Někteří možná právě proháníte nový a podařený remaster, další se šťouráte ve zdrojových kódech, tak nebo tak, kolem FPS klasiky Quake II je vyloženě živo. Ideální chvíle připomenout si, že existuje pozoruhodný projekt Q2DOS, díky kterému si můžete druhého Kvejka zahrát i pod starým dobrým DOSem, systémem nad systémy.
Q2DOS si můžete stáhnout na stránce projektu, potřebovat budete i datové soubory z původní hry. Nezbytný je též zavedený rezidentní nástroj LFN zajišťující podporu dlouhých jmen souborů, doporučeny jsou i nástroje pro urychlení grafiky, jako jsou FASTVID či MTRRLFBE.
Podporována jsou VGA i SVGA rozlišení, stejně jako mocné 3Dfx karty, s patřičnou výbavou tak o mnohé efekty nebudete ochuzeni. Pro jakžtakž plynulé hraní v základním 320x200 při softwarovém renderování je doporučeno aspoň Pentium 1 tikající na 200MHz a k tomu 48MB RAM. Na Pentiu III 1GHz se v softwarovém režimu obstojně hýbe i 800x600, o plynulosti můžu hovořit v 640x480.
Nebudete ochuzeni ani o audio, Q2DOS podporuje zvukovky Sound Blaster a Gravis Ultrasound a prostřednictvím mpxplay i mnohé další, modernější. Potěší podpora CD hudby, překvapí podpora síťovek a online hraní (GameSpy). Varování - pod DOSem se připravte na poněkud delší načítání úrovní, včetně jejich dílčích částí.








Pod DOSem je dobré nahrát DPMI ovladač HDPMI32 a používat nějaký jiný ovladač myši než CTMouse – zlepší se nahrávání i určitý drobný lag v ovládání.
DOSové OpenGL knihovny vzniklé pro Quake II jsou využívané v dalších projektech (Mario 64, OpenMRac ;) )