Že to není nic nového, říkáte? Že vás každý trochu schopnější bot už teď sfoukne jak svíčku, říkáte? No jo, ale v tomto případě nejde o naskriptovaného bota, ale o umělou inteligenci, která se původního Dooma naučila (téměř, trocha "kontextu" byla jistě potřeba) od nuly. A to tak, že interpretovala dění na obrazovce, přesněji jeho zjednodušenou podobu v rozlišení 120x45, a získaným informacím přizpůsobila styl hraní. AI se tedy učila úplně stejně, jak vaše osmileté já, které prvně lačně uchopilo kuličkovou myš a nesmělou střelbou polechtalo svého prvního impa mezi lopatkami. Program, jehož vývoj trval čtyři měsíce, a který byl představen v rámci akce Visual Doom AI Competition, má na svědomí dvojice studentů z Carnegie-Mellonovy univerzity.
Hele, fórky stranou, já si tedy nejsem tak úplně jistej, že je rozumný učit všechny tyhle zárodky SkyNetu hrát zrovna Dooma! Co tomu předhodit ke schroustání třeba SimCity? Prostě tak, pro jistotu...
Zarodek SKYNETu haha, vtipne :D