
Tigerhareram-DOS , zpeněžení Vašeho snažení
pokud umíte dělat programy pro DOS v Borland Turbo Pascalu 7.0 a máte již knihovnu odemně prozkoumanou, rád bych Vás vyzval k vytvoření následujícího díla. Teď nevím jestli se mi to podaří správně popsat a vysvětlit. Možná ani není nutné přímo umět programovat.
*
Developeři a také větší developerské skupiny o více lidech poptávají např grafiku do hry. Platí zde že když seženou dobrý zdroj grafiky kde je hodně již připravených souborů s obrázky, jednoduše vývoj hry zaměří na tuto grafiku a hru vytvoří podle toho jakou grafiku získali. Udělají takovou hru jaká data prostě mají. Co z toho vyplývá. Můžete udělat nějaké datové soubory a ty zpeněžit. Současně je tím jasné že kreslíte co chcete nebo co nejlépe umíte a programátor programového kódu se vám podřídí a hru bude dělat takovou jaké dostane materiály. (třeba o vojácích něco armádního)
*
Jak zpeněžit ?
kultura dělání her je u nás živá (pak hodně v Polsku) stačí se ozvat veřejně že nabízíte datové soubory ke hrám. Byla by to grafika, pak texty, a v menší míře mě napadá ještě level design.
jakou hodnotu má grafika ? - stránka nakreslené grafiky velikosti 160x200 pixelů o šestnácti barvách má cenu asi 40 euro (1000 Kč) , vy uděláte to že otevřete editgra.exe z Tigerhareram-DOSu a ten editor a nakreslíte s tím takovou grafiku. Než kreslit myší tam máte pozor dvě tlačítka myši. Na myši kreslíte jedním tlačítkem jednu barvu a druhým tlačítkem druhou barvu. Když to chcete předělat po chybičce je to problém když ty barvy jsou bokem od myši. Zato v editgra kontrolujete 4 tlačítka klávesnice odpovídající 4 barvám a vyloženě rychle se s tím kreslí víc než myší. .. dál : grafika kterou tím vytváříte je formát gra pro uvedený editor a engine , ale od určité verze je možný convert na BMP 16 barev. podívejte se na seriál YT a na programy Tigerhareram-DOS v tom gitu , je tam položka convert. načtený obrázek gra umožňuje převádět do bmp na příkazovém řádku a pak v editoru.
*
co z toho vyplývá = v editagra.exe nakreslíte obrázek gra , jsme už tak daleko že víme o čem mluvím z YT seriálu a už to máme prověřené (ten má cenu asi 1000 Kč) je zarovnaný na 8x8 a na čtveřice barev 4 má malou velikost , současně můžete poskytnout verzi BMP která je srovnatelná , váš kupující developer her si vezme řekněme 10 takových bmp nebo gra souborů (pak by vám měl zaplatit 10 000 Kč) kdyby prodaná kopie hry měla stát 4 euro , mělo by se prodat 100 her. je třeba zavést srozumitelnou řeč o výdělcích. o podílu pro grafika a pro programátora
*
chtěl jsem vás vyzvat abyste naprogramovali to menu WORLD2 do takovéto podoby = měl by to být katalog nakreslených gra souborů nebo těch převedených bmp souborů , šipkami listovat knížkou a každá stránka má v přesně dané pozici obrázek gra.
Tento obrázek gra by měl být asi v rohu vlevo nahoře , dál zbytek stránky text , o textu : texty by se měly nahromadit do části kniha to psaní do sešitů bloků a knih .. cílem je prodej textu.
jak prodej textu :
představte si např soubor s knihou 04 . . je to složka a v ní sjou soubory 001.txt - asi 300.txt , jednotlivý soubor zabírá 2KB a obsahuje texty. může být ASCII art to jsem říkal ale může taky být např očíslované jak postavičky ve hře mluví , určitý scénář a námět na RPG dobrodužnou hru , na adventuru. mělo by to vypdat tak že na stránce 001.txt mluví postava , začínáte textem "jméno postavy dvojtečka" to je že mluví ta postava to jméno , a dál jde text. Ten by měl být asi anglicky. soubor 002.txt pak je dialog, mluví druhá postava dvojtečka a text. .. kupující developer si od vás odkoupí scénář na hru , všechny dialogy a texty.
*
všimněte si nejste sice programátoři exe programu ale diktujete podmínky celé hry kreslením obsahu, stejně jako i sestavením textů a dialogů , na jeden txt soubor připadá jedno to okno s postavou jak promluvila jedna ta bublina (je to 80x25 znaků) programátor si dodané txt soubory zpracuje do velikosti tvaru fontu a podoby
*
poslední co zbývá je podstrčení mapy map a souboru gra , stránka gra obsahuje čtverce a mapa je pak soubor který se skládá pouze z pořadových čísel těchto čtverců v souboru gra. Soubor gra a map jsou fixně svázané že to patří k sobě. mapa je stanovena v editmap.exe , je to 640x400 pixelů o 16ti barvách , skládá se z kostiček 8x8 pixelů (ty se vybírají pořadovým číslem do řádku ze souboru gra) soubor gra má do strany 160 pix , tak to je 40 kostiček 8x8 , , máte tak čísla 0 - 39 první řádek , mapa jen přebírá tato čísla v počátečním stadiu jsou všechny čísla 0 takže patern je kostička 0
*
gra a map je v editoru zahrnuto , nejsem si jistý jak bych to nabízel , vyžadovalo by to lepší domluvu s programátorem že se mu tento systém na něco hodí na nějakou čtverečkohru. třeba se mu to bude líbit , pak logicky grafika 160x200 má cenu 1000 Kč a udělat tu mapu to je ten leveldesign , nějaký větší obrázek 640x400 pix. . má to cenu víc , není tu však převod do bmp
Nejvíce uživatelů online: 351
Právě online:
14 Host(é)
Právě prohlíží tuto stránku:
1 Host(é)
Statistiky uživatelů:
Hosté: 14
Členové: 718
Moderátoři: 0
Administrátoři: 1
Statistiky fóra:
Skupiny: 5
Fóra: 24
Témata: 1452
Příspěvky: 24143
Nejnovější uživatelé:
Solaris104, vistabuena, Maung Segun, Jaroslav Šembera, Michalzchvostoskoku, gjames, Martin Janočko, jakub crhák, retro, Vince Howerton, Standa, Libertarian771, Mastafos77, sleepingmouse, FleetAdministrátoři: Sledge: 5659