Rychlobruslení ve Winter Challenge – vlastnost nebo bug?

Veteráni legendární multiplayerové kratochvíle, zimní olympiády The Games: Winter Challenge, přesně ví, o čem nadpis mluví. Vrhnete-li se plni nadšení do disciplíny speed skating, tzn. rychlobruslení, ve třetím kole vás to vždy začne vynášet na mantinel, ač tlačíte do šipky silou několika rozzuřených fandů starých her. Nepomáhá zrychlit, nepomáhá zpomalit, nepomáhá klít, nepomáhá nic. Dá se to nakonec nějak přetlačit, ale ztratíte zápolením se hrou až desítky vteřin.

Rychlobruslení ve Winter Challenge – vlastnost nebo bug?

Vysvětlení, proč tomu tak je, koluje dvojí: a) jde prostě a jednoduše o bug, který nebyl nikdy opraven, b) jde o formu protipirátské ochrany, tzn. takto se chová výhradně pirátská verze. Obecně se komunita přikláněla k variantě b), nicméně důkaz pro toto tvrzení jsem nebyl sto dohledat, takže pořád byla šance, že jde jen o urban legend. A tak jsem sedl, dohledal jednoho z programátorů hry, Jeffa Sembera, a zeptal se přímo. Odpověď (s jeho svolením) cituji níže:

"I think that was an intentional anti piracy feature. The game came with a scroll wheel that you had to use to generate the correct password to boot the game. If you didn’t enter the correct one, it wouldn’t finish booting. But we also added several other checks in the code like the one you are describing, to mislead pirates who think changing the code just to make it continue booting is enough."

Volně interpretováno: ano, skutečně šlo o protipirátskou ochranu, přesněji jednu z protipirátských ochran. Podlý pirát, pln nadšení, že se mu podařilo prolomit code wheel, prohlásil akt za hotový, ale že je hlouběji v kódu schována tato rafinovaná zákeřnost, to už nezjistil.

A víte, co je vtipné? Že verze, která je v tuto chvíli dostupná přímo na GOG, tuto "chybu" též obsahuje. Jinými slovy v GOG, popř. u vydavatele Piko Interactive, si to trochu zjednodušili, a použili pirátskou / cracknutou kopii hry, a tedy též netušili, co za překvapení se pod nánosem kódu skrývá :) Ještě vtipnější je, že celá tato detektivka je cca rok stará, a že Bludr, se kterým jsem to tehdy řešil, se s informací obrátil přímo na svůj kontakt v GOG, kde vše přebrali, založili do šanonu, a od té doby na to bohužel sedá prach. A to dokonce další zainteresovaný, Guldy, úspěšně dostopoval originální balení hry a experimentálně ověřil, že po zadání odpovídajících kódů z onoho protipirátského kola se skutečně rychlobruslení dá bez problémů zvládnout, "bug" zmizí. A tato necracknutá kopie byla GOG nabídnuta.

Podrobnější info si můžete poslechnout ve Vortexu 201, kde Bludr o celé eskapádě rozšafně hovoří. Zajímavé je, že těch skrytých protipirátských ochran se ve hře schovává víc. Něco padne ve videu, další podezření jsou zmíněna v komentářích.

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Rychlobruslení ve Winter Challenge – vlastnost nebo bug?"

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit na STARTOVAČI

13 patronů přispívá částkou 1502 Kč měsíčně

Podpořit finančním příspěvkem » Podpořit nákupem na e-shopu »
Podtácek ATOM-NUKEPodtácek ATOM-NUKE 39 Kč
Shadow bazar, retro herní džungle