LoRes, knihovna pro tvorbu her v CGA 160x100x16

Vítejte v dnešním programátorském koutku, kde divní pavouci sedí u hučících XTček, zírají do vysvícených CGA monitorů a dumají, čím by oslnili retroPC komunitu. Nesu jim dobré zprávy, nyní k takovým oslněním dostávají mocný nástroj, knihovnu LoRes.

LoRes, knihovna pro tvorbu her v CGA 160x100x16

LoRes přináší sadu nástrojů pro tvorbu her v pseudografickém CGA režimu s rozlišením 160x100 bodů v 16 barvách. Umí pracovat s tile mapami, plynule skrolovat a pohybovat se sprajty, a to natolik efektivně, že jednoduché hry by měly bez problémů běžet i na základním XTčku s 8088/4.77MHz a CGA kartou. Knihovna samozřejmě zahrnuje i základní příkazy pro nakreslení pixelu, čáry, obdélníku apod.

LoRes, knihovna pro tvorbu her v CGA 160x100x16

Vše je i s dokumentací volně dostupné na GitHubu, zdrojové kódy knihovny LoRes jsou v jazyce C a assembleru. Bez zajímavosti nejsou přiložená herní dema, na kterých můžete dále stavět:

Další vývoj knihovny můžete sledovat na fóru forum.vcfed.org.

Tedy vzhůru ke klávesnicím, ostatně programátorská soutěž by tu měla být co nevidět, takže se knihovna LoRes může báječně hodit ;)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit na STARTOVAČI

14 patronů přispívá částkou 1 552 Kč měsíčně

Podpořit finančním příspěvkem » Podpořit nákupem na e-shopu »
Placka / odznak IDDQDPlacka / odznak IDDQD 16 Kč
Shadow bazar, retro herní džungle