Všichni tady samozřejmě chápeme, že jakákoli podobnost s universem Dune, nebo přímo s Dune 2000, je neúmyslná a čistě náhodná. Není vina autorů, že stejně jako Arrakis, je i planeta Barkhan vyschlá jak troud, pouště kam fremenovo oko dohlédne, a stejně tak není jejich chyba, že se v písku bohatém na jedinečné minerály prohánějí obří píseční hadi. Vesmír je holt zvláštní místo a o náhody v něm není nouze.
V real-time strategii Barkhan se chopíte jednoho ze tří rodů klanů, a cílem je pochopitelně definitivní ovládnutí planety. The Clan of Power spoléhá na brutální sílu, The Clan of Will na důvtip, a The Clan of Trickery na trochu toho poctivého šmejdství. Letmo to připomíná rody Harkonnenů, Atreidů a Ordosů, ale jak jsem uvedl, prostě náhoda, za to vývojáře z Glyph Worlds nikdo popotahovat nemůže.
Hra ještě není hotová, ale v tuto chvíli si můžete zkusit plně hratelné demo, viz Barkhan na Steamu. Vydání je stanoveno na červenec tohoto roku. Plná hra bude kromě kampaně pro jednoho hráče podporovat i online multiplayer. A hlavně pozor na ty hady!
Hardwarové nároky jsou skromné, na mém veteránovi s i5-3570 a GeForce 760Ti se vše hýbe uspokojivě, místy i na 60 fps.
Díky za tip.. Demo nainstalováno a hned v první hře jsem dostal na „zadek“ z prvního útoku. Ta podobnost s Dune se opravdu zdá jako velmi náhodná… Ostatně jako vývojářův minulý kousek „War Selection“ velmi, ale velmi vzdáleně připomíná Age of Empires. :)