Po cca 17 měsících od vydání alfa verze je tu další zásadní milník v božském projektu, kterým je Daggerfall Unity, moderní port RPG klasiky od Bethesda Softworks. Počínaje verzí 0.11.0 se Daggerfall Unity přelévá z alfy do bety, což znamená, že veškeré prvky a mechaniky z původní hry jsou implementovány, otestovány a funkční. Kdo s hraním stále ještě vyčkával, nemusí čekat dále, tohle je TEN okamžik :)
Odhoďte nepříjemnou realitu tíživých koronavirových dní a ztraťte se v nekonečném fantasy světě, kde na vás sice též číhají choroby zákeřné, ale léčitelné zamumláním kouzla či vypitím flakónku.
Vývoj od beta verze až směrem k verzi finální bude samozřejmě dále pokračovat, kromě ladění bugů jsou v plánu různá vylepšení ohledně modování či lokalizace.
Daggerfall Unity Beta 0.11.0 stahujte na oficiálním webu dfworkshop.net a nezapomeňte si hru okořenit některým ze stovek dostupných modů. A také si settings.ini (*) nastavte položku SmallerDungeons = True, která promění nepříčetné a spletité labyrinty v útulná a kompaktní sklepení.
(* c:\Users\_user_name_\AppData\LocalLow\Daggerfall Workshop\Daggerfall Unity\settings.ini)
Dále doporučuji zabořit se do nastavení grafiky, kde si vizuální stránku hry můžete ohnout k obrazu svému - někdo zvolí velejemné rozlišení s filtrováním a grafickými mody, jiný zapne retro rendering a přiblíží se tak DOSovému originálu. Jak je ctěná libost.
Hezké, že bych přece jen zkusil jaké to je být vlkodlakem :-D Ten poslední screenshot mi připomíná české pohádky z konce padesátých let s papundeklovýma kulisama.
Ano, v téhle kombinaci vysokého rozlišení a detailních 2D sprajtů to skutečně trochu jako papundekl působí, v 320×200 to tak nevynikne :) Však on do toho jednou někdo dodělá 3D modely…