Na první pohled dokonalý nesmysl. Jak může být hra, jejíž hlavní předností je detailní renderovaná fotorealistická grafika, jakýmkoli způsobem přenesena na platformu tak omezenou, jako je prastaré Atari VCS / 2600? Inu, může. Po stránce grafické a zvukové se samozřejmě pohybujeme na zcela jiném levelu, ale mysteriózní atmosféra cizího, hádankami a prazvláštními mechanismy protkaného ostrova, se zjevně dá zachytit o pomocí několika desítek pixelů a hrstky barev. Jak už ostatně dokázal plně hratelný demake Mystu pro Apple ][.
Stejný autor, kodér vystupující na Twitteru jako @deater78, se nyní rozhodl, že Myst pro Apple II ještě není oním svatým grálem, který hledá, a jal se tuto legendární puzzle adventuru předělávat pro skromné a prastaré Atari. Musel si samozřejmě trochu pomoci, jelikož desítky lokací vyžadují adekvátně prostorné úložiště, jeho Atari 2600 Myst tak používá cartridge s 16kB ROM / 2kB RAM. Nehorázné parametry, že? ;)
No vážně, mrkněte na ty screenshoty, je tam něco, že? :)
Hra bohužel není hotová, v tuto chvíli jde o takový interaktivní důkaz, že to jde. Nicméně na Twitteru autor přislíbil, že procházka po ostrově bude zkompletována v rozsahu, v jakém to umožní omezená cartridge. Aktuální verzi si můžete stáhnout na webu autora, zdrojové kódy naleznete na GitHubu.
I když je to úsměvné, tak doslova žasnu nad tím, co tento „omezený“ hardware dokáže, je vidět, že hlavním omezením není hardware, nýbrž schopnosti a odhodlání vývojáře.
8-bit scéna poslední dobou překonává všechny meze. Nejdřív FPS na C64, teď Myst na 2600! Co bude dál? MMORPG? Já chci MMORPG na CPC! :-D
To beru! Požaduji port Meridianu 59 pro CPC! A benevolentně povolím jako minimum 128kB RAM! :)