Instituce Strong National Museum of Play získala do svého repozitáře vzácný kousek, a to legendami opředené PC demo Super Mario Bros 3.
Tuhle kuriozitku mají na svědomí hoši z id Software, kteří dokázali prorazit bariéru bídných schopností tehdejších PC (rok 1990), a téměř z ničeho umotali poměrně plynule skrolující engine. Žádné překreslování po celých obrazovkách nebo skrolování po několikapixelových sloupcích. Skutečně plynulý skroling, byť s nižším framerate (24 fps), na nepříliš mocném EGA adaptéru.
Na enginu pracovali John Carmack a Tom Hall a poháněli jím tech demo Dangerous Dave in Copyright Infringement, pro které předělali pár levelů z Maria, ovšem coby postavičku použili Davea z prvního dílu série Dangerous Dave. A právě na základě tohoto tech dema vznikl během týdne prototyp Super Mario Bros 3, již s Romerovou pomocí, který byl předveden společnosti Nintendo of America.

Zdroj obrázku: arstechnica.com
Původním plánem bylo přesvědčit Nintendo, že vydání Super Maria na PC není blbý nápad, a že to id Software (tehdy ještě Ideas from the Deep) hravě zvládne, však pohleďte, technologii máme. Ale jak z historie víme, Nintendo nemělo na portování svých her mimo domovský hardware pražádný zájem, a poslali id Soft k šípku. Škoda, ale funkční engine pochopitelně nebyl zahozen, posloužil pro jinou hru, plošinovku Commander Keen.
V roce 2015 zveřejnil sám John Romero šestiminutové video z hraní dotčeného dema / portu, o existenci tedy nebylo pochyb. Demo samotné objevil kurátor Andrew Borman mezi hromadou dalšího softwaru, který byl muzeu věnován nejmenovaným herním vývojářem. Obsah diskety s demem je tak zkopírován, zarchivován a zachován pro další generace. To ovšem neznamená, že si PC port Super Mario Bros 3 můžete z fleku zahrát. Však znáte Nintendo, muzeum nemuzeum, právníci by se na to slítli... inu, jak právníci Nintenda na nelicencovaného Maria. Demo dostupné je, ale jen herním badatelům a na vyžádání.
Tedy vzhůru do Malování, je třeba vytvořiti diplom z Vysokonapěťové akademie herních věd! :)
Až taková škoda není že to nedopadlo, stejně je zajímavý že Nintendo si svého Maria hlídá ale zase vzniklo spousta portů buď prvního nebo třetího dílu Maria na PC a stále jsou k dispozici ke stažení i když některé už nejsou. V krátkém videu je vidět alespoň jedna úroveň která se v modifikované verzi dostala do Keena, a zvuky jsou takový mix Keena a Davea pokud by to člověk jenom poslouchal tak by si to mohl i splést s Davem i když je možné že jiný mají jiný názor ale mě osobně kdybych to jenom poslouchal bez toho úvodu tak jsem si myslel že je to mix Davea a Keena ale spíš bych se přikláněl ke Keenovi