
Covox Speech Thing
LubikCZ: Kondíky tam být nemusí, maj jen trochu vyčistit výsledný zvukový produkt. A jejich "vyřazení" to první, co jsem v rámci hledání chyby zkusil, bez efektu :)
Adent: Předělal jsem to podle tohoto, ale asi hodim vlajku do ringu, beze změny. Celková hlasitost šla dolu, ale to strašlivý zkreslení zůstává. Nechám si to na stole a budu na to několik dní intenzivně zírat, třeba mě osvítí :)
Sledge napsal(a)
LubikCZ: Kondíky tam být nemusí, maj jen trochu vyčistit výsledný zvukový produkt. A jejich "vyřazení" to první, co jsem v rámci hledání chyby zkusil, bez efektu :)Adent: Předělal jsem to podle tohoto, ale asi hodim vlajku do ringu, beze změny. Celková hlasitost šla dolu, ale to strašlivý zkreslení zůstává. Nechám si to na stole a budu na to několik dní intenzivně zírat, třeba mě osvítí :)
Sledge, tak sem hoď fotku a budeme zírat taky, i když ne tak intenzivně jako ty :D Víš, že víc hlav víc ví, víc očí víc vidí :)
Můžeš se ještě mrknou na fotky ke konci stránky (pokud si je ještě nezkoukl):
http://kb.gr8bit.ru/KB0010/GR8BIT-KB0010-Adding-multimedia-capability-covox-device.html
Každý počítač je hloupý nebo chytrý pouze tak, jako jeho majitel.
LubikCZ: Zkusim to cvaknout, ale nejdřív odpájim věci, co tam jsou navíc v rámci pokusů, ať to nikoho nemate :)
Můj tovar vypadá úplně jinak, než to, co je na uvedeném odkazu. Nechtěl jsem to pájet přímo k sobě a cpát do konektoru, hlavně proto, abych měl "taneční prostor", na plošňáku je to o dost přehlednější, líp se s tim dělá a já jsem levej ;)
K poslechu a tanci, "moderní" Covoxy - https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=51483
Jsou tam odkazy na youtube videa s ukázkou reprodukce, zní to skvěle :) Jestli to začne prodávat, jeden beru :)
Ja doporucuji tohle sehnat: http://www.amoretro.de/2013/06/cps-sound-blaster-pro-4-0-aztech-sound-galaxy-nx-pro.html
Mam ji, ma podporu vseho, Adlib, Sound Blaster a Sound Blaster Pro, Disney Sound Source a Covox, protoze ma virtuální paralelni port, ktery to umoznuje. Je to top zvukovka na stary msdos hry, plus k tomu treba Roland SCC1 a je to 99% pokryti her.
Navic paradne hraje. Pouzival jsem ji pri prvnich hrach ve Valce 16-bitu, kdy jsem jeste pouzival 386DX33MHz. Je velika skoda, ze se do PC all-in-one SpaceStation nevejde, to me moc mrzi.
Poslechnout si ji muzes treba tady: http://www.clous.cz/first-samurai-valka-16-bitu/ proste luxus na FM Syntezu.
Logout napsal(a)
Koukám na Válku 16-bitů a vidím že tam máš 16-bit jen jeden a to Atari Mega ST 1 a u toho je to vlastně sporné, M68k je interně 32bit, jen sběrnice je 16-bitová. 68020 v A1200 a i386 jsou 32-bitové procesory. Paradoxně teda se mi ale First Samurai líbí nejvíc na ST :-)
Jo musíš to brát s rezernou, je to jen pro pobaveni. Navic jsem A1200 vymenil za A600 a PC 386DX33MHz za 386SX25MHz. Vsechno je to takovej 16-bit/32-bit hybrid. I PC Schneider EURO PC s CPU i8088 je vnitrni 16-bit a mám ho jako 8bit ve Valce 8-bitu, ale zadny jiny nizsi pouzitelny PC neznam a nemam :-) Vsichni moc dobre vi, ze nejlepsi herni pocitace byly A500 a C64 :-)
Mno, tak zvuk z toho jde, ale strašnej ;) Čert ví, co tomu chybí (po těch letech mohlo něco upadnout, znefunkčnět, těžko říct). Navíc jediná věc, kterou jsem našel, co umí poslat zvuk do LPT, je Visual Player 2.0 Shareware (chtělo by to aspoň plnou verzi, aby to furt nepřepínalo na speaker). Aspoň že je v dokumentaci toho softu popsaný schéma, dá se to případně opravit :).
(PS: zkoušel jsem to na AM5x86 133 MHz, LPT port je vytaženej z desky flex kabelem, ale nepředpokládám, že v tom by měl bejt problém - ve stroji je pro porovnání vedle spousty dalších karet i SB16, na tom to samozřejmě funguje bez problémů).
Edit: Podle schématu tomu chybí pouze ten 10nF kondík proti zemi. Otázkou je, jestli může mít tak výraznej vliv. Zvuk se jeví jako silně přebuzenej, a to i při zapojení napřímo do reproduktoru, kde je zvuk sice slabej, ale taky slyšitelně přebuzenej).
Mno, tak jsem myslel, že jsem našel chybu, ale asi nenašel. Odpájel jsem pár odporů, u kterých jsem měl podezření, že by mohly zlobit. Na mým dřívějším obrázku ten zelenej vlevo je 20k úplně vpravo nahoře vedoucí od "levýho" 20k k zemi (0). Ten jsem proměřil a vypadá dobře, byť trošku mimo toleranci, ale co už.
Pak mě napadlo, že je asi blbost ten 10k na schématu úplně dole, co vede proti zemi, protože vlastně přivádí přes zem zkratkou k výstupu ty první D bity (D0, D1…), takže jsem ho odpájel od země a nechal ho viset ve vzduchu. Jenže když jsem ho pak za chodu připlácl k zemi, znělo to líp než bez toho připlácnutí :). Takže se asi oklikou vracím k tomu, že někde v tom zeleným 20k bude možná studeňák, kterej se projevil jako první a proto to hrálo tak blbě, jak to hrálo.
Kde je chyba nevím, každopádně to vypadá, že to chodí :).
No, a video je tu.
Nejvíce uživatelů online: 351
Právě online:
21 Host(é)
Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 713
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1436
Příspěvky: 24027
Nejnovější uživatelé:
gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, Fleet, SirKoki, awlo, Jiří Dobrý, Milsa, LogisofterAdministrátoři: Sledge: 5652