V herním časopise LEVEL vycházel několik měsíců seriál o tvorbě adventur, ve kterém Jaroslav Kolář, tvůrce Tajemství Oslího Ostrova, objasňoval pravidla a taje enginu AGS. Celá akce je zakončena výzvou LEVEL Adventure Challenge, v rámci které jsme ponouknuti k tvorbě adventury vlastní.
Pravidla jsou poměrně volná, na použitém nástroji, vizuálním stylu či konkrétním tematickém zasazení nesejde, s tím upřesněním, že obecným tématem je "Radost". Můžete si dokonce pomoct i AI nástroji.
Co je dané pevně je rozsah - adventura má mít přesně 3 obrazovky, 4 postavy a 5 předmětů. (Moudré omezení, v tomto rozsahu se dá vývoj ukočírovat i v jedné osobě.) A ještě jeden háček to má - do hry musí být nějakým způsobem zapracován samotný časopis LEVEL.
Adventury můžete do redakce LEVELu zasílat do 1. září. Vítěze určí odborná porota, odměnou je večere s Jaroslavem Kolářem a dalšími osobnostmi adventurní scény, a XZONE dokonce do soutěže věnoval několik kousků parádní publikace Umění klasických adventur.
Hezké! Snad se hoši a dívky z LEVELu nebudou zlobit, když to přesdílím komplet, viz níže :)
Tedy vzhůru do tvorby a ne, že ten LEVEL, co musí být do hry kreativně všit, odložíte kamsi na virtuální hajzlík na třetí obrazovce! A víte co, já to radši udělám za vás, čímž nápad "vyblokuju", jelikož při jeho opakovaném použití riskujete obvinění z plagiátorství!
Já jsem vytvořil v AGS adventuru, kterou jsem samozřejmě nikde nezveřejňoval… jen ji poslal pár známým a kamarádům… byly tam naše inner jokes a tak :D
Byl to docela voprus… Ten programovací kód, co AGS používá je hodně izolovaný a mimo nějakou dokumentaci toho programu se k tomu nedá nic dohledat a existuje minimum zdrojů. Na každou blbost se musíš ptát na fóru AGS a připadáš si jako trotl :D