Horace Hagfish, EGA DOSovkami inspirovaná logická novinka

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Před dvěma dny vyšla na Steamu logická hříčka Horace Hagfish, která by mohla konvenovat vašim retročivným smyslům, jelikož na první pohled jako by EGA klasikám z pixelů vypadla. Než začnete točit klikou při startování své věrné 386ky - klid, nechte marného lopotění, jde jen i mimikry, nicméně mimořádně podařené.

Horace Hagfish, EGA DOSovkami inspirovaná logická novinka

Vžijte se do role Horáce Hagfishe, experta v produkci slizu a milovníka masa. Což je kombinace, která z vás dělá ideálního kandidáta k navrácení barev do vesmíru! Monochromulani z mlhoviny CGA se totiž rozhodli ovinout své břišní sosáky kolem mírumilovné planety EGA, a vysávají z ní lahodné poživatiny, jakožto i barevná tělesa, s cílem smíchat jejich barvy v ohavnou neutrální hnědou a utopit v ní celý vesmír!

Jen Horác může zachránit kosmos před budoucností zahalenou v odstín průjmu. Na jednotlivých obrazovkách bude vstřebávat barevné potraviny, měnit je v obarvený sliz, sbírat kulovitá tělesa v příslušném odstínu, míchat tóny, vše s cílem prokousat se k východu. A pokud míchání pokazíte, je konec, hnědá vyhrála!

Uf! Chvilku mi trvalo, než jsem tuhle fantasmagorii nějak koherentně poskládal, nedostatek invence se autorovi hry vyčítat nedá ;) Příběh je řádně ujetý a hra je překvapivě stravitelná, máte-li rádi logické výzvy, nudit se rozhodně nebudete. Audiovizuální zpracování je skutečně lo-fi, ovšem hra je stará jen na první pohled, pod onou hrstkou barev se ukrývá moderní, sametově plynulý a výtečně odsýpající gameplay.

Horace Hagfish vyjde na pouhých 6 eur, a pokud si hru chcete před nákupem ozkoušet, můžete, k dispozici je hratelné demo. V plné verzi na vás čeká 50 obrazovek k rozlousknutí, a pokud byste se zasekli, můžete vyvolat nápovědu, která vám řešení nevyklopí hned, ale nejprve vás zkusí jen trochu pošťouchnout.

Technická: abych navázal na úvodní věty - hru, která na disku zabere bezmála 300MB, pohání framework NW.js, což je balíček obsahující Chromium a node.js. Ano, i tak se dnes dělají desktopové aplikace. Naštěstí minimální hardwarové požadavky jsou stále relativně nízké, na starém atomovém netbooku Horáce rozběhnete.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Horace Hagfish, EGA DOSovkami inspirovaná logická novinka"

  • aargh napsal:

    Super tip, wishlistuju.

  • Greg Tice napsal:

    Hi Sledge,

    I’m the creator of Horace Hagfish. I just ran across your wonderfully written (even when shoved through google translate) review and would like to give you a big thank you!

  • WIFT napsal:

    „… hru, která na disku zabere bezmála 300MB, pohání framework NW.js, což je balíček obsahující Chromium a node.js“

    Zase se mi chce zvracet. Hanba by mě musela fackovat, kdybych za takto odvedenou práci měl požadovat nějaký peníz. To už dneska kurňa lidi neumí normálně programovat?

    Ne, na tenhle trend jsem fakt starej, až fosilní. Takhle jsem viděl od nějakýho výrobce SSD utilitu sloužící ke čtení SMART informací a provedení Secure Erase. Mělo to stovky mega, protože v tom byl prohlížeč a Java. Kvůli takový blbině.

    • Sledge (admin) napsal:

      Já bych nebyl tak ostrej, je to relativně schůdná cesta k podpoře více platforem, a pořád je to jen „motor“, logiku hry si musíš naprogramovat sám. Souhlasim, že programy blížící se „hello world“, co zabírají stovky MB, jsou urážka zdravého rozumu, ale hře to odpustim :) Možná to původně vzniklo jako webová věc, a až pak přišla myšlenka na monetizaci formou standalone hry, pak tahle vývojářská zkratka dává vyloženě smysl.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle