FastDoom, svižný Doom pro vaše 386ky

Pokud stále odkládáte upgrade, protože vaše 386ka je přeci jen stále ještě zánovní, garážovaná, po německém důchodci, tak mám pro vás dobrou zprávu - i vy si nyní můžete užít plynulou řež v DOOMu.

Je tu totiž projekt FastDOOM, což je port původního DOOMa optimalizovaný pro rychlost. Nečekejte žádné zásadní programátorské voodoo, původní Carmackův kód totiž poskytuje po stránce rychlosti pramalý prostor k vylepšení. FastDOOM nabízí hlavně konfigurovatelné vypínání vlastností a efektů. Např. lze renderovat podlahy / stropy bez textur (podobně jako ve Wolfovi), renderovat oblohu jako jednolitou barvu, renderovat jen předměty v blízkosti hráče apod.

FastDoom, svižný Doom pro vaše 386ky

-flatsurfaces, tzn. bez podlah / stropů

Specialitou je mód "POTATO", který renderuje scénu ve čtvrtině původní šířky. Funguje tedy jako klasický "low details" mód, který renderuje v polovině šířky (160x200), ale přidává ještě další stupeň, tzn. 80x200. I v tomto módu je DOOM překvapivě hratelný.

Plánované jsou další úpravy, jako např. možnost ovlivnit vzdálenost, do které se scéna renderuje, odebírání starých mrtvol, přepsání zvukových knihoven, další optimalizace původního kódu apod.

FastDoom, svižný Doom pro vaše 386ky

POTATO mód - 80x200

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Neutíkejte! Líbil se vám článek? Tak jej podpořte sdílením :)
Případně zvažte finanční podporu webu - přestane vás obtěžovat reklama ;)

Komentáře k:
"FastDoom, svižný Doom pro vaše 386ky"

  • Doomtrooper napsal:

    Jako napad urcite dobry, ale v tomhle pripade tedy musism rict ze uzitnost na sebe nechala cekat 23 let… Dneska spada do kategorie Zbytecnych…
    Tenkrat to mohlo byt terno… dnes. …eh?

    • Sledge napsal:

      Nezapomeň na chlapce od Amig, když si to překompilujou, možná si to konečně zahrajou! ;)

      • Krtek napsal:

        Chlapci od Amig maji dneska většinou 040ky a 060ky který nemaji s Doomem problém.

        • Sledge napsal:

          No ještě aby měly problém, když to zvládne každá zaprděná 486ka! :)

          Ale vážně – prakticky to moc k ničemu neni, ale jako duševní cvičení je to zajímavé určitě. A hodit se to může – např. pro vývoj nové hry pro DOS, můžeš použít Doom engine a zároveň cílit na 386ky :)

        • Falcon napsal:

          Jak jsem se koukal na ebay cenu Blizzardů, chlapci od Amig jsou samý prachy :-D
          Nebo už existuje nějaký DIY/kickstarter projekt, který je levnější?

          • Krtek napsal:

            Co vim, frčí nějaká fůrie (což mě jako ženatýho dost děsí) a nějakej Vampýr. Ale moc to nesleduju. Třeba vznikne i přímá reverzní kopie Blizzarda, když jsou lidi schopný vyrobit základovku A4000.

          • Sledge napsal:

            Co po očku sleduju – A1200 – základní 8MB fast cca 1500, to je základ a asi jediná věc, co je běžně k mání, ale pak – Vampír za 450 eur, Warp1260 za 500 eur pokud máš vlastní CPU, Blizzardy za kosmický ceny, ACA tuborkarty vyprodaný… jsem docela rád, že se hrabu v PCčkách, to je pořád v porovnání s timhle peklem za hubičku :)

  • Doomtrooper napsal:

    Ne asi :) Zvladnou to dnes tiskarny, vydejni automaty nebo autoradio v porsche tak proc uz konecne ne i Amiga ;)

    Jen zertuju. Nakonec v 90 roce jsem chodi hrat na amigu ke kamaradovi a bylo to dusi otevirajici prozreni ze sveta budovaneho komunismem do sveta plneho predstavivosti a uzasne krafiky a zvuku.
    Ten stroj byl plny svetu…
    Nakonec stejne vsecho posvetil az Doom na PC, tam pro me osobne vzniklo pouto ktere me vaze k temhle kramum dodnes. Pak samozrejme prisly trochu odlisne lec podobne ovlivnujici svety jako Diablo, Quake atd…

  • mixal11 napsal:

    Ono to nie je len o 386. Detail level “potato” je aj pre ISA graficke karty – na 486 bez VLBus/PCI VGA je stale problem mat 25 fps.

    Pri potato detailoch to ide.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

SINTECH-SHOP.CZ