Killing Time: Resurrected, další remaster od Nightdive

Stát se PATRONEM
high-voltage.cz

17 patronů přispívá částkou 1886 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Cítím tu jistý trend - co se zásadních FPS her týče, už v Nightdive Studios pravděpodobně zremasterovali vše, co zremasterovat šlo, ať už technicky, nebo po stránce autorských práv. Takže teď luxují obskurnější tituly - začalo to s PO’ed: Definitive Edition a pokračuje s Killing Time.

Killing Time: Resurrected, další remaster od Nightdive

Střílečka Killing Time vyšla původně roku 1995 na konzolích 3DO, o rok později zavítala na PC s Windows, a o další rok poté na počítače Apple. Co se devadesátkových doomovek týče, jde rozhodně o ten povedenější a originálnější pokus. Nejen, že hra nabídla nelineární postup v relativně otevřeném prostředí (ostrov), na rozdíl od klasické koncepce po sobě jdoucích úrovní, ale také gameplay zasadila do vyloženě bizarního hororového světa, ve kterém není nouze o krvelačné klauny, smrtící hospodyně, zombie kuchaře a vraždící zahradníky.

I po stránce technické to nebylo úplně marné, sice jsme stále v zajetí 2.5D, nicméně aspoň nemáte pocit, že hra běží na enginu z Wolfa 3D.

Killing Time: Resurrected samozřejmě přichází s obvyklými vylepšeními, jako jsou 4K grafika, 144 fps, upscalované textury, vylepšení ovládání apod. Však už víme, jak to chodí. Hru si už teď můžete přidat do wishlistu na Steamu i na GOG. Datum vydání jasné není, ale prý již brzy. V mezičase si můžete zahrát verzi původní, která je na GOG dostupná.

Za zmínku stojí, že ač remaster vychází z verze pro PC, velká část grafiky je převzata z původní verze pro 3DO. Původní verze pro PC totiž nebyla přímým portem z konzole, po grafické stránce došlo k nahrazení materiálů vycházejících z digitalizovaných fotografií ve prospěch renderů a ruční práce. Konkrétně nepřátelé měli jiné, a nikoli nutně lepší, sprajty. Remasterovací tým měl ale přístup k CD se zálohami původních fotografií, ze kterých se při tvorbě 3DO grafiky vycházelo, takže je použil, a tam, kde materiály k dispozici nebyly, tzn. v případě, že nepřátelé z PC verze neměli protějšek ve verzi pro 3DO, vytvořil Albert Marin Garau, grafik Nightdive Studios, zbrusu nové modely a rendery tak, aby co možná nejlépe zapadly po bok původní grafiky. Výsledek můžete vidět v upoutávce výše a myslím, že je to dost dobré :)

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle