Avatar

Zvažte možnost registrace, zatím jste zde jako
HOST

sp_LogInOutPřihlásit sesp_Registration Registrovat
No permission to create posts
RSS sp_TopicIcon
Programování - DOS - Pascal, Basic, C, Assembler atd.
30/08/2013 - 15:27
Avatar
Prague

Ano, zvláště pixel po předchozím uses crt; je taková programátorská libůstka, vtip jen pro pár horních procent :-)

30/08/2013 - 20:56
Avatar

Paráda, generuju vtipy aniž bych jim rozuměl. Šaškův sen! :) Co je tam tak srandovního? "Pixel" je samozřejmě použit obrazně :)

31/08/2013 - 11:03
Avatar

"Pixel je samozřejmě použit obrazně," a hele, tam jsem skryl další hříčku! :)

02/09/2013 - 10:48
Avatar
Prague

Ano, právě to "obrazné použití pixelu", tj. říkat pixel celému znaku mě pobavilo. Ovšem když jsi to takle hezky popsal, je to vtip^2 a tím se to ještě zlepšilo :-)

02/09/2013 - 13:09
Avatar
slayn

Tak jsem pod VirtualBoxem rozeběhl FreeDOS a C++ kompilátor i s Allegrem či Curses. Pokud by byl zájem, mohl bych i sepsat návod jak na to.

 

Hello World v Allegru pod FreeDOSemImage Enlarger

02/09/2013 - 16:03
Avatar
Prague

Po prvním víkendu jsem na tom zatím takto. Co vy?

02/09/2013 - 16:07
Avatar
Prague

slayn napsal(a)
Tak jsem pod VirtualBoxem rozeběhl FreeDOS a C++ kompilátor i s Allegrem či Curses. Pokud by byl zájem, mohl bych i sepsat návod jak na to.

C++, Allegro? Tady budu mít těžkou konkurenci!

 

02/09/2013 - 16:24
Avatar
slayn

Logout napsal(a)

slayn napsal(a)
Tak jsem pod VirtualBoxem rozeběhl FreeDOS a C++ kompilátor i s Allegrem či Curses. Pokud by byl zájem, mohl bych i sepsat návod jak na to.

C++, Allegro? Tady budu mít těžkou konkurenci!

 

Tak já jsem teď stejně chtěl dělat na Roguelike hře, takže spíš ty curses:) ale možná se kouknu i na to Allegro, když bude čas.. jenom nevim odkud se svym grafickym nadáním vycucám sprity:D

Každopádně kompilace Hello world! trvá asi dvě minuty, takže tvorba pod DOSem asi nebude úplně pohodlná:D

02/09/2013 - 16:31
Avatar

Já se zatim nepohnul nikam, víkend jsem měl plnej. Star Trek je paráda, zírám!

A zcela narovinu, dva soutěžní příspěvky by byly přesně o dva víc, než jsem původně čekal, jsem nadšen! ;)

02/09/2013 - 16:34
Avatar
Prague

Sledge napsal(a)
Já se zatim nepohnul nikam, víkend jsem měl plnej. Star Trek je paráda, zírám!

A zcela narovinu, dva soutěžní příspěvky by byly přesně o dva víc, než jsem původně čekal, jsem nadšen! ;)

Paráda by to byla, kdyby TurboPascal nebyla ta nejhorší sračka, se kterou se musela moje maličkost potkat. Mají chyby v grafických rutinách, na videu to není moc vidět, ale ve sprajtu jsou dva bludné pixely, které tam ve skutečnosti být nemají a v předloze nejsou. Když jsem kdysi četl, že tam mají bugy, nečekal jsem že jsou takové.

 

02/09/2013 - 17:05
Avatar
slayn

Logout napsal(a)

Sledge napsal(a)
Já se zatim nepohnul nikam, víkend jsem měl plnej. Star Trek je paráda, zírám!

A zcela narovinu, dva soutěžní příspěvky by byly přesně o dva víc, než jsem původně čekal, jsem nadšen! ;)

Paráda by to byla, kdyby TurboPascal nebyla ta nejhorší sračka, se kterou se musela moje maličkost potkat. Mají chyby v grafických rutinách, na videu to není moc vidět, ale ve sprajtu jsou dva bludné pixely, které tam ve skutečnosti být nemají a v předloze nejsou. Když jsem kdysi četl, že tam mají bugy, nečekal jsem že jsou takové.

 

Mně zas IDE z nějakého důvodu linkuje jeden soubor dvakrát a se dvěma funkcema main() to jaksi neběhá:D a to jsem ještě vlastně ani nic nevytvořil;)

02/09/2013 - 17:14
Avatar
Prague

Kvůli uvednému problému s originál grafickými drivery zvažuju, že to udělám v SVGA 640x480x256 barev, na to je totiž ovladač od třetí strany, který bugy od Borlandu nemá. Dokonce by to pak mohlo jet i ve vyšších módech jako 800x600. V takovém případě by mi odpadlo spousta kreslení sprajtíků, neb to už jde ukrást pomocí Google Images :-)

Teď je ovšem otázka zda je to a) dost retro a b) zda to bude stíhat DOSBox.

02/09/2013 - 17:35
Avatar
slayn

Logout napsal(a)
Kvůli uvednému problému s originál grafickými drivery zvažuju, že to udělám v SVGA 640x480x256 barev, na to je totiž ovladač od třetí strany, který bugy od Borlandu nemá. Dokonce by to pak mohlo jet i ve vyšších módech jako 800x600. V takovém případě by mi odpadlo spousta kreslení sprajtíků, neb to už jde ukrást pomocí Google Images :-)

Teď je ovšem otázka zda je to a) dost retro a b) zda to bude stíhat DOSBox.

Tak že to nebude dost retro bych se nebál. Ale DOSBox nevim.. třeba Quest for Glory IV taky běželo v 640x480 a v DosBOXu jede krásně, na druhou stranu Fallout v DOSBoxu nic moc.

02/09/2013 - 18:02
Avatar
Ftl

No já se budu držet čistého textu....a kdo ví jestli vůbec..... :)

02/09/2013 - 18:41
Avatar

Pokud to poběží pod Dosboxem, retro je to pro mě dost. Ale jak to nebude frčet na mojí bad-ass 486ce, bude zle (ale ne moc)! ;)

02/09/2013 - 20:11
Avatar
slayn

Programujete přímu v DOS(Box)u? Já to asi vzdávám a napíšu to normálně v Linuxu a pak to (snad) až nakonec překompiluju pro DOS:( 

02/09/2013 - 20:57
Avatar
Prague

Jasně, TurboPascal v DOSBoxu, přímo to tam píšu, kompiluju i testuju.

02/09/2013 - 21:18
Avatar
slayn

Logout napsal(a)
Jasně, TurboPascal v DOSBoxu, přímo to tam píšu, kompiluju i testuju.

Já snad zkusim TurboPascal, abych viděl jak to s tim jde:) Ale chybí mi pohodlí moderních IDE, třeba přepínání mezi spoustou souborů neni vůbec sranda.. Ale hlavně se to fakt dlouho kompiluje, a já jsem zvyklej testovat po každejch pár řádcích novýho kódu:D

02/09/2013 - 23:25
Avatar
Prague

Popravdě, mě rozhraní TurboPascalu vyhovuje. Jednak nemám důvod přepínat mezi více zdrojákama, zatím je hra jen v jednom a nevidím duvod to dělit do více.  Kompilace trva řekněme 20s i na mé obstarožní plečce a když jsem dneska dal na stůl reálnou 486, tak je to ještě rychlejší. Žádné rozhraní to za mě nenapíše a když mě to baví psát,  tak je jedno v čem to píšu.  Já jedu v konzoli i v moderních systémech a razím názor,  že jedině tak je to správně :-)

 

Momentálně přemýšlím,  zda to celé radši nepsat v assembleru, už tak tam toho mám polovinu.

 

03/09/2013 - 04:31
Avatar
slayn

Logout napsal(a)
Popravdě, mě rozhraní TurboPascalu vyhovuje. Jednak nemám důvod přepínat mezi více zdrojákama, zatím je hra jen v jednom a nevidím duvod to dělit do více.  Kompilace trva řekněme 20s i na mé obstarožní plečce a když jsem dneska dal na stůl reálnou 486, tak je to ještě rychlejší. Žádné rozhraní to za mě nenapíše a když mě to baví psát,  tak je jedno v čem to píšu.  Já jedu v konzoli i v moderních systémech a razím názor,  že jedině tak je to správně :-)

 

Momentálně přemýšlím,  zda to celé radši nepsat v assembleru, už tak tam toho mám polovinu.

 

Tak jsem ten TP zkusil a přinejmenšim kompilace je fakt mnohem rychlejší, ale i tak.. Rozdělovat do více souborů je taky spíš doménou Céčka. Já taky radši dělám v konzoli, ale na něco většího je lepší IDE, když si zvykneš na některý vychytávky tak se těžko vrací zpět;)

No permission to create posts
Časové pásmo: Europe/Prague

Nejvíce uživatelů online: 67

Právě online:
15 Host(é)

Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)

Nejaktivnejší uživatelé:

LubikCZ: 2061

Sany: 1486

Neny: 1133

MilasPce: 836

Logout: 688

Clous: 638

Statistiky uživatelů:

Hosté: 14

Členové: 405

Moderátoři: 0

Administrátoři: 1

Statistiky fóra:

Skupiny: 5

Fóra: 24

Témata: 1038

Příspěvky: 16513

Nejnovější uživatelé:

OnlySoft, tommel, JIVA, Rocys, zetora, wylda, BobocoCZ, okband, Popy, pov, verticalbytes, Mircea Ion, Jpx72, OlegBoums, Brettnok

Administrátoři: Sledge: 4080