Redneck Rampage, vítejte ve vidlákově

Yee-Haaw. Hra Redneck Rampage spatřila světlo světa roku 1997 na CD pro MS-DOS a Mac OS. Jedná se o 3D akční hru ve vidláckém podání. Engine hry se bude zdát ostříleným hráčům velmi povědomý. Ano, hra běží na enginu Duke Nukem 3D (viz.fotogalerie na konci).

DSC_0436

Bizarní dějová linka se začíná odvíjet v zapadlém americkém arkansaském městečku Hickston. V příběhu; kde každý problém hodně zamidrákovaných drsňáků s temnou minulostí vyřeší sekané olovo; se setkáváme s dvěma bratry jejichž rodiče museli být pravděpodobně příbuznými. Samohonkou značně posilněné hlavní postavy Leonarda (za tuto postavu budete hrát, zkráceně Lenny) a Buddyho brzo poznají všichni na prasečí a slepičí farmě, jelikož střílet a nadávat pod vlivem je pro Leonarda denní chlebíček.

Zápletka hry je prostá jako hlavní protagonisté sami a začíná ve chvíli kdy naši bratři vyhrají na každoroční vidlácké oslavě krásné prase Bessie. Prase je uneseno emzáky během jejich invaze s plánem využít ho na pokusy. Vetřelci z vesmíru v zapadákově klonují Vás samotné, řítit se na Vás budou také klony spoluobčanů jimž sláma čouhá nejen z bot, ale vpálit budete moci; samozřejmě řádně líznutí; s velkou chutí kulku jak do ufonů, tak prasat či do slepic a dalších. Výběr z arzenálu je celkem široký, což je jen ku prospěchu a podtržení atmosféry. Do rukou se Vám tak dostane dvouhlavňová brokovnice i kolt. Roztančit okolí se podaří pomocí dynamitu připevněného na šipky.

Pádným argumentem k vyjádření nesouhlasu bude bytelné páčidlo. Nebude problém ani vrhat kotouče z cirkulárky a přitom baštit křupky a ještě se řádně zhulákat. Zbraní je dost a vidlácké hlášky špikují zdárně celou hru.

DSC_0420

Bohužel RR má také nedostatky. Po grafické stránce je hra slabší a také krátká. K záporům patří i postavení hry na nesmyslném bloudění po úrovních (jsou prakticky jen dvě). Hudba není kdovíjaký trhák, ale svůj účel plní (mimochodem zapíná se pomocí F3). Máte-li rádi střílečky ze staré školy je Duke ve vidláckém podání jasnou volbou. Ve hře je možné si zahrát deathmatch v bowlingu.

Vulgární hlášky venkovských balíků, buranská atmosféra naplněná nejen uvolněnými plyny hlavních postav pobaví na krátkou dobu jednoho nudného odpoledne. I přes zmíněné zápory se jedná o zábavný titul ke kterému vyšly datadisky (o nich někdy příště). "For your grandpa!" :-)

DSC_0423

Autor: lucky devil
Foto: lucky devil


Redneck Rampage, technické údaje

Výrobce: Xatrix Entertainment
Distributor: Interplay Productions

Minimální systémové požadavky:

  • Pentium P90 with 16MB RAM
  • DOS Win 95, 98 *Not Compatible with Windows XP or 2000*
  • PCI or local bus SVGA video card
  • 30 MB free space on a hard disk drive
  • CD-ROM drive
  • Supported Graphics: SVGA 640x480 Minimum. SVGA 1600x1200 Maximum.
  • Supported Sound: Gravis UltraSound, Sound Blaster/Pro/16/AWE32, Yee-Haaw, Oink Oink, SoundMan 16, Pro Audio Spectrum, SoundScape, WaveBlaster, Sound Canvas, Adlib, Disney Sound Source, and General MIDI.

Doporučené požadavky:

  • Pentium P166 with 32MB RAM
  • DOS Win 95, 98 *Not Compatible with Windows XP or 2000*
  • PCI or local bus SVGA video card
  • 30 MB free space on a hard disk drive
  • CD-ROM drive
  • sound card with kick-ass ear-bleeding self powered speakers

Komentáře k:
"Redneck Rampage, vítejte ve vidlákově"

  • Sgtfury napsal:

    Inak mňa vždy mýlili. Nechápem prečo engine Duke mal také vysoké požiadavky. Ako chápem, že tam chceli nacpať silou-mocou 800×600 ale prečo? Mimochodom spustil som to aj na 486ke, ale bolo to celkom nehrateľné…

  • Falcon napsal:

    Pravda, hry v BUILD enginu vždycky chtěly slabší, ale Pentium; zase ale, oproti ID Techu 1 to byl pokrok neskutečný :-) Vyšší rozlišení textur, pohyb ve 3D + pohyb s myší který konečně dával smysl, místnosti nad sebou, voxely…
    Nemluvě o práci s editorem nad enginem jako takovým, to byla oproti IDT procházka růžovou zahradou.

  • Ftl napsal:

    Lucky devile snad se neurazíš,ale musím to napsat.
    Je to tak krátké,až skoro jako postík někam do sloupku,tak přístě trochu přitlač(klidně jsi mohl popsat ty datáče) a ty sys. požadavky s klidem vynech :)
    Jo a autorsví máš hned nahoře :)

    • lucky devil napsal:

      Nemám důvod se urážet, tentokrát jsem šel k jádru věci a vynechal zbytečnou “omáčku”. Schválně si všimněte nejen u tištěných recenzí kolik je tam věcí co s hrou nesouvisí. Tím se nechci obhajovat, ale snad pochopíš pokud dočteš dolů. Datáče budou časem(bude-li chuť a motivace). Jsem rád že jsi dočetl do konce :-) to zase asi tak úplně blbý nebylo. Píšu rád alespoň; pokud to jen jde; s malou dávkou humoru, snažím se o srozumitelnost a přiznám se, že nerad tvořím dlouhé texty. Ono na rovinu, napsat aslespoň trochu čtivý článek zabere hodně času ač to tak nevypadá. Sice nesnáším hlášky typu “nestíhám”, ale uvedu na pravou míru proč, když stíhám. Stíhám a především stíhám skutečně ŽÍT a domnívám se, že důležité je umět zažít, prožít a užít si(což je v dnešní hloupě uspěchané době pro některé jedince složitou záležitostí). Postupným nabíráním zkušeností vidím svět a dění kolem sebe naprosto odlišně, zajímá mne pozadí(proč se to stalo, co bylo za tou věcí, sovislosti, pozadí skutečností, atd.). Volný čas věnuji a dělím mezi několik aktivit, které mne skutečně baví. Staré časy(hry, pc, psaní) nejsou mým životním cílem, je to prostě jen zábava. S odstupem po mnoha letech, když se lidi neberou se smrtelně vážně dokážu ocenit pochvalu i kritiku. Takže tak to je. Snad Tě odpověd uspokojí. Svůj styl budu měnit velice obtížně, starýho psa novým… Kritice jsem otevřen, pište jestli se Vám to líbilo a dalo se to číst či ne. Osobně se snažím vidět na věcech to pozitivní. Pro Sledge: takže Sledge rozjel jsi to krásně a smekám klobouk, protože si dovedu představit kolik práce a úsilí to stojí, nemluvě o čase a financích. Moc se mi tvůj web líbí a i ta spolupráce. Je vidět, že patříš mezi ty co vidí sklenici z poloviny plnou a ne poloprázdnou.

      • lucky devil napsal:

        Sloupky zde zatím nejsou a ani je tu nechci. I samotný Sledge píše krátké zprávy do stejného hlavního “sloupce” – a právě tyhle mne baví snad nejvíc(navíc si myslím, že takto jsou stránky řešeny přehledně-jeden sloupec-vše krásně přehledné a dohledatelné(jiné weby mohou závidět) , pochválit musím i popis lanpárty, bezva práce.

  • viktor napsal:

    mna viac bavil outlaws

  • Neny napsal:

    Hru znám, s kámošem jsme jí v 1997 zkoušeli, ale nějak mě to něchytnulo, neznám ani jeden level, připadalo mi to už nějaký “divný” oproti Doomovi…

  • Pan Vigo ze servisu napsal:

    “Kup to, nebo to ta slepice koupí!” stálo na českém obalu…
    Celou tuhle záležitost krásně shrnula jedna dobová recenze slovy “Vystřílel jsem všechny slepice, ale pak mi došly náboje a ti chlápci s vidlema mě dostali.”

    Jó, rozumět tenkrát vidlácké angličtině…

    (Sledge: Měl jsi jet s námi, cype!)

    • Sledge napsal:

      Mistře Vigo, přijmi mé hluboké omluvy, na znamení uctivé poníženosti si posypu hlavu práškem ze sušených žab a netopýrů. (Co taky s tim jinýho, na rýmičku, co mě sužuje už tejden, to totiž nezabírá. Asi málo netopýrů, nebo co.)

      A nemáš nějaké ty fotky zachycující dětské nadšení v očích vetchého starce? Co nějaká malá, ale docela miniaturní reportážička? Za každý odstavec osobně zakoupím a rozmlátím s754 AMD procesor…

      • Pan Vigo ze servisu napsal:

        Do toho prášku přimíchej popel z volebního lístku sociální demokracie a uvidíš. Věci. Oranžové. Se spoustou zubů.

        Nejsa literárně nadán bych zajímavou reportáž nevypotil. Ten zážitek je nepřenosný, popisovat jednotlivé kusy je blbina a – přiznejme si to – je to ve finále jen stodola plná kraválu.
        I když odměna je lákavá – víš jak na mne. A třeba u Asteroids s osciloskopickou obrazovkou oko vetchého starce (to ještě odvoláš, neřáde) podezřele vlhlo. Jen nevím, jestli dojetím, nebo z toho UV záření.

        Moje recenze: “Jeďte tam.”
        (Tomu procesoru jen ulom nožičku, sebekriticky přiznávám, že to za víc nestojí.)

  • JimiH napsal:

    Ani mě tahle hra nechytla a to jí mám doma jako originálku (no dobrá, byla přiložená ke SCORE). Navíc z mého pohledu Build Engine stárne trochu rychleji než Doom Engine. Už jsme to rozebírali na fóru Oldgames a shodli se, že zatímco Doom Engine působí naivním dojmem (ale má své kouzlo), tak Build je lehce papundeklový.

  • hoverboy napsal:

    ach to je nostalgie, tuhle pecku jsem hrál na střední byl jsem snad v prváku, poprvé jsem to viděl v perlovce v prodejně Vision na nějaký hi-tech sestavě, moje plechovka na to samozřejmě sotva statčila, ale atmosféru to mělo slušnou, některý lokace byly moc hezký, třeba vrakáč nebo letní kino, zbraně typu kohout na kuši s dynamitem v pr..li…a level končil tim, že jste našly toho tlustýho dementa a praštily ho páčidlem po hlavě…kde jsou ty časy…

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)