FastDoom již brzy i v textovém módu

O projektu FastDoom již zajisté víte. V kostce - jde o pokus dále optimalizovat již tak výborně optimalizovaný engine Dooma, a dosáhnout tak vyšší rychlosti na pomalejších strojích. Reálné výsledky tu jsou, i při zachování původní grafiky "uhraje" FastDoom tu a tam pár frejmů za sekundu navíc. K tomu má ještě rozsáhlé možnosti nastavení, včetně extra úsporného "potato" módu, který je ďábelsky svižný, ovšem za cenu ďábelské ohavnosti :)

A nyní je tu ještě ohavnější "ultra potato" mód, který renderuje v textovém módu, tedy 80x25 a 80x50 v 16 barvách! Jde o rozpracovanou funkcionalitu, na hotový výsledek si ještě musíte počkat, zatím nefunguje např. renderování různých men či HUDu, ale slibné je to velmi.

Světe div se, DOOM je ve všem tom hrubém mumraji stále poznatelný (v pohybu, statické obrázky jsou guláš) a hýbe se v tomto režimu skvěle i na 386SX/33MHz s 8bit ISA grafikou. V módu 80x25 by to mělo dokonce běžet i na CGA adaptérech (zatím netestováno), v návaznosti by dále mohl vzniknout i grafický CGA (160x100) a EGA režim (320x200).

No, tak snad už to v tomhle "ultra bramboráku" rozběhají i Amigy... ;)

FastDoom již brzy i v textovém módu

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

high-voltage.cz
high-voltage.cz

Retroherní a retrovýpočetní magazín high-voltage.cz vám denně přináší články a novinky ze světa starých her a starého hardware.

Podpořit

1 330 Kč měsíčně

Již přispělo 13 patronů

Pěkně prosím, podpořte svůj (doufám) oblíbený retroherní web drobnou částkou. Každá koruna se počítá a za každou korunu díky! :) Více zde »