Na serveru http://www.adventureclassicgaming.com/ (ano, jak nás učí SEO, důležitý je jednoduchý a snadno zapamatovatelný název domény!) si můžete přečíst poměrně zajímavý článek o faktoru smrti v adventure hrách. Autor detailně rozebírá dva hlavní pohledy na věc, tzn. všudypřítomnou smrt v hrách od Sierry a naopak její absenci v dílech LucasArts.
Osobně preferuji přístup LucasArts, kdy smrt ve hře není přítomna vůbec, a výzva spočívá v řešení hádanek a úkolů, popř. je smrti ve hře jako šafránu a jen na místech, kde jí můžeme čekat. Většinu Sierráckých adventur jsem právě kvůli smrti a slepým uličkám vynechal, nebaví mě 2x do minuty klikat na save a čekat, odkud přijde další rána.
Celý článek o smrti v adventurách zde.
A teď zpátky k Monkey Island dvojce :)
Stačí se podívat na obrázek a člověku hned zaplesá srdce z krásné kreslené grafiky, neníliž pravda ?!? :-))
Tak ku naozaj krásnej grafike tomu ešte kús chýba. Také Gemini Rue, to je pixelovatá nádhera. Aj ked je pravda, že to je o pár rokov staršie.