Avatar

Zvažte možnost registrace, zatím jste zde jako
HOST

sp_LogInOutPřihlásit sesp_Registration Registrovat
No permission to create posts
RSS sp_TopicIcon
Hra s letadly (soutěžní) - vývojařský deníček :)
10/11/2014 - 16:21
Avatar
LubikCZ

Mě to dost připomíná hru Cyclone na ZX Spectru. A fakt parádní práce, je to nádherný. K tomuhle bych se taky jednou chtěl dokopat, nejspíš ale k tomu nikdy nebudu mít dostatečné množství buněk mozkových. Jo a nechci předbíhat a už vůbec demotivovat ostatní, ale myslím si, že vítěz je jasný :)

Každý počítač je hloupý nebo chytrý pouze tak, jako jeho majitel.

23/11/2014 - 05:17
Avatar
AfBu

23. 11. 2014

Bylo hrozně málo času na volnočasové aktivity, proto ta pomlka. Ale zase mám nějaký ten postup, tak vám ho sem hodím. Jako obvykle začneme rovnou praktickou ukázkou :)

  • prozatím jsem kompletně demontoval zvukové pokusy, je to komplikované a finální řešení víc v nedohlednu než v dohlednu. Na hudbu dost možná rezignuji (možná z lenosti udělám speciální CD edici s hudbou přehrávanou přímo z placky), ale efekty tam určitě nakonec budou.
  • přepracoval jsem systém vstupních zařízení - pro myš už nepoužívám cizí knihovnu, ale svou vlastní, klávesnici si řeším přímo přes přerušení, takže s ní můžu pracovat mnohem pohodlněji a hlavně svižněji.
  • to hlavní: konečně jsem začal pracovat na herních mechanikách jako takových, takže se rýsuje "režim přiblížení" a mnozí už z videa zjistili co je mou hlavní inspirací. Letadla teď už jdou komandovat myší, hráč může letadlu nařídit letovou hladinu a směr letu. Samozřejmě chvíli trvá než letadlo manévr provede a u různých typů se bude rychlost změny výšky i směru lišit.
  • samozřejmě stále probíhá částečný průběžný refactoring a úpravy už hotového kódu a grafiky.
  • perlička na závěr: upravil jsem většinu kódu tak, abych ho později mohl naportovat na moderní platformy (Free Pascal, takže Win32/64, Linux a snad i OSX), už teď je kód ve FPC zcela zkompilovatelný, jen se nic nevykresluje - knihovna co bude přes SDL simulovat všechno co dělám v SVGA bude maso :D
01/12/2014 - 00:18
Avatar
AfBu

30. 11. 2014

Opět jen drobnosti :)

  • přidán čas do herního režimu
  • přidána dynamická úprava palety pro plynulý přechod den/noc
  • přidáno blikání signálních světel letadel a veže
  • drobné úpravy menu
01/12/2014 - 12:19
Avatar

Střídání dne a noci - co tu paletu měnit trochu divočeji, něco a lá první Dune? :)

Každopádně rýsuje se to skvěle, držim palce :)

01/12/2014 - 19:17
Avatar
AfBu

Určitě to není finální, spíš první nástřel - ve finále bych rád noc spíš do modra než jen ztmavenou. Prostě mě asi nemine ten opruz jednotlivé kroky "tmy" předpřipravit a pak už je jen sypat na porty grafiky, teď to počítám a je to zaprvý zbytečná zátěž (paměti mám k dispozici dost, s CPU je to horší) a za druhý divoký ;)

No permission to create posts
Časové pásmo: Europe/Prague

Nejvíce uživatelů online: 67

Právě online:
14 Host(é)

Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)

Nejaktivnejší uživatelé:

LubikCZ: 2061

Sany: 1486

Neny: 1133

MilasPce: 835

Logout: 688

Clous: 638

Statistiky uživatelů:

Hosté: 14

Členové: 405

Moderátoři: 0

Administrátoři: 1

Statistiky fóra:

Skupiny: 5

Fóra: 24

Témata: 1037

Příspěvky: 16510

Nejnovější uživatelé:

OnlySoft, tommel, JIVA, Rocys, zetora, wylda, BobocoCZ, okband, Popy, pov, verticalbytes, Mircea Ion, Jpx72, OlegBoums, Brettnok

Administrátoři: Sledge: 4078