Nejenom DOSem živ je nadšenec do klasických PC systémů! Instalace některé z verzí Windows je nedílnou součástí pevných disků mnoha z nás, a nejsou-li to obligátní Windows 98, jsou to velmi pravděpodobně ještě o pár let starší Windows 3.1, které prostě mají ten správný feel.
A aby to feelovalo skutečně hluboko, je nutné dodat holému systému i pořádnou softwarovou výbavu. V tom vám může pomoci nový web win16.page, který archivuje hry pro Windows 1.01 až Windows 3.1. A co víc, koná tak ve velkém stylu, který nelze označit jinak než peak webdesign. Žádný Javascript, žádné CSS, jen staré dobré HTML v podobě, která je plně kompatibilní s prohlížečem Netscape Navigator 3.
V tuto chvíli je ke stažení kulatých 486 her, mezi kterými nechybí takové skvosty, jako shareware RPG Castle of the Winds či mimořádně propracovaný simulátor lyžování SkiFree. Hry jsou rozdělené jak dle abecedy, tak dle žánrových kategorií, dále dle jazyka, roku vydání, minimálních nároků apod. Spolu s hrami jsou ke stažení i pomocníci ve formě ovladačů, DLL knihoven a dalších utilit.
Dejte pozor, v tomhle se snadno ztratíte na zbytek večera, já jsem si jen tak zaklikal a už mám na disku kousky Econ's Arena, Local Area Dungeon a WWII BATTLES: Normandy :)
TIP: Pro spouštění 16bit Windows aplikací na moderních 64bit Windows můžete použít nástroj WineVDM.
Na Win 3.1 jsem na rozdíl od DOSu snad nic nehrál, možná miny. Ale připomnělo mi to dvě hry, z nichž přinejmenším ta první by měla na Win 3.1 běžet, ta druhá možná až na Win 95: Rodent’s revenge a Rats!.
V pozdní době Windows 98 (2002?) jsem myslím měl Castle of the Winds staženej a chvilku to zkoušel hrát, ale nechytlo mě to teda, tu grafiku jsem nedal. Nějak to v porovnání s Dungeon Masterem nebo EoB nefungovalo, nehledě na to, že tehdy už člověk věděl, že existujou věci jako Albion nebo Baldur’s Gate.
WinTrek jsem svého času hrál jako o život. Měl jsem shareware verzi z cédéčka Sharewarový Výběr 96.
Nemaje zvukovku, zvuk byl přes driver pro PC Speaker a šlo to. Ale trvalo mi, než jsem přišel na to, že cesta k výhře v časovém limitu vede přes cestování na impulz a ne warp.
Programátor hry se snad zmínil, že se chtěl naučit tehdy zbrusu nová API pro práci s multimédii.
Tak, kdo vytáhne staré Delphi a něco napíše :-)