Tohle je taková nezajímavá provozní záležitost, ale třeba sem někoho přivede Google, načež si dotyčný rozmyslí nákup hostingu od Webglobe.
To máte tak. Před 15 lety, když jsem začal s High-Voltage.cz, měl jsem vyloženě šťastnou ruku při volbě webhostera. Zvolil jsem tehdy ONEbit a za celou dobu provozu jsem nezalitoval ani jednou. Dobré parametry hostingu, skvělá technická podpora, absolutní spolehlivost. A také absolutní spokojenost. Žel, když něco funguje, dřív nebo později přijde kretén, co do toho hodí vidle. Tím kreténem je společnost Webglobe, kterou byl nedávno OneBit pohlcen. Záškyty a výpadky služeb při převodu webu pod novou infrastrukturu bych byl ochoten tolerovat, ale dnes ráno mi spadl do schránky mail, který mě nasral přímo královsky.
Dočetl jsem se v něm, že v rámci hostingu, který mě stojí cca 70 Kč měsíčně, se blížím kvótě na objem dat, která je stanovena na 8GB (včetně databáze a mailů). Ano, v roce 2023, kdy např. Wedos nabízí prostor neomezený, a Forpsi má v základním tarifu naddimenzovaných 100GB, mě WebGlobe nutí k nákupu dalšího prostoru nad mrzkých 8GB, přičemž dalších 10GB by mě vyšlo asi na 2500 ročně.
Jak tomu bylo u ONEbitu? Tam byl prostor "jakoby" omezený, ale při dosažení limitu stačilo napsat na technickou podporu, která ověřila, že si z jejich serverů nedělám datové úložiště, a s přáním všeho dobrého mi limit o pár GB navýšila. Prostě fair use.
Velká škoda, že jsem v prosinci hosting na další rok prodlužoval, jinak bych právě byl uprostřed výpovědi služeb a migroval bych HV na Wedos, který se sice netěší neposkvrněné pověsti, ale docela funguje, a mám na něm multihosting pro další projekty (1701.cz, retropolis.cz, doshaven.eu, vývoj ...). Takhle to ještě pár měsíců počká, ale přesun je nevyhnutelný. Aspoň to všechno budu mít pod jednou střechou.
A Webglobe mi může...
Naprosto chápu tvé rozhořčení! Ó jak já nenávidím když něco funfuje a někdo se do toho nasere a podělá to. Podobnou zkušenost mám s dodavatelem internetu. Navyšoval jsem rychlost a měnil tarif. Protože tenhle mám už roky a samozřejmě pokud si člověk neřekne o srovnání cen tak je nedostane. Druhé připojení mě stálo polovinu za dvojnásobnou rychlost. Člověk je zvyklý na HBO, Netflix, Voyo atd.. slečna mi po telefonu nabídla řešení kdy je třeba zaříznout stávající tarif, navýšit rychlost pres nový tarif a aktivovat služby HBO, netflix atd… jak jsem byl překvapen když přišel technik, rychlost navýšil a já jim volal o přidání služeb, kdy mi jiná slečna řekla že to co mi slíbila její kolegyně není možné!! Takže jsem byl zbytečně skoro dva týdny bez HBO, Netflix atd a nakonec platím skoro to samé jako předtím. Je to prostě banda všechno… korporátní moloch a past na zákazníky.
Nejen, že to podělají, ale ještě kvůli takové prkotině, která absolutně neodpovídá současnému standardu :/ Směšných pár GB.
Webglobe koupil několik menší webhostingů, které chtějí splácat dohromady a prodat se ziskem dál. Škoda, Onebit patřil k tomu lepšímu na českém trhu. Wedos nabízí při přechodu od konkurence bonus. Za nevyužité (předplacené) období u původního hostingu, dají dvojnásobek období navíc zdarma.
Guys it’s not at all like this. I am Webglobe’s CEO by the way. We had a very complicated migration from old Onebit infrastructure to Webglobe. As will all complex migrations, not all things will go well and service disruptions can happen. We actually offered one month free hosting to all the Onebit customers to make up for the inconvenience.
The main problem we had is that at the same time we experienced truly massive DDoS attack (the „one in 10-years“ kind), resulting in outages and exacerbating the issue. Since then we’ve put massive countermeasures in place for this kind of thing.
No excuses, at the end all it matters is what service and care we deliver. But take it from me, the team has worked days and nights to restore the situation. We have a ton of improvements underway, and we really care about our customers. This is not some big evil corporation :)
Nejsem si jistej, jestli ten měsíc zadara Sledge přesvědčí, aby změnil zaječí úmysly. Ale přeju Webglobu jen to dobré.
Hi RetroPhill, of course not and it wasn’t meant to be a compensation. I just wanted to point out that a few things went wrong but we are working on this non stop to deliver a top service. Not just for Sledge, whom i am very sorry we disappointed, but for all our customers. Have a super day.
I forgot to say, we also already invested in new servers to boost performance. What happened is that during the migration we inherited a few hundred services with massive resource utilisation on the new infrastructure. One of these sites could consume 1000x more resources and CPU usage as a normal site. This was due to unoptimised sites or even hacked sites. That is what brought a slowdown for everyone else.
We put in place a number of monitoring and optimisation measures to mitigate the situation and are working directly with customers of these high-usage situation to shift them to more meaningful solutions for their needs (even VMS at the same price as their current hosting plan)
Last but not least, we are now putting massive attention into delivering the best customer support in the region. Not everything can be done in a week but give us a bit of time and you’ll see you are more than happy at Webglobe.
Reach out to me at giacomo.tognoni@webglobe.com. Always very happy to hear from you and help our customers
Best,
Giacomo Tognoni
CEO
Webglobe
It’s not about performance or hiccups during migration of infrastructure, those I can accept and understand, it’s about storage / server disk space. Measly 8GB (including mails and databases) in 2023? Come on guys, surely you can do better! Every other major webhoster does…
This site is running from 2008, so my yearly data increment is about 530MB. That counts as „fair use“ in my book, I’m definitely not abusing your services for personal data storage.
Hi Sledge, believe it or not, 95% of shared hosting customers uses less than 1 GB. So we offered an entry-level plan with 5GB at a low price. Yes there may be other lower-cost providers but we also invest in quality support and infrastructure (yeah, I know you’ll say in this period that didn’t pan out, got it, we had a lot happening at the same time). For a few crowns more per month, customers can choose the Plus package with 100GB.
I understand that the entry-level package is not enough for advanced users like you. I’ll tell you what, reach out to me, the last thing I want is to see a dissatisfied customer, we’ll make sure you’re happy with our services: giacomo.tognoni@webglobe.com
Milý Aleši,
nebylo naším cílem způsobit Vám jakékoliv problémy a Vaše zkušenost nám není lhostejná. Doufám, že náš CEO Giacomo dostatečně vysvětlil okolnosti, které celou nepříjemnou situaci způsobily, i kroky, jež podnikáme pro to, aby se už nikdy neopakovala.
Pro naše zákazníky se snažíme udělat vše, co je v našich silách, ale zároveň respektujeme jejich rozhodnutí. To jsme Vám také napsali v posledním e-mailu v naší společné komunikaci.
Dovolte mi se ještě vyjádřit k e-mailu, který ve svém komentáři zmiňujete. V něm jsme Vás upozornili, že se blížíte limitu 6,5 GB svého hostingového balíčku, který jste měl objednaný ještě u starého ONEbitu. Doporučili jsme Vám promazat nepotřebná data a nabídli případnou možnost přejít na nové balíčky Webglobe, kdy pro Vás by připadal v úvahu tarif Webglobe Plus se 100 GB místa, 3 doménami, 10 databázemi, neomezeným počtem e-mailových schránek a bezplatnou obnovou dat, jehož celková cena je 1 428 Kč ročně.
Naším záměrem rozhodně nebylo Vás do čehokoliv nutit. Poté, co jste nás informoval o svém záměru přenést svůj web jinam, jsme Vám napsali, že budeme Vaše rozhodnutí respektovat. Prozatím jsme Vám navýšili váš starý ONEbit balíček o 2 GB, abyste měl po zbytek období u Webglobe dostatek místa.
Máte pravdu, že náš hosting má jiné parametry než hosting konkurence. Na trhu si našel své fanoušky, kteří oceňují modernost infrastruktury, nadstandardní možnosti i dodatečné služby, jež navíc neustále rozšiřujeme o další.
Rozumíme však, že nemusí vyhovovat všem. Přejeme hodně štěstí se všemi Vašimi projekty, i když je třeba nakonec přenesete jinam.
Milý Jane, spousta vzletných slov, ale tu základní absurditu, že nabízíte žertovně omezený diskový prostor, neřešíte :) Jestli je to obrana proti lidem, kteří si z hostingu dělají datové úložiště, tak je to obrana nedomyšlená. Těch necelých 8GB jsem nasbíral za dlouhých 15 let provozu tohoto magazínu, tzn. držím se velmi zkrátka, a u Onebitu v tomhle případě fungovala „fair use policy“, jak jsem ostatně uvedl v článku, kdy byl na požádání prostor navyšován bezplatně. Ano, ani konkurence nemá ráda, pokud si uživatelé dělají z hostingu cloudový disk, ale mají jiné mechanismy, jak tomu čelit – např. automatické kontroly velikosti a názvů souborů / adresářů (Wedos). Pokud se ale data týkají přímo webových prezentací, nechávají to být.
Vždycky jsem „doslova nadšen“ , když mi Google nabízí přechod na vyšší tarif u původně neomezené služby .Nevím jestli je to srovnatelné s Webglobe , ale minimálně rétorika je naprosto stejná :D