Catacomb 3D

(všechny články o hře Catacomb 3D)

FPS deník: Catacomb 3-D

“Co vypadá jako Wolfenstein 3D, ale není to Wolfenstein 3D?” Správně, je to přímý technologický předchůdce Wolfa, fantasy FPS akce Catacomb 3-D (aka Catacombs 3 & Catacomb 3-D: The Descent). Dalo by se říct, že co je Wolfenstein pro Dooma, je Catacomb 3-D pro sérii Heretic / Hexen. V prostředí načrtnutém dle tradičních fantasy schémat se v roli mága vydáváte do útrob pevnosti Licha jménem Nemesis zachránit osobu jménem Grelminar. Což je asi tak vše, co k hraní potřebujete vědět…. celý článek »

Uvolněny zdrojové kódy klasik od id software

id software má v uvolňování zdrojových kódů svých her dlouhou tradici. Wolfenstein 3D, Doom, Quake – k tomu všemu máme legálně a zdarma kompletní zdrojáky k průzkumu a užití. Společnost Flat Rock Software, která vlastní práva na některé ze starších titulů vyvíjených pod hlavičkou společnosti Softdisk, z něhož se později odštěpila část zaměstnanců a založila id soft, nyní uvolnila zdrojové kódy klasik Catacomb 3D a Hovertank 3D (plus několika dalších). Že vám uvedené názvy nic neříkají? Vězte, že šlo o… celý článek »

K DOOMu jen tři krůčky, aneb jak to vlastně začalo

Doom. Těžko o něm mluvit, aniž by došlo k pověstnému nošení půllitrů do nádražky. Pokud jste téměř dvacet let stará hra, která definovala žánr, ví o vás pamětníci první poslední, a mladším ročníkům je to zase všechno naprosto putna. Zaostřeme tedy tempus ocularus ještě hlouběji do minulosti a zkusme první jmenovanou skupinu zaujmout trochou binární prehistorie. Nejprve konstatujme zjevné a stokrát omleté: Doom to všechno začal. To, co po dvaceti letech vyústilo v hromadu naskriptovaného a pro laika od sebe… celý článek »

Wolfenstein 3D má 17. narozeniny!

5.5.1992 se světu představila hra revolučního zpracování a úplně nového žánru. Ano, už před tím se tu pár pokusů o rozumné ztvárnění 3D prostoru objevilo, ale až hru Wolfenstein 3D čekal opravdový úspěch. Čert ví, jestli za to mohlo skvělé zpracování (parádní zvuky, hudba, texturované zdi) nebo bohulibá náplň (střílení do nácků prokazatelně zvyšuje karmu!). Popř. fakt, že první epizoda hry byla distribuována jako shareware, který si každý mohl kopírovat dle libosti. Placená verze hry obsahovala epizody celkem 3, přičemž… celý článek »