Co právě hraju: Ziggurat

Odskočil jsem si zase jednou do oddělení horkých novinek a zakoupil si pouhé tři roky starou FPS akci Ziggurat. Co mě to popadlo? Inu, zaujal mě popis. Jde totiž o rogue-like FPS akci v temných sklepeních.

Co právě hraju: Ziggurat

Na první pohled vám vytanou na mysli klasiky FPS žánru, Heretic a Hexen. Je tu fantasy, jsou tu magické hole a zběsilá akce klasického střihu. Žádné krytí za překážkami a čekání na pomalu se dobíjející hodnotu zdraví, naopak - nekonečné tančení kolem nepřátel, vyhýbání se jejich projektilům a sbírání zkušeností...

Moment, sbírání zkušeností? Ano, na rozdíl od čistých stříleček v Zigguratu lehce levelujete. Nejde o nic zásadního, ale na každé nové úrovni zkušeností si můžete zvolit jeden perk, který vám trochu vylepší některé vlastnosti, jako jsou např. maximální hodnota zdraví, rychlost pohybu či základní síla útoku magickou holí.

Co právě hraju: Ziggurat

Vaším cílem je projít pětipatrový a náhodně generovaný dungeon, přičemž na konci každého patra čeká extratuhý hlavní šéf. Boj jako takový se odehrává formou malých arén. V téměř každé z místností dungeonu čekají potvory. Jakmile do místnosti vstoupíte, dveře se uzamknou a neotevřou se, dokud se kolem pohybuje byť jen jediný sklepní hnusák. Někdy bojujete v rozlehlém sále a máte tedy prostor na zkušený quick step, jindy vás naopak hra zamkne do místnosti tři na tři sáhy. V tu chvíli je čas na střemhlavý útok v berserk módu.

Některé místnosti jsou speciální, můžete v nich nalézt pasti, praktické předměty, nebo např. oltáře, ve kterých si za příslušnou oběť ve formě zdraví či many vykoledujete přízeň či hněv vrtkavých božstev.

Co právě hraju: Ziggurat

Pokud v průběhu hraní umřete, tak je konec a je nutné začít znovu od začátku. Takový pokažený průchod hrou ale není úplně zbytečný, na závěrečné obrazovce se vám tak jako tak napočítají zkušenosti, za které se následně otevřou další (a silnější) postavy, se kterými můžete hrát, stejně jako lepší předměty, které můžete následně při hraní potkat. Pro odemknutí jiných postav je třeba splnit konkrétní výzvy, jako např. zabít daný počet orků.

Herní postavy se od sebe liší např. rychlostí, hodnotou zdraví či bonusy při boji s daným typem zbraně. Zbraně můžete mít u sebe v jednu chvíli maximálně čtyři. Každá spotřebovává magii jiného druhu, je tedy nutné přizpůsobovat její volbu aktuální situaci - typicky nechat si nejsilnější zbraň na velešéfa a slabší potvory se snažit pacifikovat základní hůlkou.

Co právě hraju: Ziggurat

Na obtížnost easy je průchod celým sklepením poměrně snadný, pokud nenarazíte na extra vytvrdlého bosse, zvládnete to za pár pokusů. Od normal dál ovšem solidně přituhuje, tam už skutečně půjde především o vaši schopnosti tančit v dešti projektilů. Vaše přežití tedy nestojí kompletně na náhodě, za což rozhodně body nahoru.

Mínusy: dungeon by klidně mohl mít víc, jak pět pater. Uvítal bych větší variabilitu grafiky, místností, nepřátel i zbraní - možná se ještě spousta věcí otevře, ale po 3 hodinách hraní je to všechno stále takové dietní. Jako FPS hra funguje znamenitě, ale přeci jen, ocenil bych, kdyby moje střelba nepřátele trochu víc rozhodila - např. jim přerušila cyklus útoku. Jediná jejich reakce je toliko vizuální.

Ale i přes drobné mušky se to celé hraje tak nějak sympaticky klasicky, žádné velké přemýšlení, prostě vypnou mozek a vrhnout se do akce. Ziggurat není "velká hra", běžná cena 15 euro je tak tak na hraně, ale pokud spadne do akce a bude stát míň, jak krabka cigaret, tak berte, nebudete litovat. Hardwarové nároky jsou subjektivně velmi nízké, na Core i3 s GTX750Ti to na maximální detaily ani neškobrtne.

  • Kategorie: PC

Komentáře k:
"Co právě hraju: Ziggurat"

  • mchlumak napsal:

    Podle popisu to pripomina letošní Immortal Redneck, princip stejný, ale je třeba probit se třemi pyramidami o cca 6 patry. Je zde jistá podobnost s Redneck rampage :)
    P.S.: Omluvte schizofrenni BlackBerry diakritiku, píšu z vlaku

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)