freeware. Ano, v už v roce 1997 společnost id software ve své genialitě uvolnila zdrojové kódy hry, které umožnily desítkám nadšenců práci na předělávkách a portech. Je to… celý článek »

This is my BOOMSTICK!

Supergeekovský motiv na tričko! Doom nemusím nikomu představovat, a pevně doufám, že Army of Darkness také ne. Pokud vám snad tenhle béčkový skvost s Brucem Campbellem v hlavní roli utekl, máte 24 hodin na nápravu. A o co že ve filmu jde? Jak jen to bylo… Trapped in time, surrounded by evil, low on gas. A pokud se vám snad z nějakého důvodu násilí hnusí, přidávám jako bonus trochu té umělecky hodnotné nahoty.

3 hry, které vás zachrání při střevní chřipce

Přichází nečekána, nezvána, útočí ovšem o to silněji! Připoutá vás ke kýbli a k porcelánové míse, s krátkými přestávkami na postel či gauč. Ovšem frajeři si i uprostřed přívalových vln a střevních bouří najdou čas na nějaké ty staré hry. Ovšem s výběrem je třeba postupovat opatrně. V první řadě je třeba vyloučit hry, ve kterých se objevuje jídlo. Kupříkladu takový „Pizza tycoon“ by se mohl ukázat jako naprosto fatální. Dále škrtněme hry vyžadující neustálou hráčovu pozornost. Battleground ve World… celý článek »

Doom 2 wallpaper

Poslední dobou mám na high-voltage.cz trochu sucho. Předpokládám, že se to zlepší, až teploty klesnou tak o 5 až 10 °C. Jak má člověk tvořit a plnit blog, když se kvůli vedru v noci pořádně nevyspí? Ani na hraní starých her síla nezbývá. Tak tak, že zvládám dávat do kupy novou šablonu webu :) Když už ne článek, uvařil jsem aspoň další wallpaper. Kill them all, let God sort them out.! Doom wallpaper v rozlišení 1680×1050, cca 1MB.

„Why I’m So Great“, written by Duke Nukem

Studio 3D Realms zavřelo krám. Událost, o které informovaly všechny důležité herní weby ;). Narozdíl od jiných jsem dalek nářků a truchlení. Firma, která maká na jednom produktu téměř 15 let s minimem reálných výsledků, si pád na hubu prostě zaslouží. „Damn, those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!“, mohl by Duke procedit skrz zuby na adresu aktuální situace. A tu pomstu bych Atomovému Vévodovi přál. Chce to hodně talentu, zabít značku, která si vybudovala takové… celý článek »

DOOM – 15 let s motorovkou a kýblem na krev

Tak je to tu, Doom slaví další pěkně kulaté narozeniny. A dožil se jich, peklo div se, v docela slušné kondici! Zatímco většina jeho současníků dávno kouká na víko křemíkové rakve pěkně zespodu, Doom je stále fit a každý další fanouškovský add-on nás přesvědčuje o tom, že za dalších 15 let si tu na „one doomed space marine“ zavzpomínáme zase. Nelze nepřipomenout JEHO zrození. Po několika měsících v lůně své zvrhlé matky jménem ID software se malý sharewarový Doomík a… celý článek »

Doom – sken recenze ze Score č.3

Jako pyšný vlastník prvních čísel časopisu Score bych se rád podělil s méně šťastnými a nechal je posoudit nesporné kvality tohoto kdysi tak mocného časopisu (tím nechci říct, že by se Score dnes snad nedalo číst, popravdě, nemám tušení, jak na tom časopis je, poslední 3 roky jsem ho nedržel v ruce). Na požádání několika old-games-addict z hofyland.cz jsem nedávno skenoval recenzi na Doom z pera Františka Fuky. Autorův vytříbený sloh a pregnantní ilustrace se setkali se silnou odezvou, proto… celý článek »

Ultimate DOOM, the story

Jsem mariňák. Jméno? Jo, jméno mám. Určitě. Vzpomněl bych si na něj. Jenže jméno neni podstatný. Podstatný je, že jsem v armádě. Mariňák. A říká se, že dobrej. Já trvám na tom, že jsem nejlepší, jakýho kdy Země měla. „Trénovaný do akce, zocelený v boji!“, nebo jak to psali na náborovym letáku. Tři roky zpátky mi velící důstojník dal rozkaz k palbě na civilisty. Takovou blbost neměl dělat. Přežil. Ale jen tak tak. Zatímco jeho poslali do nemocnice kamsi k… celý článek »