Šílenství a kreativita neznají hranic, a když se tihle dva kámoši potkají, tak po pár společně vypitých pivech vznikají velké věci! Jako je třeba předělávka všemi oblíbené FPS akce Unreal do enginu, který je sice také 3D, ale tím seznam styčných bodů končí.
Zatímco engine pohánějící legendu Unreal (1998) dokáže i dnes hrou světel, stínů a barev vyrazit dech, o dekádu starší Freescape Engine (1987) vám svými ostrými jehlany tak maximálně vypíchne oko.
Že Freescape neznáte? Šlo o jeden z prvních skutečně 3D enginů, který si můžete pamatovat z her jako Driller, Dark Side, Total Eclipse či Castle Master. Všechny uvedené kusy jste mohli potkat na rozličných osmibitech, což vám dá jasnou představu, s jakou mírou detailu a snímkové frekvence máme tu pochybnou čest.
Na YouTube kanálu Unreal CGA můžete sledovat práci nadšence, který prvního Unreala - se všemi jeho propracovanými interiéry a rozšafnými exteriéry - do Freescape enginu převádí. Autor záměrně zvolil starší 3D Construction Kit 1 (3DCK1), tedy nástroj pro tvorbu světů v enginu Freescape, aby mohl svůj "demake" zpracovat v CGA a zachovat podporu procesorů 286. Takže ano, výhledově si Unreal zahrajete ve čtyřech barvách na "dvaosmšetce" :) Podporována je i barevnější EGA.
Je to pochopitelně vrcholné umění kompromisu a případné hraní, pokud bude projekt někdy dokončen, nebude možné bez bezedného kýble představivosti, ale přesto... fascinující. Je fascinující, že oba 3D enginy dělí pouhých 11 let. Postavte mi vedle sebe dvě 3D hry z roku 2015 a 2025, a já se budu dlouho drbat ve vousech, než ukážu na tu novější. Tehdy to zkrátka pádilo děsivým tempem.








Wow. Freescape ma speciální místo v mém srdci. 3DCK byl první Tool, ve kterém jsem něco kutil.
Tak tohle je masakr, taky mě udivuje fakt že mezi těmi dvěma enginy je pouhých 11 let.
Osobně si myslím že by větší smysl dávalo předělat naopak nějakou CGA,EGA hru vytvořenou s Freescape na Unreal engine.
Takhle kdyby někdo předělal třeba originální Space Hulk nebo Nether Earth :D
Předem se omlouvám, protože tohle sem nepatří. Ale až takto daleko to dopracovali 3D střílečky. Sám tyhle dvě zmíněné hry nehraji, protože jsou na mě moc rychlé a moderní, ale video stojí za to.
https://www.youtube.com/watch?v=gug8v0i2vMs
Ale na druhou stranu je to sranda jak si utahují z Call of Duty. :D Na to muselo padnou sakra hodně peněz z rozpočtu :D
Jenom taková drobnost pro připomenutí k jakému posunu došlo od Unreal. Ano vím, že tohle je hraný film ke hře, ale jak vidím ty ukázky ze skutečné hry, tak je to posun. Ale stejně je zarážející jak malý posun je to v porovnání těch dvou her v článku. Asi se dočasně narazilo na technologické limity anebo limity představ programátorů, designerů a technologií, protože jinak si to vysvětlit nedokáži. John Carmack forever. :)
Sákrýš kdyby šly tady tak editovat příspěvky. :D Vím, že John Carmack nebo John Romero nestojí za Unreal, ale za skvělou hrou Doom. Jenom tím chci poukázat, že od té doby z toho čerpá zbytek doomevek – a ano beru v potaz také Battlefield a Call of Duty. Jsou to v podstatě deriváty s přidanou hodnotou.
Za mě je škoda, že je to předělávka map z Unrealu do Freescape. Jako zajímavost dobrý, ale srandy s tím moc nebude. Já bych daleko víc ocenil, kdyby šlo o plnohodnotný DOSový port enginu (a hry) Unreal 1 podobně, jako když se převedl Quake 2.