Avatar

Zvažte možnost registrace, zatím jste zde jako
HOST

sp_LogInOutPřihlásit sesp_Registration Registrovat
RSS sp_TopicIcon
PC speaker a digitalne zvuky
14/06/2015 - 12:49
Avatar
RomanOn

Ako je mozne ze niektore hry podporovali digitalne zvuky aj bez zvukovej karty a preco tuto moznost nevyuzivalo viac hier? Urcite lepsia volba ako jednotvarne typicke pipanie PC speakera. Takisto zaujimave ze niektore programy podporovali prehratie zvukoveho suboru aj cez speaker, aj ked vacsina ich vyzadovala zvukovku..

Priklady hier s podporou digitalnych zvukov cez speaker:

Metal Mutant, paradne digi zvuky 

Mach 3 sice len uvodna zvucka ale aj to potesi

Another World, komplet prepracovana zvukova stranka

14/06/2015 - 16:31
Avatar
LubikCZ

Já jsem dokonce sbíral ty úvodní znělky, intra a různá dema z her s digitální speaker hudbou, ale už je to dávno pryč.

Každý počítač je hloupý nebo chytrý pouze tak, jako jeho majitel.

15/06/2015 - 11:23
Avatar

Já se ani nedivim, že to nebylo zrovna časté - imho pokud to má znít trochu k světu, sežere podobná produkce strašně výkonu (o celý proces se stará výhradně CPU) - do intra / outra dobré, ale jako hudební doprovod ke hře už míň. A ve chvíli, kdy k něčemu podobnému výkon byl, už byly na trhu zvukové karty, takže potřeba drtit samply skrz speaker pominula :)

Taky jsem kdysi díky QuickView poslouchal WAVy skrz speaker a pozdějí MODy ve FastTrackeru. Jako nouzovka fajn, ale SB kompatibilní zvukovka ESS1868 byla vysvobozením! :)

15/06/2015 - 13:21
Avatar
Prague

Digitálním zvukem je nepochybně i to pípání, takže vlastně bych si troufnul říct, že speakerem nejde nikdy nic jiného než digitální zvuk :-)

Ale to je jen tak na okraj, jinak má pravdu Sledge - přehrávání samplů nebo vícekanálových chip tunes na speakeru se musí programovat, na takovém XT to určitě zabere významnou část procesorového času, ostatně třeba na osmibitovém ZX Spectru to zabralo obvykle procesorový čas všechen. Bylo na to třeba umět programovat opravdu dobře (obvykle assembler) a jelikož zvukovky na PC se stávaly běžnější a běžnější, nebyl důvod prodražovat vývoj něčím, co by slyšelo a nedejbože ocenilo jen pár lidí.

20/06/2015 - 10:07
Avatar
Sany

Ano, je to o znalostech a zejména pak skutečném mistrovství v assembleru - když člověk vidí, co všechno je (a co vše dalšího pak logicky mohlo být) na "obyčejném" PC s CGA a speakerem možné, nechápe. Viz třeba demo to super demo 8088 MPH : 

Časové pásmo: Europe/Prague

Nejvíce uživatelů online: 67

Právě online:
23 Host(é)

Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)

Nejaktivnejší uživatelé:

LubikCZ: 2061

Sany: 1486

Neny: 1133

MilasPce: 835

Logout: 688

Clous: 638

Statistiky uživatelů:

Hosté: 14

Členové: 405

Moderátoři: 0

Administrátoři: 1

Statistiky fóra:

Skupiny: 5

Fóra: 24

Témata: 1037

Příspěvky: 16510

Nejnovější uživatelé:

OnlySoft, tommel, JIVA, Rocys, zetora, wylda, BobocoCZ, okband, Popy, pov, verticalbytes, Mircea Ion, Jpx72, OlegBoums, Brettnok

Administrátoři: Sledge: 4078