Doom 1 a ray tracing

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Kouzla ray tracingu (neplést s ray castingem) na moderních grafických kartách ve spojení se starými hrami už jsme mohli obdivovat díky modifikaci Quake II RTX, nyní si majitelé výkonného železa mohou s touto působivou světelnou polévkou užít i klasického DOOMa, a to díky novému projektu PrBoom: Ray Traced.

Co že je vlastně ray tracing? Jde o pokročilou metodu globální kalkulace světel, odrazů a stínů, které jsou ve 3D scéně počítány prostřednictvím sledování paprsků světla z pozice pozorovatele. Nejde o nic nového či revolučního, ale fór je v tom, že až nyní výkon grafických karet pokročil natolik, aby šlo ray tracing počítat v reálném čase.

V případě DOOMa dostávají temně nasvětlené scény překvapivou hloubku a další hororový rozměr, a to s i původními 2D sprity. Samozřejmě v některých okamžicích to celé vypadá trochu podivně, pořád jde o aplikaci současných efektů na bezmála 30 let starou hru, ale přesto, klidně bych si to takhle celé odehrál.

Máte-li vhodnou grafiku, zkuste a podělte se dojmy :)

Doom 1 a ray tracing

Zdroj obrázku: arstechnica.com

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

  • | Štítky:  

Komentáře k:
"Doom 1 a ray tracing"

  • Doomtrooper napsal:

    Tohle je vážně moc pěkný. Je prostě super vidět že DOOM i po takové době inspiruje k modifikacím a vylepšování, lidi na to prostě myslí. To je známkou pravé LEGENDY.
    Ray tracing vůbec není lehké použít a hlavně nechápu jak to celé udělali bez překreslování map a kotevních bodů pro zdroj světla, zvláště když je to dynamicky kalkulovano z 1st pohledu a každý fireball je validním zdrojem. Prostě super.

    • Viktor Špička napsal:

      Jestli to náhodou nebude tím , že „klasické“ kotevní body už zvládá HW počítat v realtime…

  • Pollux napsal:

    Hezký, ale trochu to občas vypadá jakože všechno kolem je ze skla :D

  • Ondra napsal:

    To vypada fakt pekne. Dobra prace.

  • Krtek napsal:

    Technicky pěkný. Ale jak bylo řečeno, někdy je tam lesklých podlah zbytečně moc. A celý je to takový temnější což myslim nebyl původní záměr Dooma. Ten byl prostě střílečka a né horor. Ale jestli to půjde někdy hrát na jabku, tak to možná pořídim.

  • Laaca napsal:

    Za mě hodně dobrý! Temnější ladění mi vyhovuje. Akorát je potřeba zdůraznit, že je potřeba to nasadit na Doom I. S Doomem II to funguje taky, ale už je to pak neúnosně tmavé.

  • Neny napsal:

    Za mě super změna !!! :)

  • Laaca napsal:

    Právě jsem otestoval klíčovou věc – kompatibilitu s Pervers Doomem. A dobrý! Blehehehe :-)

Přidej komentář k příspěvku uživatele Krtek (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle