Monkey Island

(Monkey Island - všechny články)

Dohráno: Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge – Special Edition

Dlouhých osm let po vydání jsem konečně dohrál speciální edici legendární adventury Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. Tolik k mé schopnosti hrát aktuální věci a pružně reagovat na herní dění. K předělávce prvního dílu jsem měl jisté výhrady, ovšem dvojka je v podstatě bez chyby. Grafika doznala dalšího zlepšení a ne zcela kladně přijatá stylizace dílu prvního byla vyměněna za vizuální stránku méně výstřední a méně kontroverzní. Jinými slovy – Guybrush se nechal ostříhat a konečně nevypadá jako oběť kadeřnické… celý článek »

ResidualVM: zahrajte si Grim Fandango skrz moderní interpreter

O ResidualVM jsem si sice už utweetnul, ale byla by škoda se o něm nerozepsat trochu více. O co tedy jde? Všichni zajisté znáte ScummVM, téměř dokonalý nástroj pro hraní klasických 2D adventur na moderních systémech – od Windows, přes Linux, Android, MacOS, AmigaOS, po Playstation 3 nebo Nintendo Wii. ScummVM začal jako interpreter pro 2D adventury od LucasArts, postupem času ovšem řádně naboptnal a dnes podporuje desítky her od nejrůznějších developerů. Je zde ale malá skupinka her, na které ScummVM… celý článek »

Monkey Island: Special Edition Collection, díl 1.

No to mi to zase trvalo. Z ohlášení předělávek Opičích ostrovů jsem byl sice mocně nadšen, ale k zahrání jsem se dostal až teď. Patrně budu ve skluzu nadosmrti! K posledním Vánocům jsem si ale konečně nechal Monkey Island: Special Edition Collection naježit. Tato edice obsahuje oba předělané díly, stále se prodává a za těch 360,- je to bargain, the best I ever had. V tuto chvíli mám za sebou znovudohrání prvního dílu a rád bych se s vámi podělil o… celý článek »

Intra z LucasArts adventur

Je tu pátek ve znamení tropických veder, což znamená, že drtivá většina kancelářských krys bude celou pracovní dobu zoufale hypnotizovat ručičky hodin ve snaze postrčit je vpřed aspoň o kousek rychleji. Abych jim (a sobě) útrpné čekání trochu ulehčil, připravil jsem takovou malou kompilaci videí, resp. úvodních animaček z božských adventur od LucasArts. Proklínám den, kdy nějaká chytrá hlava v managementu LucasArts rozhodla chrlit dále jen tituly na téma Star Wars. Jen se podívejte na tu příšernou sérii – počínaje… celý článek »

Curse of Monkey Island remake! (Old School Edition)

Zajisté vám neunikla dvojice předělávek původních opičích ostrovů. A teď tu, vážení příznivci lucasovských adventur (ať zhyne Sierra!), máme předělávku Curse of Monkey Island (CMI), tedy třetího dílu opičí série. Ptáte se, co je možné vylepšit na téměř perfektní hře? Hře, jejíž nadčasová komixová grafika pohladí i dnes po duši všechny, kteří nejsou zblblí kosmickými čísly z 3dmarku? Je to prosté: Homo Sapiens vystupující pod přezdívkou Jackpumpkinhead se rozhodl, že obsahově vyhovující hře chybí onen specifický look přítomný v prvních… celý článek »

Secret of Monkey Island: Special Edition ve vašem prohlížeči

Je to trochu úlet, ale je to tak. Zahrajte si Secret of Monkey Island: Special Edition v prohlížeči , na vyzkoušení máte dvacet minut. Pokud jsem to správně pochopil, za 10$ si dokonce můžete koupit hru celou a hrát jí na čemkoliv, co podporuje flash a pár serepetiček kolem (na iPad tedy zapomeňte :)

The Secret of Monkey Island 2: Special Edition

Bez dalších zbytečných superlativů informuji: The Secret of Monkey Island 2: Special Edition bude! A já nešťastník jsem stále nezahrál ani předělávku prvního dílu. Proč? Protože čekám na krabicovou verzi! Teď už by to možná šlo, ne? Dva díly na jedné placce, nějaká ta bonusová fíčura, jako třeba plakát guvernérky Marley v životní velikosti, pěkně zabaleno a za rozumný peníz prodáno. Co? Já všem těm digitálním distibucím prostě nevěřím, potřebuju si sáhnout na krabici! Vždyť se to prodává jak housky… celý článek »

Monkey Island – co se do hry nevešlo

Adam Bormann je jeden z designérů the Secret of Monkey Island: Special Edition. Jeho práce zahrnovala mimojiné luštění původního zdrojového kódu opičího ostrova. Při tomto luštění si Adam všiml, že se ve zdrojovém kódu povaluje spousta zakomentovaného balastu. Jak se ukázalo, tento balast jsou ve skutečnosti texty a dialogy, které se do finální verze hry nakonec nedostaly. A jak už to tak se vším kolem Monkey Islandu bývá, některé kousky jsou obzvláště vypečené! Viz. http://lucasartsworkshop.wordpress.com/2009/11/09/secret-of-monkey-island-%E2%80%93-the-deleted-extended-scenes/ Člověka to nutí k zamyšlení,… celý článek »

The Secret of Monkey Island: Special Edition

Tak tu máme pár majonézově-lahůdkových in-game videí z připravované předělávky opičího ostrova. Škoda, že nemůžu posoudit audio, momentálně sedím u němého počítače. Nicméně zrak je potěšen! Nová grafika vypadá skvěle a je věrná originálu. Animace je sice trošičku kostrbatá, což se ovšem dá pochopit, protože nová grafika je jen “překrytí” té původní. Což má tu výhodu, že kdykoliv během hry můžeme přepnout z předělávky do původní hry. Na některých videích je to docela pěkně vidět. A jedna z nejlepších věcí… celý článek »

Monkey Island znovu na scéně! No do p*dele!

Nemám slov, tleskám, slintám a raduji se! Má oblíbená Monkey Island série se vrací na scénu a to v kurva velkém stylu! Všichni honem na http://www.telltalegames.com/monkeyisland a pusťte si trailer! Borci z Telltale Games si po Sam & Maxovi berou na paškál opičí ostrov a my se tak dočkáme dalšího Guybrushova dobrodružství! Resp. dočkáme se dobrodrůž dokonce několika, podobně jako u Sama a Maxe půjde o kratší epizody dávkované po jednom měsíci. A první chod Tales of Monkey Island nám… celý článek »

Smrt v adventurách

Na serveru http://www.adventureclassicgaming.com/ (ano, jak nás učí SEO, důležitý je jednoduchý a snadno zapamatovatelný název domény!) si můžete přečíst poměrně zajímavý článek o faktoru smrti v adventure hrách. Autor detailně rozebírá dva hlavní pohledy na věc, tzn. všudypřítomnou smrt v hrách od Sierry a naopak její absenci v dílech LucasArts. Osobně preferuji přístup LucasArts, kdy smrt ve hře není přítomna vůbec, a výzva spočívá v řešení hádanek a úkolů, popř. je smrti ve hře jako šafránu a jen na místech,… celý článek »