Umělá inteligence, co vám v Doomovi nakope řiť

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

18 patronů přispívá částkou 2014 Kč měsíčně

Je to malé pade pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Že to není nic nového, říkáte? Že vás každý trochu schopnější bot už teď sfoukne jak svíčku, říkáte? No jo, ale v tomto případě nejde o naskriptovaného bota, ale o umělou inteligenci, která se původního Dooma naučila (téměř, trocha "kontextu" byla jistě potřeba) od nuly. A to tak, že interpretovala dění na obrazovce, přesněji jeho zjednodušenou podobu v rozlišení 120x45, a získaným informacím přizpůsobila styl hraní. AI se tedy učila úplně stejně, jak vaše osmileté já, které prvně lačně uchopilo kuličkovou myš a nesmělou střelbou polechtalo svého prvního impa mezi lopatkami. Program, jehož vývoj trval čtyři měsíce, a který byl představen v rámci akce Visual Doom AI Competition, má na svědomí dvojice studentů z Carnegie-Mellonovy univerzity.

Hele, fórky stranou, já si tedy nejsem tak úplně jistej, že je rozumný učit všechny tyhle zárodky SkyNetu hrát zrovna Dooma! Co tomu předhodit ke schroustání třeba SimCity? Prostě tak, pro jistotu...

Umělá inteligence, co vám v Doomovi nakope řiť

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Umělá inteligence, co vám v Doomovi nakope řiť"

Přidej komentář k příspěvku uživatele Doomtrooper (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle