SOUTĚŽ – tvorba mapy pro DOOM 2 – vyhlášení vítěze, mapy ke stažení

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Aktualizace 15.10. - Měl jsem ještě v plánu nějaký závěrečný pokec nad jednotlivými mapami, ale než jsem se k tomu dostal, zvládl to elegantně Leebigh. V jeho článku naleznete i mirror balíčku s mapami a nalinkovaná gameplay videa, která streamoval Dave de Sade. Tedy směle do toho, jde o spoustu kvalitní zábavy! ;)


Původní článek:

Trvalo to o chlup déle, než jsem předpokládal, nicméně pekelně dobrá věc se podařila a vítěz soutěže ve tvorbě mapy pro Doom 2 je znám.

Opět musím konstatovat, že kvalita dodaných map mě vyloženě překvapila. Čekal jsem nesmělé pokusy narychlo splácané v Doom Builderu, dostal jsem čtveřici rozsáhlých a propracovaných map, které si v mnoha ohledech nezadaly s nejlepšími kusy z původní hry. Smekám pomyslnou hučku, tleskám a volám "Kudos!"

Na vysoké kvalitě map se jednomyslně shodli všichni porotci a odrazila se i ve výsledném hodnocení. Rozdíl jsou sice značné, nicméně boj byl vyrovnaný. Pro zajímavost, řečí přibližných a nekonkrétně vágních čísel - poslední dvě místa měla stejně bodů, rozdíl mezi místem prvním a posledním byl dvojnásobný.

Ale konec tlachácní, příchází chvíle, na kterou soutěžící více jak měsíc čekají. Vítězem DOOM soutěže se poprávu stává...

...už jsem vám vyprávěl, kterak jsem po cestě Prahou spatřil na zemi ležící, osamocnou ponožku? Jaký asi zajímavý lidský příběh se za oním úkazem skrýval? S trochou snahy by se spekulacemi daly popsat celé stránky papíru. Tak třeba... ne, nechme toho.

Vítězem ja Damned!

A poprávu. Jeho mapa se v hodnocení každého z porotců umístila buďto na prvním, nebo druhém místě. Žádné velké drama. Kdo se těšil na hádky, krev a šermování virtuálními motorovými pilami, má smůlu :)

Co v souvislosti s vítěznou mapou zaznělo:

  • Jednoduchý, ale funkční a kompaktní design.
  • Propracované detaily, hektická akce.
  • Architektura je jedním slovem fantastická.
  • Dávkování munice je al dente.
  • Celková délka levelu naprosto ideální.
  • Solidně vyvážená obtížnost.

Opravdu doporučuji mapu k zahrání, nebudete litovat. Což se ostatně dá říci o všech soutěžních mapách, které si níže můžete stáhnout i s dodatky od jednotlivých autorů. Pozor - některé kusy zahrnují i příběh! :)

Balíček se soutěžními mapami (3.6MB)

Těším se na vaše komentáře a postřehy! ;)

Btw. původní plán stvořit nějaký finální megawad jsem nakonec opustil. Čekal jsem totiž, že se mi sejde velké množství malých a jednoduchých map - tam by to dávalo smysl. Stal se ale naprostý opak a spojovat do jednoho WADu mapy takto rozsáhlé a odlišné mi přijde jako nesmysl.

Vítěz ať se mi prosím ozve, dořešíme slíbené věcné ceny.

Porotcům v sestavě Leebigh, Dave de Sade a bludr děkuji za spolupráci! Jak už zaznělo - povedená akce :)

A nyní mne omluvte, jdu bojovat s nepřítelem ještě mocnějším, než je smrtící kyberdémon. S mužnou rýmičkou. Achich ouvej, achich ouvej. Až nabydu zpět ztracených sil, zkusím ještě jako takovou tečku za celou akcí napsat krátký odstaveček ke každé z map, doplněný postřehy ostatních porotců. Zůstaňte naladěni.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"SOUTĚŽ – tvorba mapy pro DOOM 2 – vyhlášení vítěze, mapy ke stažení"

  • matthias napsal:

    Tak gratulki Damnedovi… trochu jsem to čekal :D

    Kdo se umístil jako druhý, třetí? :)

    Also, nevidím problém ve wadu o čtyřech mapách… možná by stálo za to je třeba samostatně uploadnout na Doom World… :)

    • leebigh napsal:

      Je otázkou, jak by se WAD z takových docela různorodých map hrál.
      Viděl bych to spíše na jednotlivý upload na Doomworld. V tomto směru bys mohl Sledgovi pomoci, protože znáš to know-how i zákonitosti těch textových info souborů.
      Pořadí vím, ale nepovím, shodli jsme se, že další pořadí zveřejňovat nebudeme, Nechám to na Sledgovi, jestli nezmění názor.

    • Sledge (admin) napsal:

      Pořadí dalších soutěžících budiž zahaleno tajemstvím. Prosté konstatování, že všechny mapy byly dobré, musí stačit ;)

    • matthias napsal:

      Takže jsem poslední a nechcete mi to říct :D

  • Pentium napsal:

    Blahopřeju vítězi. Čtyři mapy teda nejsou moc, to je škoda. Zkusím ještě někdy dodělat svůj kousek prostě pro (_|_). Jsem si ale jistý, že bych to nevyhrál, protože:

    „Jednoduchý, ale funkční a kompaktní design.“ – Předimenzovaný Half-Life v Doom enginu

    „Dávkování munice je al dente.“ – Musel bys projít s pistolkou dost velkou část mapy k prvímu minibossovi (který by tě napoprvý totálně rozmetal – a takových tam je tam víc) a tam teprve najít aspoň brokovku. Munice málo. Drsnej srvajvl.

    „Celková délka levelu naprosto ideální.“ – Dlouhý možná jako několik levelů v D1.

    „Solidně vyvážená obtížnost.“ – Totálně byste se posrali.

  • Doomtrooper napsal:

    Gratulace, no jsem na to zvedavej, hned stahuju :)

  • Matthias napsal:

    Právě jsem zkusil ten Damnedův level… No a teda…

    Vizuálně a designově je to fakt špica. Fakt pěkný, ale hratelnostně je to trochu horší :D A neříkám to jen proto, že bych mu záviděl první místo, nebo protože v posteli za nic nestál.

    Je to taková to typické „hodně potvor, málo munice a zdraví, tu je nějaký to přepadení armádou revenantů a na závěr nějaký hrozně nečekaný překvápko jako je 1 kyberdemon a 1 archvile“. :)

    Přiznám se, že jsem toho cyberdemona obešel a šel rovnou do exitu, protože se mi nechtěl pižrat raketama :D

    • Doomtrooper napsal:

      Zdravim Matthias,
      Tak si zkus dat ten muj level :) Precti si ovsem nejdrive to read me.

      • matthias napsal:

        No já jsem hrál včera večer Doomisty a bylo to trochu dost těžký, protože tam byla hromada nepřátel a skoro žádná munice, takže jsem tak polovinu rozřezal motorovkou. A pak jsem si řekl, že zkusím tvůj, pokud bude malej a bude tam pár nepřátel.

        A bylo jich tam 500, tak jsem si říkal „někdy pak“ a šel jsem spát

        tak se na to mrknu třeba dneska :D

      • matthias napsal:

        Jsem dohrál tvou mapu a wow, ty loga jsou fakt luxusní

        dokonce přemýšlím, že tě ukecám, jestli bys mi nedovolil některý copypastnout do mých map :D

        • Doomtrooper napsal:

          Matthias,
          Jojo s logama jsem si vyhral pac davat tam nejaky napul uplacany mi prislo jako ostuda vuci id. A poznal jsi ty levely v tom? Prekraslil jsem tam rucne pocatky map z Quaka 1 i 2 a celou mapu z Quake III Fatal Instinct kde normalne uraduje Uriel :)
          Co se tyce uziti tech Log tak si klidne copy, kdyztak mi hod za ne malinkatej kredit v txt ;)
          Ja se tesim na vikend, dam si vsechny ty vase mapy.

          • matthias napsal:

            Poznal jsem první mapu z Dooma a pak tu arenu z Quake III arena, zbytek moc ne, srry :D

            Credit v txt bych si samozřejmě dal… v jedné mé mapě v Hereticovi je právě logo z Heretica, ale zdaleka né tak detailní jako to tvoje :D

  • Damned napsal:

    Děkuji, děkuji!
    Vyjádřím se, až budu mít dohrané všechny submitované mapy, jestli s verdiktem souhlasim vnitrne i sam. ;)

    Jinak souhlasim s tim, ze hratelnost by si zaslouzila vic testovani. Nemel jsem na to moc casu….

    • Doomtrooper napsal:

      Zdravim Damned,
      Tak jsem dohral ten tvuj level a poslu ti soukromou zpravu s poznatky se screnshoty. Pod Zdoomem mi prijde ze tam chybi rada textur.
      Architektura me bavila akorat na hratelnosti nepridaly ty stisnenejsi koridory, kdyz clovek couva pred Cyberdemonem nebo hordou Revenantu tak se furt o neco zarazi. Jinak dobra prace ;)

  • Pentium napsal:

    Dohrál jsem všechny. Jestli to můžu tak nějak pocitově, ne chladně analyticky-recenzentsky, okomentovat (v pořadí, v jakém dohráno):

    U Phobos Base se mi líbí místy ten Half-Lifovský přístup – využívání alternativních cest. Třeba hned na začátku, jak tam jsou zasypaný dveře a musíš jít tou šachtou přes strojovnu atd.

    Flux je zajímavá mapa s množstvím custom prvků a centrálním hubem. Na startu mi trochu klesla čelist a byla radost si to všechno prohlížet.

    Po stopách Id je zajímavý nápad a pořádně rozlehlá mapa. Poznal jsem levely z D1, Q1, Q3, ostatní ne (Q2 si už nepamatuju, D3 nedohrál, Q4 nehrál). Jo, a ten „nepřehlédnutelný“ nápis jsem jaksi přehlédl, takže… Ty loga jsou nejlepší.

    Na Atriu je vážně nejlepší architektura a detaily, ale ty ambushe silných potvor ve stísněných prostorách jsou trochu k pokálení, navíc mi přijde trochu krátká. (Já vím, že ta architektura dá DOST práce.)

    • Doomtrooper napsal:

      Tak ja bych si taky prisadil ke komentarum map. Pres vikend jsem si je v klidu dal parkrat. Je dobre videt jak kazdy premysli a kde lezi jeho talent.

      U Phobos Base je videt ze na to sel Doomista odjinud a snazil jsem se vzit do role marinaka na konci base co se prokousava k centru deni. Architektura jednoducha a funkcni. Prusvih byl kdyz mi neustale dochazelo strelivo, delat 4 cacodemony motorovkou je masakr. Musel jsem se smat te konecne armade, Holy SH*T! Lital jsem tam jako magor a vlnu za vlnou to midlil brokovnici pac mi nic jineho nezbylo. Snazil jsem se co nejvic pouzivat infighting at se rezou mezi sebou ale stejne to byl mazec. Taky je tam chybka ze kdyz se za mnou zavrely ty dvere a ja zhebnul v te finalni mistnosti tak na respawn byly zavrene a ja se nemohl dostat zpet. Hral jsem to v coop mode.

      Flux me osobne bavila asi nejvic, fajn textury a dobre zvladnuta architektura. Ten Egypt jsem tomu proste veril. Chvilku jsem se tam zaseknul pri hledani modreho klice. Nebylo to prehnany a dobre jsem se bavil. Mel jsem z toho pocit jako ze to bylo vyvazeny a pripraveny k vydani. Dobra prace Matthias!

      No a Damnedovo Atrium, Me to bavilo to ne ze ne, jen mi to prislo dost nahusteny k sobe, clovek se pomalu nemohl otocit aby mu neco neblokovalo vyhled, proste se nedalo moc tancit se smrti, myslim tim behat kolem monster a lovit je s SSG. To je pak parada si dat par Baronu nebo Ravenantu. Ti v tech celach byli hodne neprijemny. Zrovna kdyz jsem se do toho radne dostaval prisel konec. Stejny problem jsem mel i v konecnem souboji, Cyberdemon posutpoval dopredu a ja mohl jen couvat nakonec jsme se midlili pres dvere. Nespravne se mi tam zobrazovaly nejake textury v Zdoomu ale to se da prekousnout. Jinak moc pekne udelana mapa.

      Takze tak , moje troska do mlyna.

      • matthias napsal:

        oki, díky za feedback :)

      • doomista napsal:

        Wow, nějak jsem na to zapomněl a výsledky už jsou tu :)

        Musím se přiznat, že osobně nejsem až takový fanda Romerovského designu a spíš si střelil styl nějaké metroidvanie. Což by samo o sobě nevadilo, ale když jsem sledoval de Sadův průchod, tak mě překvapilo, že úspěšně minul jak plazmovku, tak raketomet a to jsem se pak nedivil, že mu munice chyběla.

        Aspoň je vidět, jak je důležité nechat mapu otestovat někým jiným :)

  • Nahrál jsem svou mapu na FTP /idgames, tak snad to nevadí nijak a neporušil jsem nějaký morální pravidlo :D

  • Damned napsal:

    Takže to vezmu popořadě, jak jsem vaše díla hrál ;)
    Flux:
    Na startu jsem se podivil, že by se Enkeli pustil do nějakých větších detailů, než jsem u něj zvyklý, ale asi vyplýtval všechen potenciál na startovní místnost. Nicméně Egyptské téma se mi celkově líbí, i když jsem se sám neodvážil v něm zatím cokoli vytvořit. Mapa mě bavila až na otravnou pasáž s pěti stejnými místnostmi jen s jinými potvorami.
    Phobos Base:
    Líbilo se mi pojetí Hubu a také to, že se člověk často nemusel vracet stejnou cestou, protože se mu otevřela kratší alternativní. Hub zdánlivě vypadá nelineárně, ale rozestavení příšer a zbraní tě moc jinou cestou nepustí, protože zkrátka nemáš na některé cesty dost munice. Celkově ale moc fajn mapa.
    Po Stopách ID:
    Nápad s propojením různých ID her se mi líbí, ale celkové pojetí nepůsobí konzistentně. Řekl bych, že by šly jednotlivá témata lépe propojit. Loga vypadají hezky ;)

  • Damned napsal:

    Co se týče mojí mapy.
    Jsou v ní implementované obtížnosti, takže pokud Vám přijde na UV těžká, zkuste HmP nebo HntR. Na těžší obtížnost mohou být nějaká místa docela zaplněná, ale na těžší obtížnosti počítám, že hráč už mapu bude znát a třeba najde i nějaké tajné místnosti.
    Neobjevil jsem žádné chybějící textury, ale některé nejsou správně. Jsou offset nebo mi to na floor/ceiling zobrazuje nesprávné textury (asi shoda jmen flat texture s wall texture).
    Než mapu někam uploadnu, tak ještě asi zkusím udělat nějaký bugfix. Pokud byste tedy na něco ještě narazili dejte mi vědět.

Přidej komentář k příspěvku uživatele matthias (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle