Romerovy střípky z historie Dooma

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

16 patronů přispívá částkou 1758 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

U příležitosti jednadvacátých narozenin famózního Dooma zapátral John Romero v archivech a podělil se se světem o raritní a dosud neviděné podklady z vývoje. Mrkněte, jak mohlo vypadat BFG, jakými útoky nás mohl trápit Spiderdemon a jak si na nás mohl otvevírat držku Pinky :)

Osobně mě zaujala drobnost související s tajnými levely - esesesák v EGA barevné paletě, pozůstatek z raného stadia vývoje Wolfensteina 3D. Vzhledem k tomu, že jsem nedávno věnoval čas Catacomb 3-D, dokážu si představit, jak by výsledek asi vypadal. A buďme rádi za finální VGA, tohle vypadá spíš jako sprite z Indiana Jones and the Last Crusade.

A řeknu vám, Spiderdemon je asi nejhnusnější potvora, kterou kdy kdo do FPS akce vymyslel. Hnus. Cyberdemon je proti němu plyšový mazlík.

P.S.: Někdo dnes / zítra na Doom bitku? Zdaemon Launcher mám stále v pohotovosti! ;) Jstem trochu zrezlý, ale pár fragů ještě rozdat zvládnu.


Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Romerovy střípky z historie Dooma"

  • Neny napsal:

    JO ! To je Článek ! :-) Napsal jsi to sám, nebo po mé reakci na fóru ?
    Jinak DOOMa dáme, taky mám ZDaemon pořád v pohotovosti :-)

  • Doomtrooper napsal:

    Tohle proste nikdy neomrzi :) Kolik casu clovek stravil ve WinDEU a pak Dommbuilderu , hral si s vlastnimi texturami a jaka to byla radost pak videt ze to opravdu funguje . Na rok 1993 to meli bajecne vymyslene, to scanovani a orezavani pixelu aby to vypadalo plynuje I kdyz jen poskladano s nekolika framu (frejmu). Jojo… bajecna vec se jim tenkrat povedla a to ze John Carmack zastaval naprosto tu ideologii ze pokud bude chtit Kevin cokoli copyrightovat tak ze odcahzi :). Ukazalo to spouste firem jakym smerem pozdeji jit a open source se stal proste standardem, Yay!! :)
    Posunulo to psoustu lidi k nahlednuti za oponu vyvojarskeho tymu a s editorem se clovek staval soucasti onoho sveta. Na skolach v Asii dokonce pouzivali doombuilder pro rozvijeni predstavivosti a orientaci v 3D pro svoje zaky :) tomu rikam vyuka ;)

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle