Dohráno: Torchlight

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Zkraje opět krátké vysvětlení, proč se tu častěji objevují novější hry. Rozhodl jsem se víc hrát a méně se flákat po internetu. Ideální chvíle vyhnat pavouky z virtuální knihovny a poprat se s tituly, ke kterým jsem přišel v rámci různých akcí a výhodných balíčků. A aby to bylo o fous zajímavější, spojil jsem to s letošní herní výzvou, viz můj profil na webu databaze-her.cz.

Dohráno: Torchlight

Další kus, který mi přišel pod ruku, je Torchlight (2009), akční RPG střižené dle legendárního Diabla. A hned na úvod konstatuji, že já a tenhle žánr asi nebudeme velcí kamarádi. První Diablo bylo nové, originální a veskrze vynikající. Druhé Diablo rozvedlo načrtnutý koncept a doladilo akční RPG klikfest k dokonalosti. V ten moment se žánr bohužel vyčerpal a já mám u každé další diablovky pocit, že hraju opět ale úplně to samé. Nebavím se, je mi líto ztraceného času a cítím se skoro až provinile. Přesto jsem zatnul zuby a Torchlight dohrál.

Dojmy? Nedobré. Torchlight je především finalista mistrovství světa v kopírování. Vše podstatné si bere z Diabla a obléká to do grafiky ve stylu World of Warcraft. Výsledný mix je ochucen tak, aby byl herní zážitek co možná nejpříjemnější. Autoři vlastně zvolili stejný postup, jaký léta praktikuje sám Blizzard. Vzít osvědčené a co možná nejvíce to zpřístupnit a zjednodušit. Povedlo se, formálně nemám hře co vytknout.

Dohráno: Torchlight

Jenže - to kopírování je opravdu absolutní. Stejně jako v prvním Diablu tu máme město a pod ním desítky pater v několika různých vizuálních provedeních. Hudba zní stejně, jako hudba z prvního Diabla. Grafika nejen, že vypadá jako z WoW, ale dokonce potvory samotné jsou povědomé, ač mají jiná jména. Na příběh se rezignovalo téměř úplně, Diablo je proti tomu epos. Těch pár vlastních nápadů typu zvířecí společník, který může odběhnout do města prodat předměty, nebo rybaření, přičemž vylovené ryby udělají ze zvířecího společníka užitečného parťáka do boje, z toho originální hru neudělá.

Takže hodiny a hodiny jak idiot znuděně klikáte ve hře, která servíruje výhradně to, co jste už dávno viděli jinde. A překvapí vás jen finále, jelikož jde o těch nejblbějších 20 minut, které jste kdy u nějaké hry strávili. Opravdu, finální souboj a finální děkovačka jsou na facepalm.

Obtížnost je špatně nastavená, ani na nejtěžší nepotkáte problémy dříve, než v posledních 10 patrech. Pak naopak slušně přituhne a lejete lahvičky ostošest. Generátor úrovní nedokáže vymyslet nic zajímavého, je to jen shluk na sebe napojených prefabrikovaných místností.

Dohráno: Torchlight

Hra na vás neustále chrlí stovky a stovky bezcenných předmětů, kterými se ovšem (aspoň na vyšší obtížnost určitě) musíte probírat, chcete-li mít peníze na nezbytné lahvičky. Když se proklikáte skrz všech 35 základních pater, vychrlí na vás ještě další chuťovku - nekonečný Shadow Vault, ve kterém můžete svou postavu vylepšovat do zblbnutí. Přičemž jediná motivace k takovému vylepšování, která by se dala akceptovat, tedy multiplayer, hře chybí! Proč by to hergot někdo hrál dál?

To jsem se ale nějak rozjel. Hele. Ta hra není úplně blbá. Technicky je to na jedničku, vybroušené je to fest, fanoušci žánru v Torchlightu zábavu bezpochyby naleznou. Ale já těch 16 hodin klikání považuju za dokonale zabitý čas. Tímto s žánrem akčních RPG á la Diablo končím, a když to na mě náhodou opět přijde, pustím si... ano, první Diablo.

Dohráno: Torchlight

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Dohráno: Torchlight"

  • Krtek napsal:

    Klikfest by mi nevadil, multiplayer nesnášim ale tady mně vyloženě odpuzuje grafika. Cokoliv nakreslenýho v „pseudo3D“ jako klasický Diablo je lepší než „plnohodnotný“ 3D. Už Warcraft 3 jsem kvůli tomuhle po dohrání odinstaloval a nějaký Wowko mně netankuje vůbec. Diablo 1 se letos snažim dotáhnout prvně do konce, hlavně kvůli příbehu páč 2ku zanm a chci vidět, co tomu předcházelo.

    • Pentium napsal:

      LOL to jsem rád, že nejsem jediný úchyl v galaxii. Mě taky grafika D3, WoW… přijde dost odporná. Navíc jak je to WoWko ještě stylizovaný do „pohádkovýho“ hávu, vypadá to skoro jako Disneyland – baráky podivně pokroucený, jako kdyby to byla perníková chalupa apod. A ta pitoreskní barevnost ja taky hrozná. D2 rulez.

    • Pentium napsal:

      O tomhle jsem četl v souvislousti zase s nějakým řevem okolo sexismu, rasismu atd. Slyšeli jste o těch debilech z JSW jak plivali na Vávrovo KCD, že nemůžezte hrát za buchtu a nejsou tam negři? XDXDXD (Přesněji „people of color“ bla bla bla). Jedno hovado tam argumentovalo tím, že v českém středověkkém umění (např. obrazy mistra Theodorika) jsou zobrazeni lidé různých ras, třeba královna za Sáby, což mělo před tisíciletímy podle legend být někde v dnešní Etiopii!!! A oni z toho geniálně vydedukovali, že tím pádem v Čechách 15. stol. byli jiný rasy dobře známý a musely jich tam běhat hordy. Ty protiargumenty, že Theodorik byl Ital a že královnu ze Sáby maloval evidentně někdo, kdo černošku v životě neviděl a že střední Evropa není Pyrenejský poloostrov atd. jim a si moc neříkají. Jeden skopčák taky pak psal o nějakým napojení Vávry na extrémní pravici a vyzíval Němce k bokotu hry.

      https://giphy.com/gifs/moneysupermarket-reaction-epic-3ov9k9Mv5Om6VDoIWQ/fullscreen

    • Sledge (admin) napsal:

      Subnauticu jsem si dal do wishlistu, vypadá pěkně :)

      Jinak to, co píše Pentium – ano, tuhle šaškárnu kolem KCD jsem zaznamenal. Dokážu i pochopit, že SJW hře vytýkají, že lze hrát jen za mužskou postavu, ale cpát do hry z českých zemí 15. století černochy je opravdu úsměvné :) Ta jediná možnost, která je trochu reálná, tedy černoch v roli otroka / atrakce v kleci, by se jím asi HODNĚ nelíbila. A skoro doufám, že to tam Warhorse v této podobě někam schovali :) Každopádně jsem rád, že jsem hru na Kickstarteru podpořil a těšim se, až jí za pár dní testnu. Byť na nízké detaily, na něco ostřejšího mám příliš slabou strojovnu.

  • filozof napsal:

    Žánr neskončil druhým diablem, nebuď tak zaujatý. Zkus třeba Titan Quest – Ragnarok.

    • Sledge (admin) napsal:

      Díky za tip, ale – koukl jsem na gameplay video a vážně tam nevidim nic, čim by mě to zaujalo. Jak jsem psal v úvodu, já a tenhle žánr si asi nesedneme ;) Kdybych aspoň narazil na něco v podobném stylu, ale sci-fi.

  • barold napsal:

    Osobně jsem odehrál pár hodin a nebyl bych tak přísný. Tahle hra co pamatuji těžila především z obrovského několikaletého hype(u) před vydáním Diablo III, takže jako taková výplňovka to v té době akceptovat dle mého názoru šlo :) Jinak souhlasím, že hlubší myšelnka nebo děj se zde nevyskytuje. Hra má i mírně podivné steampunkové prvky, což by se někomu mohlo líbit.

  • madhamster napsal:

    Mám to podobné. Torchlight asi nie je zlá hra, ale tá grafika mi jednoducho nesedela, bolo to také príliš farebné. D1 je gotická, temná hra, tá atmosféra nemá konkurenciu, keby mal Torchlight tiež takú, bolo by to super.

  • ehee napsal:

    Me by ta grafika nevadila, ale hral jsem jen T2. Kdyz to srovnam s Diablem 2 , tak me torch bavil o nekolik tejdnu dyl (D2 jsem zasek po tom prvnim). Jenze ani jedna z tech her mi nevydrzela tak dlouho jako freewarevka Angband, tam jsem mlatil potvory pres rok ….

Přidej komentář k příspěvku uživatele Krtek (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle