Vítejte v dnešním programátorském koutku, kde divní pavouci sedí u hučících XTček, zírají do vysvícených CGA monitorů a dumají, čím by oslnili retroPC komunitu. Nesu jim dobré zprávy, nyní k takovým oslněním dostávají mocný nástroj, knihovnu LoRes.
LoRes přináší sadu nástrojů pro tvorbu her v pseudografickém CGA režimu s rozlišením 160x100 bodů v 16 barvách. Umí pracovat s tile mapami, plynule skrolovat a pohybovat se sprajty, a to natolik efektivně, že jednoduché hry by měly bez problémů běžet i na základním XTčku s 8088/4.77MHz a CGA kartou. Knihovna samozřejmě zahrnuje i základní příkazy pro nakreslení pixelu, čáry, obdélníku apod.
Vše je i s dokumentací volně dostupné na GitHubu, zdrojové kódy knihovny LoRes jsou v jazyce C a assembleru. Bez zajímavosti nejsou přiložená herní dema, na kterých můžete dále stavět:
- bludiště Maze Runner, včetně generátoru náhodných bludišť a postavičky, která jím bloudí
- střílečka RepelZ skrolující do všech směrů a reflektující aktuální válečná témata
- shoot 'em up Invaders from Outer Space, "jako" Space Invaders
- plus prototypy 2D Platformer Test a Isometric Test Harness
Další vývoj knihovny můžete sledovat na fóru forum.vcfed.org.
Tedy vzhůru ke klávesnicím, ostatně programátorská soutěž by tu měla být co nevidět, takže se knihovna LoRes může báječně hodit ;)
Nejnovější komentáře