SOUTĚŽ – tvorba mapy pro DOOM 2

Slíbil jsem další kreativní soutěž a tady je! Tentokrát se nebudeme věnovat programování, ale osedláme editory úrovní pro hru Doom 2 a stvoříme díla, jejichž smělosti se vyrovná jedině jejich velkolepost.

Soutěžní úkol
Vytvořit úroveň pro Doom 2. Podmínky jsou dvě: vytvořený level musí být gzDoom-kompatibilní a výchozím IWADdem budiž doom2.wad.

A musí jít o nové dílo! Kdo zašle úroveň, která se již roky potuluje internetem, bude odhalen a zostuzen. Soukromé zásoby, které zatím nespatřily světlo světa, ovšem použít můžete. Hotové soutěžní mapy zasílejte na sledge@high-voltage.cz.

SOUTĚŽ – tvorba mapy pro DOOM 2

Průběh
Zaslané soutěžní příspěvky zhodnotí přísná, leč spravedlivá porota složená z protřelých doomerů. Prvním je Leebigh, jehož Doom blog myslím nemusím představovat, druhým je Dave de Sade, muž, který hrami beze sporu žije, a třetím jsem , který se Dooma též něco nahrál.
- Aktualizace: a čtvrtým porotcem se stává Bludr! O odbornosti poroty tímto nemůže být sebemenších pochyb ;)

Termíny & určení vítěze
Soutěžní příspěvky můžete zasílat do 31.8. včetně. Poté se výše zmíněná porota skrze všechny zaslané úrovně poctivě prokouše a určí vítěze. To může nějakou dobu trvat, záleží na objemu dodaného materiálu. Nicméně do konce měsíce září by myslím mělo být rozhodnuto.

Hodnotné ceny pro vítěze
Výherce (přesně jeden) má nárok na jakýkoliv produkt (přesně jeden) s tematikou hry DOOM, který nalezne v aktuální nabídce českých e-shopů, a který se i s poštovným vejde do 666 Kč. Může jít o tričko, hru, knihu, plyšáka, jak je libo. Je možné zvolit i více produktů, které splní uvedené podmínky, ale v takovém případě musí být v nabídce stejného e-shopu. Případný výherce ze Slovenska si buďto najde český e-shop, který na Slovensko odesílá, nebo si vybere produkty z elektronické distribuce.

Závěrečná zamyšlení

  • Před odesláním finálního PWADu skutečně ověřte jeho 100% běh s gzDoomem / doom2.wad IWADem.
  • Ceny hradím z vlastní kapsy, případná drobná podpora vítána ;)
  • Pravidla soutěže se mohou kdykoliv trochu změnit.
  • S porotou se nehádá.
  • Hodnocena bude celková kvalita/zajímavost/smysluplnost úrovně. Nejde o přehlídku grafických orgií a pokročilých funkcí gzDoomu!
  • Pokud to půjde, zkusím z úrovní složit jeden megawad.
  • K tvorbě úrovně doporučuji skvělý Doom Builder, popř. jeho vylepšený port gzDoom Builder.

SOUTĚŽ – tvorba mapy pro DOOM 2

Komentáře k:
"SOUTĚŽ – tvorba mapy pro DOOM 2"

  • Pentium napsal:

    Já to asi zkusím, i když jsem mapy do Doomu ani ničeho na IdTech1 nikdy nedělal. Uvidím, jak mi to půjde.

  • Ftl napsal:

    Zname…nebude se libit a doktor pak bude amputovat kladelka :)

  • bludr napsal:

    Proboha, jak to, že nejsem v porotě??? :-D

  • Damned napsal:

    Snad si najdu čas a přispěju také něčím ze své zahrádky…
    Musí to být mapa completely from scratch od teď, nebo můžu použít nějaké nedodělané fragmenty, co mám na HDD, ale nebyly nikdy dokončené?

    • Sledge napsal:

      Pokud to nikdy nespatřilo světlo světa, tak bych stejně nikdy nedokázal, že jde o léta rozpracovaný kus :) Takže no problem, můžeš sáhnout do zásob a fragmenty použít. Edit: ale samozřejmě pokud dorazí nějaká totální konverze ve stylu HacX, tak ti nesežeru, žes to udělal během těch pár týdnů ;)

  • Matthias napsal:

    Dotazy:

    1) Je povoleno přidávat do wad souborů obsah jako je hudba, nová grafika etc.?

    2) Co to znamená gzDoom kompatibilní v tomhle případě? Berete to tak, jakože to prostě musí rozjet gzDoom, což vylučuje víceméně jen Eternal a jDoom, jelikož všechno ostatní (vanilla, boom) se rozjede v gzDoom… Nebo tím myslíte, že to jakože přímo musí být gzDoom (tj. musí obsahovat i Zdoom prvky jako třeba efekty typu jiskry lítající z lampy, dvě patra nad sebou, šikmé plochy etc.).

    Díky

    • Sledge napsal:

      1) Ano.

      2) Prostě to musí rozjet gzDoom, to je celé. Pokročilé funkce netřeba využít, klidně to dělej jako vanilla level.

      • Matthias napsal:

        ok díky

        anyway, jestli z toho pak chceš udělat megawad, možná by to chtělo víc, než jen “gzdoom” kompatibilitu :)

        Protože si nejsem jistý, jestli jdou spojit do jednoho wadu třeba vanilla mapa s boom mapou a zdoom format mapou :))

      • Pentium napsal:

        Tady by mě jenom zajímalo, jak se bude hodnotit použití těch “pokročilých funkcí”. Jak napsáno výše, nikdy jsem do IdTech1 nefušoval, takže i když tam chci nasázet nějaký serepetičky – pár extra textur odněkud, pokud dokážu tak scripty, možná hudbu a zvuky, ale jinak celkové vzezření by mělo být “hodně vanilla”. Takže jak moc to bude k dobru, když tam někdo naseká nějaký mega über grafický orgie a bude to vypadak jako Unreal? (Ne, že bych nutně potřeboval vyhrát nějakou serepetičku, ale je to pro mě aspoň malá mrkev na špagátu, jak se dokopat k nějaké kreativní činnosti.)

        • Sledge napsal:

          To už záleží na vkusu každého z porotců :) Já osobně nějakým extra špekům vyplývajících z pokročilých funkcí moderních enginů, budou-li použity jen jako laciný “gimmick”, velkou váhu dávat nebudu. Prostě ta mapa musí dávat nějakým způsobem smysl, musí se mi dobře hrát, nesmí mi zákeřně házet klacky pod nohy, jen aby natáhla herní dobu (jako to dělají některé originální mapy, např. The Citadel) apod. Upřímně – pravidla jsou volná, ale nečekám, že by se někdo v omezeném čase pouštěl do totální konverze. A jestli tu a tam bude nějaká nová textura, nebo nový zvuk, je mi skoro jedno :)

          • Pentium napsal:

            “…nesmí mi zákeřně házet klacky pod nohy…”

            Ouch, tak to mě budeš nenávidět, protože moje mapa nebude o ničem jiným. XDXD

            • Sledge napsal:

              Výzva mi nevadí! Ale vadí mi přesně ty fóry, co byly v Citadele – switch aktivovaný přeběhnutím přes konkrétní sektor, který kdesi mně za zády DOČASNĚ otevře dveře nutné k postupu. Nebo třeba mapa The Chasm – přebíhání přes uzounké stěny, kde při sebemenší chybce následuje pád do radioaktivního slizu a brzká smrt :)

              Mimochodem – dobrým příkladem zajímavých a hratelných map, které se přitom drží původních assetů, jsou Romerovy nedávné kusy, viz https://www.high-voltage.cz/sortky/dalsi-nova-mapa-pro-doom-od-johna-romera/.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)