Sonic 3D Blast – Izometrický Sonic

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

17 patronů přispívá částkou 1886 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Protože série Sonic The Hedgehog byla ve své době velice úspěšná, nebyl důvod nevydávat další, další a další pokračování, (což je něco, co se v podstatě děje do dnešních dnů). Dnes si ale povíme něco málo o Sonic 3D Blast. (V Japonsku vyšel pod názvem Sonic 3D: Flickies' Island.) Jedná se o pokračování Sonica, které ve své době bylo značně experimentální, protože se celou věc pokusilo vzít za malinko jiný konec.

Hra vyšla pro konzoli Sega Genesis aka Mega Drive, pro Sega Saturn a o rok později překvapivě i na PC. Já se zaměřím čistě jen na verzi pro Genesis, protože to je ta verze, kterou jsem hrával, a kterou dobře znám.

Jako u ostatních dílů, i tady se děj hry točí kolem zlých plánů vědce Dr. Robotnika. Ten objevil jakousi alternativní dimenzi, ve které žijí ptáčkové jménem Flickies. Robotnik se je rozhodne přetvořit na roboty, kteří pro něj budou hledat mocné smaragdy chaosu. Sonic ho musí zastavit a všechny ptáčky Flickies zachránit.

Jen aby bylo hned pro začátek jasno, hra není ve 3D, jak by se mohlo z názvu zdát. Je to celé jen marketing. Ve skutečnosti je tenhle Sonic v izometrickém pohledu, kdy prostě vidíme plochy, po kterých se Sonic pohybuje. A také se zdá, že veškerá grafika byla sice vymodelovaná ve 3D, ale exportovaná do 2D spritů, a to proto, aby to na Genesis fungovalo, ale zároveň to mělo aspoň trochu nějaký ten 3D nádech.

Sonic 3D Blast – Izometrický Sonic

Celá hra je složená z izometrických ploch

Protože izometrický pohled není úplně vhodný na lineární levely a spíše se hodí na prozkoumávání prostředí, rozhodli se tvůrci vzít pravidla, jak je známe z původních Soniců, a malinko je překopat. Tentokrát je úkolem sbírat ptáčky Flickies a odnášet je do bezpečí. Tak jako v původní hře, i tady jsou tzv. zóny, což jsou různá prostředí (džungle, sopka, hory, lunapark), které jsou rozdělené do tří částí. Stage 1 a 2 jsou normální levely, ovšem stage 3 je vždy pouze boss-fight.

Každá stage je ještě rozdělená do menších částí (obvykle 2 až 3). V každé části nalezneme padací dvířka a nad nimi velký portál ve formě prstenu. Naším úkolem je v levelu najít pět zlých robotů a zničit je. Když je robot zničen, vypadne z něj jeden ptáček Flickie. Dotekem se ptáček na Sonica "přilepí" a poletuje kolem něj. Sonic takto musí posbírat celkem pět ptáčků a odnést je k portálu. Až bude hotovo, portal zmizí a padacími dvířky se dá pokračovat do další části levelu. Ta poslední část má pak místo padacích dvířek prostře velké X nakreslené na podlaze, což je konec levelu.

Sonic 3D Blast – Izometrický Sonic

Sonic 3D Blast také obsahuje tyhle bonusové levely, kde sbíráte prstýnky a vyhýbáte se koulím s ostny

V předchozích dílech, když Sonic dostal damage, vyletěly z něj prstýnky a rozkutálely se všude kolem, přičemž jste měli na malou chvíli možnost aspoň část z nich posbírat zpátky. Tak to funguje samozřejmě i tady, ale tentokrát ztrácíte kromě prstýnku také i ty ptáčky. Ptáčkové se rozuteknou a vy je musíte zase pochytat. Z toho nebudete mít tak úplně radost, zvláště, pokud ptáček skočí třeba do lávy nebo mezi ostré bodce. Ideální je pochopitelně je neztrácet vůbec, že jo. :)

Jinak, abych byl upřímný, izometrický pseudo 3D pohled je bohužel největším problémem celé hry, jelikož hodně zkresluje perspektivu a díky tomu vlastně vůbec nevíte, kde jste a kam skáčete. Každou chvíli se stává, že narazíte na protivníka ve formě robota, chcete mu typicky skočit na hlavu a dát mu kill, jak je v plošinovkách běžné, ale místo toho dopadnete kousek před něj nebo za něj a on vám dá damage. Anebo chcete skočit na nějakou plošinku, ale místo toho skočíte lehce za ni a propadnete skrz. Můžete se trochu orientovat podle Sonicova stínu na podlaze pod ním, ale moc to také nepomáhá. Je to trochu škoda, protože to, co má být největší výhodou hry je naopak její největší zápor. Ale třeba je chyba ve mně a vám všem se to hrálo dobře - dejte mi vědět do komentářů, jakou máte zkušenost. :)

Sonic 3D Blast – Izometrický Sonic

Nechybí ani jedna zimní zóna

Sonic 3D Blast je však zajímavý po stránce technické. Rád bych doporučil Youtube kanál Coding Secrets, kde programátor, který pro Segu pracoval, vysvětluje podrobně do technických detailů, jak různé hry fungují, a Sonic 3D Blast se tam dost věnuje. Celkem mě přesvědčil, že programování je hodně kreativní práce, ne jen datlování kódu.

Za zmínku ještě stojí hudba, která je v tomhle díle Sonica na hodně vysoké úrovni a skladatel do toho dal všechno.

Kdybych to měl nějak shrnout, Sonic 3D Blast je fajn hra, ale ten hlavní nápad, kterým se snažila hráče nalákat, je naopak její největší slabinou. Je to zajímavý experiment a po stránce technické je téměř obdivuhodné, že se tvůrcům povedlo tohle oživit na něčem tak omezeném jako byla Sega Genesis. Pokud bych tuhle hru neměl doporučit, doporučil bych aspoň si ji vyzkoušet a hned v prvním levelu uvidíte, jak vám to sedne.

Sonic 3D Blast – Izometrický Sonic

Sonic letí zpátky do své dimenze obklopen ptáky Flickies a smaragdy chaosu, které díky tomu, že jsou ve 3D připomínají bonbóny Halls

Autor: Pollux

Rád hraju starší hry a pak o nich sepisuji své dojmy do textů a následně s nimi spamuju internet.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle