Dny včerejší patřily tvorbě FPS akcí v různých Unrealech, zDoomech, či jiných idTechech, ech... ale dny budoucí, ty patří jiným technologiím. Připravte se na revoluci, která od základu promění život všech kancelářských krys - FPS enginy napsané a běžící v Excelu! A ne, netahám vás za fusekli, hra Dave vs Ziggy budiž důkazem.
Hra skutečně běží v enginu napsaném ve VBA (Visual Basic for Applications), pro spuštění a běh je nutný Microsoft Excel 2003 nebo vyšší, přičemž po stránce výkonu je doporučena verze z roku 2010.
Engine je klasický raycaster, který všem podporuje docela pokročilé efekty, jako jsou animované textury, 3D modely, interaktivní objekty, různé pohyblivé plošiny, ukládání pozic apod.
Vzhledem ke specifickému technickému řešení to pro plynulý běh bude chtít silnější CPU, doporučena je i3ka, ovšem na druhou stranu nepotřebujete 3D akcelerátor :)
Jelikož mám v PC pouze LibreOffice, ani jsem se nepokoušel to spustit, ale uvítám komentáře těch, kteří MS Officem vládnou.
Chudák Amiga …už i tabulkový procesor na PC pokořil její největší 3D komerční hit …