Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

Chvíli to tak nevypadalo, ale nakonec to dopadlo velmi dobře! Do soutěže v tvorbě hry pro DOS dorazilo celkem šest příspěvků. A co víc - kvalita je více než solidní. Mám z toho velkou radost :)

Níže naleznete odkaz na balíček, který obsahuje všechny soutěžní příspěvky, plus anketu, která poběží do konce měsíce. Hry jsou v anketě seřazeny v pořadí, ve kterém byly zaslány. Kdo dřív přijde... :)

Balíček s hrami - soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 (.zip)

Aktualizace: anketu jsem restartoval, omlouvám se za ztracené hlasy. Nyní můžete vybrat dvě hry, které se vám líbí nejvíce.


Hlasujte pro nejlepší hru v soutěži - tvorba hry pro DOS – 2017

  • Silly Knight (38%, 9 Votes)
  • Space Assault (33%, 8 Votes)
  • Ptakovina (13%, 3 Votes)
  • House Breaker (8%, 2 Votes)
  • Dungeons of Noudar (4%, 1 Votes)
  • Alien River (4%, 1 Votes)

Celkový počet hlasujících: 14

Nahrávání ... Nahrávání ...

Anketa je omezena na registrované uživatele.

Hlavní podmínky soutěže, tedy běh v čistě textovém módu, byly splněny. Co se testování týče, 486ka stihla v mezičase umřít, takže ověření funkčnosti na reálném železe probíhalo na stroji Toshiba Libretto 50CT s Pentiem 75MHz. Všechny hry se spustily a byly hratelné.

Po skončení ankety kontaktuji výherce a domluvím se s nimi na předání cen v celkové hodnotě závratných 960 Kč ;) Poté všechny hry umístím na doshaven.eu. Pokud tedy narazíte na nějaké bugy, dejte v komentářích vědět, ať mají autoři her možnost je opravit.

Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

Ptakovina

Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

Dungeons of Noudar

Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

Silly Knight

Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

Space Assault

Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

House Breaker

Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa

Alien River

Komentáře k:
"Soutěž – tvorba hry pro DOS – 2017 – anketa"

  • Kamil napsal:

    Vše zkoušeno pod VmWare + MS-DOS 6.22 a vše běželo, včetně zvuků: https://i.imgur.com/xPkOPcR.png
    Když vidím výsledky, tak bych byl skoro pro úpravu pravidel, aby se dávaly body všem hrám, od nejlepší po nejhorší, jinak to dopadne tak, že to Silly Knight značně zkreslí a nebudeme znát rozumné pořadí dalších.
    PS: Jsem asi trubka, nebo jsem už zapomněl, jak funguje textový režim, ale Silly Knight je také v textovém módu? jako EGA.

    • Sledge napsal:

      S těmi hlasy máš asi pravdu, měl jsem umožnit víc možností (2-3) – dá se to ještě upravit, ale blbé je, že ti, kteří už hlasovali, by nemohli „dohlasovat“. Takže asi spíš poučení pro příště.

      Edit: ne, máš pravdu, chce to aspoň dva hlasy. Upraveno, restartováno, snad mi nikdo neutrhne hlavu :)

      Jinak jo, Silly Knight je v textovém módu – je to hack 80×25, který ve výsledku umožní 160×100 v 16 barvách i na CGA adaptéru. Záměrně jsem ho uvedl i v pravidlech a doufal, že ho někdo využije :)

    • AfBu napsal:

      Přesně jak napsal Sledge, vlastně se grafika donutí, aby vykreslovala jen první dva řádky znaku a na vyplnění obrazovky je tedy třeba více řádků. Do těch se pak jednorázově vyplní znak, který má pravou půlku plnou a levou prázdnou (nebo naopak), pak už jen stačí vhodně manipulovat s barvami popředí a pozadí pro dané znaky (jeden znak se tedy rovná dvěma „pixelům“) a díky tomu, že v textovém režimu může CGA využít svou plnou 16-ti barevnou paletu, je možné to využít jako nový, nevídaný a úžasný grafický režim ;o) Má to své mouchy, ale když se použije pár triků, tak se dá takhle vykreslovat docela dost rychle, třeba sprity se předdefinují dvakrát a vykresluje se podle toho, jestli je na x-ové ose na sudé či liché souřadnici – takže se nemusí počítat bitový posun a tím se ušetří spousta času.

      Kdyby někdo měl zájem se v tom mimo soutěž vrtat nebo se jen tak podívat, můžu sem hodit zdrojáky (pascal a nic hezkého) a moje editory pro sprity, tilesety, grafické obrazovky a mapy (ty jsem ale, nekamenujte mě, napsal v .NETu, protože to bylo rychlejší a navíc mi už ze syntaxe pascalu docela slušně hrabalo).

      Jen mě trochu mrzí, že jsem jediný kdo to využil :(

  • Kamil napsal:

    Hlasování super!
    K hacku – čekal jsem něco takového :-).

  • misticjoe napsal:

    Tak jsem se tedy kvůli hlasování registroval. Mno :-) Jen nevím, zda je dobré pouštět nové registráty do toho admin rozhraní :-)

    • Sledge napsal:

      To je omezené admin rozhraní, každý nově registrovaný může na web vkládat články, pokud chce – ty samozřejmě musí projít schválením z mé strany.

  • misticjoe napsal:

    Prosím pěkně – doplníš k herním příspěvkům i minimální požadavky na HW? Třeba Space Assault jsem spustil na 286, ale Silly Knight mi háže nějakou chybu (bohužel se vypíše „mimo obrazovku“ na vrchu screeny – vidím jen cca 3 pixely, z toho nic nepoznám).

    • Sledge napsal:

      Tohle asi nepůjde, těžko minimální požadavky zjistit, nemám k dispozici tolik různých konfigurací, abych mohl testovat. Já jen vím, že na tom Librettu s P75 se to všechno pustí bez problémů :)

    • berk napsal:

      Minimální požadavky na HW kolikrát neví ani autor. Je ale fakt, že je to zajímavá informace. Pokud tedy máte nějaký historický kousek tak v diskuzi uveďte konfiguraci, které hry jste na něm spustili a jak tam běží.

    • AfBu napsal:

      Bohužel nemohu moc pomoci, celou hru jsem dělal a testoval v DOSBoxu, machine=cga, cycles=3000…takže to jsou jediné minimální požadavky, které můžu zjistit :)

      S tou chybou mě to mrzí, ale grafika se inicializuje až jako úplně poslední věc, takže předpokládám, že chyba budě někde tam, možná nekompatibilní karta, to ale vařím z vody.

  • MilasPce napsal:

    Tu RAM ku mi to blbě ukazuje není tam 16 jen 4MB

  • Thomeless napsal:

    Dotaz ke Silly Knight: Jak mam prekonat tu obrazovku s lavou? potrebuju nejakej vetsi skok?

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)