Přesně jak bylo předpovězeno nejlepšími mozky planety, tedy především tím mým, netrvalo to dlouho a po uvolnění zdrojových kódů akční hry Descent 3 došlo i na první komunitní source port. Jmenuje se Piccu Engine a jeho autorem je InsanityBringer.
Engine vám umožní zahrát si třetí díl výtečné 3D FPS futuristicko-letecké série v pohodlí moderních systémů. Přebírá téměř všechna vylepšení, která obstarával starší projekt InjectD3 - ten patchoval třetího Descenta pomocí "dll injection".
Mezi vylepšení patří centrování / škálování, fullscreen bez změny rozlišení plochy, nový kód zpracovávající data z myši, přizpůsobitelné zorné pole (FOV), doplnění chybějících OpenGL fíčur, kokpit fungující v širokoúhlém zobrazení, plynulejší UI, zvukový systém OpenAL, a samozřejmě i opravy chyb.
Jak přesně funkce centered window mode a scaling in window and fullscreen mode fungují vám bohužel nepopíšu, nemám možnost je otestovat. Descent 3 je stále v prodeji v digitální distribuci ve službách Steam i GOG, a zatím ho nevlastním ani v jedné. Zkoušel jsem i demo, bohužel nefunguje, stejně tak nefunguje nechvalně proslulá OEM verze Descent 3 Sol Ascent, která nabízí jen 5 misí, a která byla coby cover CD k nalezení u Score č. 84. To jen abyste neřekli, že jsem se nesnažil ;)
V tuto chvíli je Piccu Engine dostupný jen pro Windows, ale není-li vám kompilace céčkových zdrojových kódů cizí, určitě si poradíte i na dalších platformách. Vše potřebné najdete na GitHubu.
chvalyhodne, uz si presne nepamatam ale D3 mala oproti minulym dielom ako prva aj misie pod hviezdnym nebom.