Rád bych, aby se můj Voight-Kampff test mýlil, ale tohle vypadá poněkud podezřele. Vývojářský tým Nightdive Studios, který má na svědomí remastery her Forsaken (Forsaken Remaster), Blood (Blood: Fresh Supply) či System Shock (System Shock: Enhanced Edition a nadcházející System Shock) pracuje na remasteru kultovní adventury Blade Runner.
Má to ale háček - s čím sakra pracují? Herní logika není problém, jednak je díky heroickému výkonu komunity Blade Runner předělán pro engine ScummVM, a navíc prý už v tuto chvíli existuje převod herní logiky pod interní KEX engine, se kterým v Nightdive Studios pracují.
Jenže veškeré assety, od statické 2D grafiky, přes filmečky a audio, jsou dávno ztracené, což potvrdil Louis Castle, spoluzakladatel společnosti Westwood Studios. Nechce se mi věřit, že by někdo schválil uvolnění prostředků na kompletní znovuvytvoření audiovizuální stránky hry. Takže tuším drobnou zradu, konkrétně nějaký "AI upscale" pomocí ESRGAN či jiné podobné metody. Nebo že by se stal zázrak a originální podklady se někde na zapomenutém disku přece jen našly?
Doplnění: má podezření se potvrzují, z jiných zdrojů jsem se dozvěděl, že minimálně videí se upscale pomocí samoučících se algoritmů skutečně týkat bude.
V každém případě jsou slíbeny následující fíčury: vylepšené animace, filmečky a modely postav a podpora širokoúhlých rozlišení. Remaster má vyjít na PC a dále konzolích PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch. Datum vydání je stanoveno na tento rok (o co že to nestihnou).
Nejnovější komentáře